Nachtvissen in het nieuws

Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

24-05-2004 11:29

Op http://www.nu.nl staat een bericht dat justitie de nachtvissers willen aanpakken omdat zij vaak voor overlast ed zorgen.

Hier de url naar het bericht: http://www.nu.nl/news.jsp?n=328098&c=10

Aan diegenen die dit veroorzaakt hebben: Bedankt :evil:
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-05-2004 12:01

Degenen die dat veroorzaakt hebben zitten tog niet op dit forum, dat stelletje klootzakken !! Maar goed wij worden er voor gestraft :(
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-05-2004 12:13

Stefan,

Geloof me als ik zeg dat er hier ook genoeg "bagger" komt....................

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
paul engel
Berichten: 69
Lid geworden op: 03-06-2003 02:00
Locatie: amersfoort

24-05-2004 12:35

weer zo een duidelijk voorbeeld dat karpervissen steeds weer in een negatief dag licht komt!
schoonheid blijft... ponden vervagen... dus laten we aub niet op ponden gaan jagen zodat de schoonheid kan vervagen
Gebruikersavatar
Wesley Pieterse2
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-05-2004 20:56
Locatie: Westervoort

24-05-2004 13:08

En ik woon preccies in deze gebieden...
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

24-05-2004 13:11

Karpervissers?????

Waarom gaan we gelijk uit van karpervissers als er over nachtvissen word gepraat?
Zijn nog wel een paar meer takken van sportvissen die s'nachts hun targets belagen en vergeet de buitenlanders ook niet.

Goed onder de karpervissers zitten ook veel aso's maar die vind je ook onder de overige vissers.

Goed dat er iets aan gedaan gaat worden,andere oplossingen die ze bv hier hebben aangedragen is ook niets,overlast ??? gewoon een algeheel nachtvisverbod,nee dan liever verhoogde controle's.

Wil.
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

24-05-2004 13:26

[i]"De politie krijgt steeds meer klachten over vissers, die 's avonds een tentje opzetten bij het viswater, zodat ze 's morgens heel vroeg hun hengel kunnen uitwerpen."[/i] Heh heh, slim verzonnen, van die vissers! :)

Klasse actie trouwens. Laat ze de bezem maar eens flink door nachtvissend Nederland halen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-05-2004 13:58

Mannen,

Nachtvissen is in het overgrote deel van Nederland niet verboden. Wildkamperen wel. Je zult je dus een beetje aan moeten passen in de zomermaanden daar waar de controles strenger zijn geworden. Verder kun je er natuurlijk voor gaan wedijveren om via je HSV afspraken te maken over nachtvissen met overlast beperkende maatregelen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

24-05-2004 14:58

Dat er strenger op het nachtvissen gecontroleerd wordt heb ik geen moeite. Als je ziet hoeveel regels er snachts gebroken worden vindt ik t op zn plaats dat de controleurs/politie wat vaker op bezoek komen.

Waar ik wel moeite mee heb is dat op veel plekken het water door diverse individuen misbruikt worden. Zij maken er een vuilnisbelt van, zorgen voor overlast en lappen de visregels aan hun laars. Door die individuen gaat de politie op meerdere plaatsen het nachtvissen aanpakken. En je kunt erop wachten dat dat ook door geheel nederland uitgevoerd gaat worden waarvan de vissers, die alles wel volgens de regels doen, de dupe zijn.
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Lesley Ophuysen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-05-2004 22:46
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

24-05-2004 20:12

Ik ben voor strengere controles, maar laat ze die dan wel uitvoeren!
Ik ben in 15 jaar tijd nog nooit gecontroleerd!!!!!!
Ik ben zelf bereid om extra te betalen voor een vergunning dat ik het hele jaar door mag nachtvissen.

Dan scheiden we meteen de cracks van de party-people, die er met mooi weer opuit trekken met 3 kratten pils, een lopend bufet voor 10 personen
en een mobiele drive-in discotheek.

Het feit dat er in het bericht wordt gezegd (ik mag het eigenlijk niet zeggen)steeds meer polen en russen worden gezien verontrust mij.
Al jaren terug vingen ze hele meren in de oostblok landen vinaal leeg voor eigen consumptie omdat ze er met echte armmoede te maken hebben.
Nu komen ze deze kant op---hebben ze soms ontdekt dat er deze kant uit veel geld in omgaat met de betaalwater hype van vandaag de dag.

Dit is toch iets wat mij wel degelijk bezig houdt. Zeker nu er veel geruchten rond gaan dat bij ons ( haarlemmermeer en omstreken) karpers worden weggevangen en verplaatst cq. verkocht.

Als ik het helemaal mis heb volgens iemand laat het me dan weten!!!!
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

24-05-2004 23:06

Ik ken toevallig deze gebieden in gelderland omdat er fam. van mij woont. Veelal zijn het inderdaad duitsers polen en tsjechen die een tent langs de rivier opzetten en gewoon lekker kamperen en een klein beetje erbij vissen. Ze vreten ook de meeste vis op, meestal is dit paling en snoekbaars, maar soms ook wel een karpertje als ze die vangen, sommige eten vrijwel elke vanst op. Deze mensen die hier vaak zelfs zonder vergunning zitten te vissen met soms komplete bungalowtenten dan niet kleine koepeltentjes mogen ze van mij dik bekeuren, maar degene die netjes onder een pluutje zit en de visplek schoon houd, mag van mij een fles bier cadeaux krijgen, want dat zouden ze ook wel mogen doen, altijd alleen maar die rotte appels, we worden gelijk over een kam geschoren. Volgens mij mag je nog steeds van 1 juni tm 31 augustus nachtvissen!!!! groet Ed
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

24-05-2004 23:30

Ik woon ook in dit gebied. Ben er niet blij mee natuurlijk. Deze maatregel is gelijk een uiterste, als ze gewoon de laatste jaren meer geld hadden uitgegeven aan het controleapparaat dan was dit niet nodig geweest. Er werd gewoon bijna tot niet gecontroleerd op deze wateren. :evil:

Nu kunnen wij "karpervissers" er onder lijden. Van geen controle naar een Zero Tolerance beleid met als boete 95 euro als je een tent hebt staan. :evil:

Klopt dat het veelal Duitsers, Tjechen en Polen zijn die de overlast veroorzaken. Deze hebben vaak geen vergunningen en maken er een grote bende van. Dit is al jaren lang een groot probleem hier. Niet allemaal maar wel de meeste. Er zit ook een gedeelte vissers tussen dat zegt op karper te zitten. Laten ook een grote bende achter, hebben lak aan omwonende en zitten met tig man aan de waterkant.

Hopelijk wordt er onderscheid gemaakt door de controlerende instanties en pakken ze de veroorzakers en niet de "karpervissers".
Daniel Legrand

25-05-2004 12:06

ze hebben ook echt niets beters te doen zeg !!!

Triest zielig en helemaal achterlijk !

En achterlijk bedoel ik diegene die hier nog eens acter de politie staan !!

Belachelijk !
Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

25-05-2004 16:13

bij mij zijn ze sinds dit jaar veeeeeel meer gaan controleren en ik heb zelfs al gehoord dat ze spullen in beslag wouden nemen van een visser omdat hij al vaker gepakt was voor nachtvissen, belachelijk toch.

mvg,pieter
Gunther van Marwijk

25-05-2004 16:49

..
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

25-05-2004 17:06

Gunther

Dat die vissers tegen de regels in gaan nachtvissen begrijp ik wel het is tenslotte een hobby en geen misdaad.En dat je elke keer boete's krijgt oke maar dat ze je spullen in beslag willen nemen dat kan toch niet !!!!!!

mvg pieter
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

25-05-2004 17:46

ik wil niet politiek correct zijn hoor

maar ik snap het zeker wel en ik geef ze ook groot gelijk.
in het stukje stond ook: dat ze struikjes als toilet gebruiken...

zou jij dat leuk vinden als je daar loopt/woont etc?

zie het allemaal eens van de andere kant...
in je vergunning staat wat je wel/niet mag... en de meeste dingen worden niet nageleefd.

dan weet je wat er gebeurd...

Frank
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

25-05-2004 18:04

Vrijdag kwam ik langs Deventer heen, en daar telde ik ook al snel 5 tentjes. Dit had volgens mij niks met het karpervissen te maken, want zag allerlei gekleurde tentjes staan en voor de rest geen karperspullen. Jammer dat zulke mensen het voor ons verpestten.

Groeten Rick.
rens kop
Berichten: 89
Lid geworden op: 07-04-2004 17:26
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

25-05-2004 18:11

ha mede boarders

ben het er wel en niet mee eens. als wij het niet hadden verkloot dan hadden ze nooit zulke acties gedaan. ook al zijn het er maar een paar. die moeten aangepakt worden, maar de mensen die het wel kunne moge van mij part gewoon blijven zitten.

maar zo zal het nooit gaan altijd over de spreekwoordelijke 1 kam.

gr rens :lol:
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

26-05-2004 20:55

die controles zijn gewoon terecht!! wat je afen toe wel nie aan de water kant zie das nie normaal...soms gewoon feesjes!kwam keer ergens hadde ze feestje gehad onder het vissen met een man of 10!!en meestal zijn zulk soort mensen geen echte vissers lijk mijn!!rotzooi achter laate enzo!!als wij op een weiland bv gaan vraage we het eerst aan die boer of het wel mag das nie meer asl normaal denk!!
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

26-05-2004 21:16

ben het met Kees eens.
Nu strengere controles uitoefenen, betekend in de toekomst verbetering.
Wat te denken van al die Russen en Polen, die nu ongestoord bij ons op twentekanaal hun gang kunnen gaan. (de hele familie mee, grote tenten
barcecues waar de vis op belandt als ze die tenminste kunnen vangen) en
dan nog eens de troep die aan het einde van weekend blijft liggen.

Wanneer er nu eens een tijd strak gecontroleerd wordt, is de kans groot dat die russen/polen over een tijdje gewoon wegblijven (net als die andere vissers, die menen dat hun troep maar achter kunnen laten) en wordt het weer rustiger en schoner aan de waterkant en blijven er ook meer vissen in leven!!!

In dit geval moet het eerst slechter worden, voordat het beter wordt.....
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

26-05-2004 21:18

Straks is het nog zover dat je in Nederland helemaal niet meer mag 'Nachtvissen'.
MVG SVW
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

26-05-2004 21:20

jaa en ok vaak sloope ze dingen !ken aantal putten waar je nie meer mag nachts vissen omdat of klein kindere of jaa wa zou k er van maake!tuig die beetje gaan vissen gaar spullen en kei stoond zat een de water kant zitte en maar uit verveling gaan sloope zulke verpeste ze het voor andere!!de politie moet eens meer op gaan letten op zulke mensen en de ECHTE karpervissers eens met rust laten!
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

04-06-2004 09:24

Het zal ook altijd zo blijven dat er mensen zijn die het weer voor de mensen die het goed bedoelen verpesten omdat ze er misbruik van maken. En juist die mensen worden door de blauwe aangehouden. En tada. dan komt er in de krant dat ALLE karpervissers zo zijn.........
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

04-06-2004 11:09

ik vis al 4 jaar op een water waar je niet mag nachtvissen en waar strenge controle's zijn maar ik verstop me altijd goed en heb me spul netjes in orde en vis alleen. Ik ben nu 3 x gecontroleerd snags(verder zien ze me nooit) en moet me 1e bekeuring nog steeds krijgen. Ik behandel die ambtenaren met respect en hun mij ook. Verder worden bijna alle 'karpervissers'daar weggestuurd en krijgen en grote boete allemaal omdat ze een grote bek hebben en een zooitje om de tent.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.