Karpervissen op grote rivier

Plaats reactie
Paul Naaijkens
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Tilburg

27-04-2004 19:53

Wij vissen nu twee jaar op een rivier in het zuiden des lands. Lekker rustig...gelukkig....ook logisch want vangen is een tweede daar. Niet makkelijk (blanken is geen kunst). Maar de rust en de schoonheid van de natuur maken zeker veel goed. De artikelen over riviervissen (op karperwereld) heb ik natuurlijk gelezen. Maar toch blijf ik met vragen zitten. Nu is mijn vraag of er riviervissers zijn die hun kennis zouden willen delen. Hierbij doel ik niet op stekken vrijgeven (ook dat is een aspect dat bij de sport zelf hoort..er is toch niks zo mooi om zelf een stek te vinden en hier nog succesvol te zijn ook)... ik zou wel graag info ontvangen over hoe stekken te vinden (bv. hoe kunnen mosselbanken gevonden worden), wat ervaringen zijn met periodes, voertactieken, vistechnieken, etc....

Ik hoop dat er karpervissers zijn die mij willen mailen met hun ervaringen en tips of mij willen toevoegen op hun MSN.

BVD

goede vangsten toegewenst!
pepijn swagemakers

28-04-2004 17:44

kijk es in KW 18, daar staat een mooi artikel over peilen in :wink: , verder moet je bij witvis veel voeren of een normale hoeveelheid met een grotere aassoort 8) .

op het net staat tegenwoordig ook veel 8) probeer Google eens uit dan vind je maar genoeg. Succes ermee :wink:

Tight Lines, PS
Paul Naaijkens
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Tilburg

30-04-2004 16:33

Tot nu toe drie reacties gehad. Bedankt voor de tips. Zijn er nog meer mensen die tips hebben...en deze ook willen delen...laat even wat horen (via prive kan ook)...

BVD

...en natuurlijk goede vangsten toegewenst!
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

30-04-2004 17:16

Pepijn,

Pepijn schreef:
veel voeren als er witvis op je stek zit ?:-? .

Als je witvis wil blijven vangen zou ik het ook doen maar je moet de karper op je stek hebben. Je moet juist helemaal niet bijvoeren want dan vreet de witvis je voer op en gaan ze verder trekken.
Als je wel bijvoerd blijven ze gewoon op je stek zitten eten.
En grote aassoort, die brasem vreet bolle van 32 mm nog steeds op.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

01-05-2004 18:42

Goed gezegt robert! Heb je toch wat meegekregen ;)

Veel succes allemaal
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Plaats reactie