zuid limburg

Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

13-05-2004 16:39

Heeft er iemand een mooi water in het zuidelijkste zuiden van limburg waar men mag nachtvissen met beschermende middelen zoals een shelter/overwarp?

Ik en mn maat zijn namelijk op zoek naar in water bij ons in de buurt waar men mooie vis kan verwachten en ook niet al teveel voor gevoerd hoeft te worden ivm beschikbaarheid vervoer naar de plaats

ik weet dat dit niet het gemakkelijkste is maar als er iemand wateren weet graag zelfs,

Alvast bedankt voor de sugesties, Tom
knollenvanger 1ste klas
luna haverkamp
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-06-2004 09:17

12-07-2004 21:24

probeer eens in Geulle bij Maastricht
luna haverkamp
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-06-2004 09:17

12-07-2004 21:26

of een van de vijvers in brunssum
Gebruikersavatar
Ronald Troquet
Berichten: 37
Lid geworden op: 04-02-2004 12:59
Locatie: Geulle (ZL)
Contacteer:

13-07-2004 08:39

Dat kun je vergeten! Het nachtvissen is vanaf dit jaar aan de vijver in Geulle verboden. Dus zoek maar verder.
Laatst gewijzigd door Ronald Troquet op 15-07-2004 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Neem ook eens een kijkje op http://www.aventyr-outdoor.nl
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Henk van Schipstal
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-06-2004 21:46
Locatie: Lieshout(nb)

13-07-2004 11:36

En in Itteren moet je weer uitkijken waar je gaat zitten want daar is die arrogante lul van ed cremers aan het voeren die voor korda vist en die denkt dat het hem water is...........
Guy Veugen
Berichten: 105
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00
Locatie: Maastricht

13-07-2004 12:22

Zouden jullie wat minder met namen van wateren willen smijten?
Doe het dan middels een privebericht.
Ik bedoel het is er al druk genoeg..toch??
2/3 jaar geleden kon je er nog rustig nachtvissen..nooit geen mens te zien, ga nu maar weer eens kijken in het weekend, en dat terwijl bijna iedereen blankt :-?

Denk de volgende keer eens 2 keer na voor je zo'n bericht post..vooral als je er zelf vist, gooi je gewoon je eigen ruiten in.
En andere mensen die er vissen zullen het je ook niet in dank afnemen.

Wat Ed Cremers betreft, k heb indd gehoord dat hij er weleens zit,(heb hem zelf nog nooit gezien) laat die man er lekker vissen..toon eens niet zoveel afgunst, die man claimt helemaal niks en bevoert ook helemaal niet het hele water.

Mvg Guy
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

13-07-2004 13:23

Walgelijk..........walgelijk , hier gaan mn haren van recht op staan en dat zijn er veel kan ik je vertellen.
Mensen als "Guy" denken de hele wereld te kunnen claimen! Kijk eens wat meer naar je zelf voor je andere zo afzeikt!!!!!!! dat dit niet meer op een normale manier kan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-07-2004 13:40

Beste Guido,

Een groot deel van de karpervissers zijn japanners. Japanneren is tot kunst verheven.

Elk berichtje over water, zeker in relatie tot vangsten wordt uitgeplozen. hop in de auto en ook eens proberen.

Alle wateren die door karperaars bevist worden bestaat een groot deel van de vissers uit "ook eens probeerders". Vaak niet gehinderd door enige vorm van kennis of normbesef, vist men ook eens een weekend. Blanken? Zouten. "Kom er toch nooit meer, pleur maar weg".

Hierbij vaak jaren werk teniet doende.

Generaliseer ik? Ja natuurlijk. nou...

Het zal je dus maar overkomen, dat een zooi onbenullen je visserij verneuken. Let op he, praat niet over je stekkie.

Dus Guido wat jij walgelijk vindt, is voor anderen al ergernis top 2 geworden. Op 1 staan de mensen die dit niet begrijpen.



MVG

Klaas
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

13-07-2004 17:40

graag gelieve geen namen te noemen, het is al zeer druk op deze genoemde wateren
te druk!!!
het lijkt bijna een camping
vooral als de mensen met gasflessen en barbieques naast de vistent gaan bbq-en en dan ook nog een alle rotzooi achterlaten, de hele familie uitnodigen
en niemand die wat opruimt
:evil: :evil: :evil:
mt vr gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gunther van Marwijk

13-07-2004 17:44

Kennis van normbesef,begint ergens ook met Algemeen BESCHAAFDE OMGANGSVORMEN :o
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 18-08-2004 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ronald Troquet
Berichten: 37
Lid geworden op: 04-02-2004 12:59
Locatie: Geulle (ZL)
Contacteer:

15-07-2004 08:28

Sorry aan alle karpervissers die zich aangesproken voelden.
Neem ook eens een kijkje op http://www.aventyr-outdoor.nl
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Lars Akkermans
Berichten: 185
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00

15-07-2004 21:15

Het is gewoon jammer als je tegenwoordig een waternaam zegt komen ze gelijk er met bussen heen diep triest dan word het zo een camping en de echte kapervissers worden de duppe daar kun je tegenwoordig niks meer zeggen :-?
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

15-07-2004 21:33

hoi,

zijn wel meer karpervissers die een water claimen..
om iemand bij naam hier af te zeiken....en dan maar te gooien op ..die gesponsord word door korda....erg makkelijk.
misschien als je iemand eens met een andere instelling benadert...dan vallen er vaak misverstanden te voorkomen...en wordt er rekening gehouden met elkaar....maar zal wel zo moeten.
wordt er een beetje ziek van...
gr roy.....
basie lengemann
Berichten: 44
Lid geworden op: 25-01-2004 18:50
Locatie: Geljxd
Contacteer:

16-07-2004 00:32

-
Laatst gewijzigd door basie lengemann op 01-06-2011 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm on my way!!! it was just a speed bump not a stop sign!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

16-07-2004 10:43

Eover de wateren in Brunssum wil ik nog 1 ding zeggen... Dit jaar is het er al veel drukker geworden op de meeste plassen/putten daar aangezien een paar kl*jo's het op Schutterspark voor de rest verknald hebben en ze nu allemaal op de andere wateren van Brunssum bij elkaar komen. Jammer, aangezien ik denk dat het zo ook niet zo lang door zal gaan.

Echt jammer...

Maar wie over de koppen van anderen naar zijn hengels wilt kunnen sprinten moet zeker eens op de Limburgse putjes gaan kijken :-?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

17-07-2004 17:20

Guido,

jouw ondoordachte opmerking kunnen wij maar beter negeren, ik sta volledig achter de mening van Guy! Wij hebben er een aantal jaren lang een super tijd gehad, iedere keer als er gevist werd, zaten we helemaal alleen. Tegenwoordig lijkt het wel een invasie van kampementen, met alle gevolgen van dien. Natuurlijk kan je zo'n water niet voor jezelf houden, en wij hebben ook nooit wat voor stek dan ook geclaimd. Wat me ook opvalt, is dat iedereen schreeuwt dat men een vuilniszak moet meenemen om de rotzooi op te ruimen, maar dat er tegelijkertijd nog steeds overal zooi ligt. Brandplekken verraden wederom waar volk gezeten heeft.

Over Ed Cremers ga, kan, en wil ik niet oordelen. Het is heel makkelijk om zo iemand te veroordelen. Ikzelf kom niet meer aan dat water omdat het gewoon té druk is, en omdat er té veel fout volk zit, maar je maakt mij niet wijs dat Ed het hele water bevoerd. Namen noemen van wateren, tsjah, de schade is nu al gedaan. Laten we hopen dat dat water binnen niet al te lange tijd afgegraven wordt, ter verbreding van de maas. Dan kan de boer aldaar ook weer gerust zijn koeien laten grazen, niet erop hoeven te letten dat onverlaten gewoon met de auto door het hek tot op de stek rijden, en daarna het hek gewoon open laten staan.

Iedereen is vrij om te vissen waar hij of zij dat maar wil, en daar gaat het juist vaak fout, net zoals Klaas dat al zegt. Men blankt een weekend, loopt met de staart tussen de benen weg, en laten ondertussen alle zooi liggen aan de waterkant onder het mom van "mij zie je hier toch nooit meer". Als het zo doorgaat zal het daar niet meer lang duren voordat men helemaal niet meer mag nachtvissen, net zoals dit op grote delen maas gebeurd is bij ons in de buurt.

mvg
Stefan
Gunther van Marwijk

17-07-2004 18:31

Ik vraag mij eigenlijk af of de oorspronkelijke topic op een normale manier voort gezet kan worden???
Of wordt dit een(Gebruik nu met tegenzin boarders taalgebruik)
Wagelijke afzeik en uithuil topic over enkele REEDS verpeste wateren?????
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 18-08-2004 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

18-07-2004 02:59

Guther, je hebt gelijk. Als het fenomeen PB eens werd gebruikt bespaarde dit een hele hoop gezeik over wateren op dit board, iedereen weet dat vrijwel alle wateren aan het kapot zijn het gaan(rotzooi, karperdiefstal, criminaliteit, Buitenlanders enz),
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

04-08-2004 13:01

Om het voor iedereen makkelijk te maken:

- Kijk in je vergunning op welke wateren je mag vissen.
- Ga er er vervolgens eens heen om te kijken
- Als je het niet weet te vinden, koop een waterkaart of kijk op internet
- Ga naar de hengelsportzaak in de regio waar je wilt vissen, koop er wat en vraag of er in de buurt nog leuk water is, ze zullen je zonder enige twijfel helpen ... ga er vissen en na verloop van tijd kom je hopelijk enigszins achter het bestand ... de aanhouder wint!

Niemand van dit board die jou vervolgens kan aanspreken op je manier van werken, want je pluist het immers zelf uit! Hoeven de vragers voortaan niets meer te vragen (het onderwerp is al delicaat genoeg) en hoeven de klagers niet meer te klagen. En dan hoef ik niet meer me te irriteren aan dit soort topics met bijbehorende replies ...

Of is deze oplossing inmiddels ook al taboe?

Hartelijke groeten van een beginnende karpervisser,
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Mark Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 28-01-2004 21:13
Locatie: Amersfoort

05-08-2004 15:28

Peter,

Als je dan ook eerst nog even regelmatig naar dat water gaat om te kijken of er al mensen bezig zijn (Dus ook in het donker) om niet voor verrassingen te komen staan, dan ben je aardig op weg.
Bas op den Camp
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: beek

07-08-2004 14:09

okee peter jouw aanpak is in mijn ogen de goede.

Maar wat als een groepje van 6 man, naast je tent staan en je uitvragen. niet echt een lekker begin. mensen die op zoek zijn naar iets anders moeten dan ook niet in groepen zoeken maar eens lekker pionieren en eens een keertje proberen om zo wel de juiste contacten leggen met de locals en leren het mondje te houden. dat houd de mistery in takt en de grote meute uit de buurt van het water.

Vissers selectie heet dat.

Groet bas
ricola ringo
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-08-2004 22:14
Locatie: chirhrade

10-08-2004 22:22

vissen mag je er zeker nog maar ik weerde me ook als zuid limburgeers er heen gingen
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

10-08-2004 22:28

[img]http://home.hccnet.nl/c.j.krul/gif/balken/streepoogjes.gif[/img]
ricola ringo
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-08-2004 22:14
Locatie: chirhrade

10-08-2004 22:30

beste guy in je profiel tekst schrijf je over respect voor de medemens , als ik zie hoe jullie ed letterlijk en figuurlijk uit kotsen vind ik dat niet meer normaal. verbeter de wereld begin bij jezelf :evil:
ricola ringo
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-08-2004 22:14
Locatie: chirhrade

10-08-2004 22:31

beste guy in je profiel tekst schrijf je over respect voor de medemens , als ik zie hoe jullie ed letterlijk en figuurlijk uit kotsen vind ik dat niet meer normaal. verbeter de wereld begin bij jezelf :evil: