Plassen rond Den Bosch

Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-05-2004 12:06

Hoi,
wie weet welke vergunning je nodig hebt op de plassen rond Den Bosch, genaamd IJzerman, Ijzervrouw en de Zuiderplas.

Alvast bedankt mensen!!
Groetjes
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

24-05-2004 14:51

Aangezien mijn moeder aan de Zuiderplas woont, zou ik wel eens in contact willen komen met mensen die hier vissen met de kleinere plas erlangs....

Eventueel via een pbtje of via de mail:
s_desar@hotmail.com

En voor de Topic:
Ben in de winter een keer met de boot en dieptemeter over de Zuiderplas gevaren. Niks speciaals kunnen ontdekken. Over vergunning weet ik ook nog niks maar als je naar een hengelsportzaak in Den Bosch rijdt, dan zouden ze dat zeker wel weten.

Groeten Stefan
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

25-05-2004 20:46

ijzeren vrouw en zuiderplas is van de bossche hvv, erg druk en veel overlast, de zware vissen zijn er weg.
de ijzeren man in Vught is een stuk rustiger(beetje moeilijk om er met de fiets te komen) wel mooie stekken en het is er erg rustig, je hoort er geen piep, over het bestand is weinig te zeggen.
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

25-05-2004 23:08

Aha dus met de grote vergunning (HSV Groot Rotterdam) zal ik er dus niet kennuh vissen. Kan je niet een vergunning voor een weekend of week halen ergens?

Alvast bedankt.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Mike van Antwerpen
Berichten: 88
Lid geworden op: 10-05-2003 02:00
Locatie: vught

31-05-2004 15:20

je hoort er idd geen piep omdat er géén vis zit..

is een zwembad.. ik meende dat er vroeger chloor in wewrd gegooid er is wel eens ooit een visje uitgezet maar die zie je niet terug en men is al blij dat een eend er kan leven want vissen in elk geval niet echt met die zandwitte bodem..

groeten mike
Met stijgende adrenaline in de aderen vechten ze hun eenzame strijd met één van onze sterkste zoetwatervissen....

De karpervisser
Gebruikersavatar
bas schellekens
Berichten: 120
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: drunen

01-06-2004 17:13

Inderdaad op de ijzeren man in vught hoef je niet te vissen want daar kun je weleens het hele jaar blanken. Anders moet je het eens in Den Bosch proberen op de Oosterplas hier zit namelijk wel een goed bestand aan dikke gejatte karper op. Ik zou hier alleen wel goed op mijn spullen pasen.

Mvg. Bas
jochem L van den oetelaar
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: udenhout

04-06-2004 19:38

ijzeren man zit geen vis
er word ieder jaar chloor in gegooid voor de zwemmers. :-?
ik heb er ook nog nooit iemand zien vissen.

m.v.g. jochem
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

06-06-2004 23:29

Op de zuider plas kan je volgens mij alleen vergunning voor het jaar kopen, maar ja die €22 valt ook wel mee.

Zou het niet zonder doen, cker dat er iemand komt!!!!
Geen gevlochten lijn, en een motor is ook verboden...

Grts
Stefan Desar
Berichten: 256
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Gemert

07-06-2004 09:47

Bas,

Ga je nou werkelijk de Oosterplas adviseren?? Zo'n beetje de drukst beviste plas van Den Bosch met een hoge criminaliteit.

Bart,

Zuiderplas geen motor? Zou kunnen, ik weet de regels er niet. Afgelopen week was er wel een zeilschool bezig en een motorbootje was er aan het rondcrossen!

Groeten Stefan
Gebruikersavatar
Henk van Schipstal
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-06-2004 21:46
Locatie: Lieshout(nb)

07-06-2004 22:28

Als je op de zuiderplas wil vissen dan moet je Lid zijn van de Bosche hengelsport vereninging die vergunningen zijn te krijgen bij glaudemans hengelsport in Shertogenbosch, of bij de meeste controleurs die hebben er ookaltijd bij,

En trouwens aan de oosterplas is de kans op dat ze je spullen weg halen netzogroot als dat je een run krijgd dusja, dat moet ieder voor zichzelf maar uitmaken wie daar gaat vissen, en over die gejatte vis, das al lang en breed bekend ik weet alleen dat het er vol zit met buitenlanders die het scheinbaar (uit eige ervaring) leuk vinden om bierflessen en andere projectiellen naar je tent te slingeren, en nog maar niet te spreken over de autos die er de heeeeeeeeeele nacht rondrijden met een rotgang die er werkelijk nix te zoekken hebben maargoed.... de zuiderplas of te wel pettelaar is een stuk rustiger

MVG Henk
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

08-06-2004 20:59

Idd op de zuiderplas is een motor, wat voor een dan ook verboden...
Met uitzondering van dat ene KUTbootje van de zeilclub, een paar pieven van het bestuur schijnen in de gemeenteraad te zitten en die maken de regels....

En niks speciaal???
Als je s goed over de plas vaart vind je toch wel leuke dingen denk ik hoor...

grts Bart
Ps. wie wou er in contact komen met vissers op de zuiderplas???
wimke vd sanden
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-03-2004 16:14
Locatie: boxtel

10-06-2004 21:28

ik raad den bosch ook zwaar af.alle stekken maakt niet uit welk water wordt wel geclaimt door een visser.heb zelf een paar keer op de ijzere vrouw gevist staan ze meteen achter je rug dat het de stek van iemand anders is.als je blijft zitten is de kans op klappen redelijk groot.maar het is je eigen beslissing,de vergunning kun je halen bij glaudemans hebben ze ook dag kaarten en week kaarten>
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-06-2004 18:59

He Wimke,
jammer dat we er niet kunnen zitten. Gaan we samen en "tikken we terug " :P

p.s. kut he, van "onze spiegel".
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

13-06-2004 13:21

Idd alle stekken op de ijzeren vrouw worden zo'n beetje geclaim, op de andere plassen is dit echter veel minder, zei het niet helemaal niet....

Een beetje tollerantie kan geen kwaad...
Gebruikersavatar
bas schellekens
Berichten: 120
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: drunen

24-06-2004 20:06

Stefan,

natuurlijk ga ik de oosterplas niet adviseren het was eigenlijk cynisch bedoeld.

Mvg. Bas
jordo kemper
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-07-2004 11:47

03-07-2004 11:53

je kunt dagvergunningen halen bij de hengelsportzaak in den bosch

jordy kemper

:wink:
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

03-07-2004 15:37

Dagvergunningen zijn er sinds een jaar ook niet meer...

Zal dus toch een normale vergunning worden...
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

09-05-2005 20:00

En heeft er nog iemand gevist op een van de deze plassen???
(Zuiderplas of Provincieplas-dit is de plas die langs de
Zuiderplas ligt)
wesley humble
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-05-2005 21:57
Locatie: den bosch

09-05-2005 22:02

hoi

ik zit zoveel mogelijk op de zuiderplas te vissen dit is een heel mooi water de dikke karpers zijn hier nog niet weg want vang ze gemiddeld tussen de 20 en 33 pond (is me zwaarste dan ) maar ze zijn nog groter gevangen ten eerste zou ik je zeer zeker niet aanraden om op de oosterplas ijzeren vrouw en de provincieplas te gaan zitten want dan kan je beter eendubbelloops jachtgeweer kopen om je spullen te bewaken

gr wesley
angelo bessems
Berichten: 60
Lid geworden op: 24-04-2005 18:49
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

09-05-2005 22:35

wimke vd sanden schreef:ik raad den bosch ook zwaar af.alle stekken maakt niet uit welk water wordt wel geclaimt door een visser.heb zelf een paar keer op de ijzere vrouw gevist staan ze meteen achter je rug dat het de stek van iemand anders is.als je blijft zitten is de kans op klappen redelijk groot.maar het is je eigen beslissing,de vergunning kun je halen bij glaudemans hebben ze ook dag kaarten en week kaarten>


ik persoonlijk vis graag in den bosch.
ik rij er zelfs vanuit heerlen naar toe (1 uur en 20 min )
ik heb er een wedstrijd gevist en de sfeer daar was zo relaxt.
was een volkomen vreemde en voelde er me meteen thuis.
hier heb ik een verslag van de wedstrijd lees dit maar eens wat mijn viskameraad en ik er van vond.

http://www.carpflashes.nl/wedstrijd.php

dus iedereen zal het vissen daar wel op zijn eigen manier ervaren en mijn ervaring was zeer positief.
de plas (de zuiderplas) is 33 hectare groot en dieptes tot 15 meter.
dus groot genoeg voor je eens flink op los te laten.
ook zijn ze zeer makkelijk wat betreft tenten en alle aaverwante "kampeer artikelen".
plus je mag er het hele jaar nachtvissen.
ook zie je er veel mooie dingen tijdens het vissen (neem verrekijker mee)
zoals gratis peepshows van koppeltjes en noem maar op.

dus reden genoeg voor er toch maar eens te gaan vissen.

grtz angelo
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

10-05-2005 00:56

[quote="wesley humble"]

( ten eerste zou ik je zeer zeker niet aanraden om op de oosterplas ijzeren vrouw en de provincieplas te gaan zitten want dan kan je beter eendubbelloops jachtgeweer kopen om je spullen te bewaken)

Hoi wesley,
Ik hoor ook vreemde verhalen over de Oosterplas en Ijzere vrouw maar met de Provincieplas ben ik het niet eens
Ik vis er namelijk al anderhalf jaar (bijna ieder weekend) en heb nog nooit problemen gehad (buiten een controleur dan)
We proberen enkel onderling zoveel mogelijk problemen te voorkomen
en als we weten dat er iemand aan het voeren is of dat ie op een
bepaalde stek wil gaan zitten zul je ons daar niet zien!!!
Gewoon zoveel mogelijk rekening houden met elkaar dan is het nog aangenaam vissen daar, ook al krijgen we daar steeds minder ruimte
(zonder die kant van het Provinciehuis)

Mvg.Robbie
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

10-05-2005 01:18

Hoi Angelo,
Erg leuk wedstrijd verslag(en vismaat van Angelo nog gefeliciteerd met die 3de plek)
Ik vind het ook vreemd dat er maar zo weinig aanbeten zijn geweest die dag,en dat terwijl weekenden van een run of 8,9 niet echt zeldzaam te noemen zijn.
Ik deed zelf ook mee aan die wedsrijd maar had er ook meer van verwacht,ik zat op stek nr. 6 dus nog redelijk aan de goede kant maar
kwam ook niet verder dan 1 platte .
maar ik vond het ook een geslaagde dag en we kunnen beide trots zijn op onze vismaat de mijne werd 2de (Die turk dan weet je wie ik bedoel hahaha)
Misschien tot volgend jaar en hebben wij dan meer geluk.
(bij die koppelwedstrijd)

Mvg Robbie Faber.
jan van kranenburg

10-05-2005 02:55

De "2004' vissers geven een ander beeld, dan de paar die het in 2005 geprobeerd hebben.

Zou so wie so ervoor zorgen dat ik in die plassen omringd ben door metgezellen en een valhelm opheb.
jacco noordermeer

17-05-2005 14:38

helm??? kogelvrij vest lijkt meer op zn plaats
Jan Willem Arts
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-12-2004 08:32

17-05-2005 16:46

Graag zou ik in contact komen met vissers die er vissen en gevist hebben.

Graag via mail eventueel
J-W.Arts@zwanenberg.nl

Groeten