karper vissen in lelystad??

Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

10-11-2005 21:48

sinds ik met kleiner aas ben gaan vissen gaan juist de ponden omhoog.

en vis bijna nooit meer op de ''toeristen'' route's

maar word de vis zwaarder of ga je veel selectiever de stek kiezen endergelijke waardoor je mischien eerder kans hebt op een dikkere vis.

weet inmiddels op de binnenwateren hier in lelystad een aantal plekken waar je ''makkelijker'' een dikke vangt dan op andere stukken.

word de vis dikker of heb je gewoon eindelijk een plek gevonden waar de dikkere vis zich ophoudt.

10 jaar geleden werden ze gevangen op net 30 pond.
10jaar later worden er karpers gevangen tot 30 pond.
30 pond is een uitzondering daar boven een unicum.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

11-11-2005 22:18

He polderboy,

Je weet in de vaarten zwemmen veel karpers van 10 tot 16 pond. Je hebt hebt gelijk dat je zegt van ben je niet selectiever gaan vissen want dat klopt inderdaad. Ik viste in het verleden veel met een paar korrels mais of tigers en dat was slecht slapen op de vaarten. Veel klein spul maar ook dat kan leuk zijn. Dit jaar ben ik op een paar moeilijk berijkbare plekken gaan voeren met 30 mm ballen ( homemede freezers ). De eerste vissen die van die stekken af kwammen waren 9 van de 10 keer de grootste. Ik ving minder maar veel hoge twintigers en dat is bij ons in de polder niet slecht. Verder blijf ik erbij dat de karper in flevoland goed groeit en dat de 20 ponders steeds vaker worden gevangen.

Overigens zijn de vissen op de zplas ook zwaarder geworden maar moeilkijker te vangen ( helaas ). Vis dan ook liever op de meren in flevoland mooie natuur en lekker viswater.

Tjuus

Tom
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

11-11-2005 22:22

Maar als je veel 'klein spul' ving deed je dat met mais, tijgers enz.

Maar waar viste je dan. Open stuk, gewoon een recht eind? Of tegen bruggen of sluizen aan?
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

11-11-2005 22:59

Camiel

wil je grotere vissen vangen op de flevokanalen, ga als eerste voeren en vissen met grote liefst zoetige boilies. Je kunt ook een stek-langs de kant- maken met mais, daar komen de kleinere vissen op af, vroeger legde ik een hengel bovenop die maisplek met een boilie of krieltje of een sliert mais (slapeloze nachten, wat een gespuis en actie man man, leuk voor een paar keer hoor :-?), en smeet de 2e hengel met een grotere kriel of homemadebol ver weg naar links of rechts... echt bijna altijd kwam daar in de vroegeh ochtend een grotere vis vanaf... als je daar een patroon in gaat zien ga je dat vaker toepassen... we vingen ze steeds groter, een topper was destijds een 20+... Nu vang ik soms 3 20-ers in een nacht als ik wel eens op het kanaal vis (en dat is op het kanaal vergeleken met vroegah helemaal niet slecht), zegt dat niet genoeg Camiel!? :P Wil je minder actie en zwaardere vissen, ga aan de slag met simpele rigs icm met een grote simpele bol...

de pen voorbij :wink:
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

12-11-2005 18:27

He Raymond,

Het zelfde verhaal man inderdaad grote bollen. Heb gevist met freezer scopex birdfood van 30 mm en de vissen werden steeds groter. Het is verleidelijk om in de polder voor de runs te gaan, maar met meer geduld en groter aas pak je grotere vis.
Alle kopstekken ( t-splitsings ) zijn druk bevoerde stekken en daar komt veel kleiner spul op af. Kan leuk zijn voor een keer maar niet iedere nacht. Gewoon in de vaargeul of net op de rand daar trekken de biggetjes rustig langs.

Tjuus Tom
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

21-11-2005 20:42

moet je gewoon ff kijken op...

http://www.poldervissen.nl

gaat over vissen in de flevopolder en de jongens daar helpen je graag op weg.. misschien kan je meedoen met de viswedstrijd begin volgend jaar.
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

22-11-2005 09:07

Leuke site, Mark
sander kuiper
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-01-2011 14:04

16-01-2011 15:03

beste camiel ik ben ook een karpervisser in lelystad en ik maak gewoon mee dat mensen je plek inpikken snap dat je wilt weten war mensen vissen maar het gebeurt nog regelmatig dat je een hele voercampagne houd om vervolgens als je wilt gaan vissen er iemand anders op jou stek zit en als je dan vraagt of jij daar mag gaan zitten en uitlegt hoe en waarom krijg je negen van detien keer een grote bek wil best wat visstekken delen maar niet over een forum met vriendelijke groet sander kuiper
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-01-2011 18:29

Degene die voorvoert neemt het risico, zeker op drukkere wateren..

En was 12 jaar geleden al niet anders in die grauwe stad..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

20-01-2011 20:16

Ik denk dat ie na 6 jaar (let op datum posts) wel wat gevonden heeft :wink:
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-01-2011 20:30

Hehe, ik reageerde ook alleen maar op diegene voor mij.. Datum had ik ook al gezien ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daniel Sylla
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-05-2011 08:44
Locatie: Lelystad

16-05-2011 08:52

Hallo allemaal,

ik heb vorige week 3 spiegels gevangen, een maat van mij heeft er ook 1 gevange op een andere water.
ik heb ze gevangen bij de wold (pannenkoeken huis Dubbel op)
en me maat ving er 1 in botter bij dat kleine plasje.
hij had wel een flinke.

Groetjes Daniel
Derop of Deronder.

Boilievisser
Penvisser
Korstvisser


In Lelystad

Vragen??
Stuur even een PB of E-mail.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

16-05-2011 15:31

Hallo Daniel,

Deze spiegelkarpers zijn 19 feb. uitgezet, als je een foto opstuurt naar de karpercommisie van de hengelsportvereniging, kan je nog een cadeau bon winnen ook!
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

17-05-2011 18:02

Dat heeft ie al gedaan volgens mij!

Mooie spiegels Danil! Bij het pannekoekenhuis zwommen altijd maar 1 of 2 spiegels rond, dus dit is wel een heel mooie afwisseling :)
Gebruikersavatar
Daniel Sylla
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-05-2011 08:44
Locatie: Lelystad

16-06-2011 07:38

Hallo allemaal,

ik heb inmiddels een paar spiegels bij gevangen (en opgestuurd)
ik kreeg gister het boekje binnen van HSVLelystad en ik sla om naar blz 4, en tot mijn grote verbazing stonden daar 2 van mijn foto's van mijn gevangen spiegels GEWELDIG!!! :lol:


Kijk het beste kan je gewoon zelf je plekjes zoeken maar als je toch wilt weten:

Het kanaal bij raven en dan maakt het niet uit waar je zit (overlast van brasem)
Pannekoeken huis (veel waterplanten)

Ik vis meestal met boilies bij het kanaal en dan vang ik meestal gegarandeerd.
en ik ben begonnen met pen vissen en dan tref je me overal aan :P.
(die spiegels waren ook allemaal op de dobber)

Groetjes Daniel Sylla
Derop of Deronder.

Boilievisser
Penvisser
Korstvisser


In Lelystad

Vragen??
Stuur even een PB of E-mail.