zuid limburg

Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

10-08-2006 21:55

Was de eerste keer dat ik deze topic leesde..... Zeer interresant maar voor mij geen nieuwe informatie.... Het probleem in Zuid- Limburg is dat we het moeten hebben van "putten" of de wat grotere wateren (Stuwmeer, Kerkrade, Sigrano, Lorty in Stein) Het betere werk begint helaas pas boven Sittard (Grindgaten, waar door onze verre Oosterburen de nachtvisserij een halt is toegeroepen.....)
Door de weinige echt "fatsoendelijke" waters kan het er op sommige waters dan ook erg druk zijn. Ik ben dan ook mijn toevlucht gaan zoeken op de Maas en die is heeeeeeeeel lang.......... :)
Er zit maar een ding op en dat aan een water waar je (nog) mag nacht vissen, je fatsoendelijk gedragen. En ook andere durven aanspreken op dingen die echt niet kunnen.... Een beetje informatie overdragen aan de "fatsoendelijke" vissers moet mijn inziens kunnen. Ga er toch vanuit dat op deze site alleen de "fatsoendelijkere" karpervissers actief zijn......... :-? :)

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

10-08-2006 22:22

Wat dacht u om nog dieper af te zinken in lb ???

In n straal van 30 km kan je heel wat leuks tegen komen :P :P :P
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

10-08-2006 22:25

Laat me als de wind goed stevig uit het Oosten waait regelmatig naar het Westen van Limburg waaien, en ga daar niet alleen heen om "patatekes" te eten............... :lol:
carpangling rocks society sucks
Roger Sijstermans
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-08-2008 23:45

17-08-2008 00:18

Hallo allemaal hebben we het hier nog wel over karpervissen of alleen maar over alles en iedereen klagen .
Dat ga ik bij deze dan nu ook maar eens doen sorry heren als jullie zich aangesproken voelen.
Het is waar als er gesproken wordt over dat het erg druk overal is vooral op de maas.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de nederlandse overheid zo het hele vissen aan het verzieken is.
als ik kijk in het verleden en dan praat ik over 10 jaar terug , toen heb ik tijdens een sessie van 5 dagen 4 keer controle gehad en dan 3 keer van de zelfde politie mensen .
Maar ik heb altijd alles in orde ik had toen zelfs het aangespoelde vuil in een zak bij elkaar geraapt.en dan nog hadden ze wat te klagen over dat ik maar eeen rotzooi moest maken was in mijn ogen gewwoon een beetje plagen van de gasten .
maar op de laatste dag gingen er 100 meter vanmij vandaan een groepje mensen uit oost europa zitten eerst werd er hout gesprokkeld voor het kampvuur en toen kwam de wijn en zo na een half uur een dikke brassem en die ging meteen op het vuur bah.
en ja ik kreeg ook weer controle van politie ze moesten echt alles van mij weten , maar toen ik tegen de heren wees op het zooitje ongeregeld van verderop en hun vroeg ga daar ook eens controleren kreeg ik als antwoord dat ik mij niet met hun werk moest bemoeien, en de heren stapten in hun busje en gingen weg.
de laatste jaren mogen wij toch bijna niks meer geen tent niet meer op de grindgaten nachtvissen en ga zo maar door .
Ik ben een karpervisser in hart en nieren maar heb de laatste 3 jaar maar weing aan get water vertoefd.
Maar het is zeker veel drukker geworden en dan met name die vissers die het eens even gaan maken op de maas en dan inderdaad na 2 of 3 dagen blanken naar huis gaan en de stek als een vuilnisbelt achterlaten.
Tegen die rotzooimakers heb ik maar een ding te zeggen blijf toch thuis en zoek een andere hobby.
Ik vis nu zelf ongevver 10 jaar opde maas en heb ook al de nodige mooie vis gevangen ik hoop alleen dat ik dat over 10 jaar nog steeds kan zeggen.
met vriendelijke groet roger.
Barry Joosten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-08-2008 17:15
Locatie: Ede

06-09-2008 01:02

Hee

Wanssums Ven is een mooi park met 4 wateren. 2 daarvan met karper
je mag er nachtvissen, kost 5 euro en te betalen aan de controleur. een hele aardigee man hijvertelt alles wat je vraagt..
wannsums ven ligt in het plaatsje Oostrum. vlak bij Well.. het leukermeer..

succes verder
Mark van Rhee
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-03-2008 14:08
Locatie: Maashees

10-09-2008 12:00

In Wanssum is het inderdaad mooi vissen, maar voor de nachtvergunning moet je je wel inschrijven en lid zijn van de vereniging. Op dit moment is er een wachtlijst. Als die controleur je een nachtvergunning heeft gegeven voor 5 euro dan heeft hij echt een uitzondering gemaakt. Normaal kost een dagvergunning 5 euro.
Samen is niet alleen...
Gebruikersavatar
Derryk Schieck
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-07-2011 17:34

11-07-2011 17:40

Hallo
ik ben nieuw hier op de site, maar ja ik zag iets over ed cremers.
ik kan maar zeggen dat het een hele "ijverige" en serieuze karpervisser is, zelf met hem gaan vissen ben ik nog niet
maar hij was vaker bij mij thuis en bij het vissen. dus ik ken hem wel redelijk ;-)
en dat die man gesponsord word, tja.. dat is de ene geschonken en de andere niet. hij MOET ervoor vissen en alles aan doen dat hij vangt.. en aangezien hij nog geen eigen water bezig moet hij wel op open water toch?

een mooi water in z limburg.. ik ken ook alleen die in brunssum in eerste instantie.

groetjes Derryk
[Get on it!]
Gebruikersavatar
Lars Akkermans
Berichten: 185
Lid geworden op: 21-08-2003 02:00

09-07-2013 05:50

Goeiemorgen heren,

Zo even wat jaartjes na datum zal ik dit topic eens tot leven wekken.
Zal ik eerst eens beginnen hoe is het met iedereen? Allemaal nog even fanatiek en enthousiast over onze mooie sport?

Kwam dit topic met wat Google tegen en vond het toch wel weer eens leuk op wat oude berichten te lezen.

Afijn nog nieuwtjes of leuke feitjes uit het zuiden des lands?


Cheerio