Stekken op de Vinkeveense Plassen

Plaats reactie
Stijn de Jong
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Vinkeveen

05-05-2002 10:01

Ik ben pas geleden begonnen met het karpervissen. Nu, ik woon aan de Vinkeveense Plassen, maar ik weet nog niet echt de goede karperstekken te vinden, want die plassen zijn onwijs groot. Heeft er iemand al eens op de V'veense Plassen op karper gevist en gevangen en weet ook de goede karperstekken? Ik hoor het graag.
Met vr. groeten, Stijn.
Peter Vis
Berichten: 29
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

06-05-2002 16:28

Beste stijn,
Met zulke vragen maak je jezelf nu niet echt populair.
Wat ik bedoel is,ga eens zelf op onderzoek uit!!!bv zoek met je peilhengel een mooi platautje op,of leg je rig op de schuine helling van ondiep naar diep dat kan varirieren van 2.5 naar 4.5 meter diepte.
En voer er gewoon een paar dagen.
Dat het grootte water je afschrik op zo n jonge leeftijd snap ik maar ,het is gewoon een kwestie van doen en onderzoeken
Ook de mosselbanken op vinkeveen alsje ze kan vinden zijn zeker de moeite waard,maar deze liggen toch regelmatig op die schuine heling.
Het Karpervissen is toch volgens de meeste het avontuurlijkste wat er is ,dus ONDERZOEKEN moetje ,en niet zomaar Lui een vraag stellen over stekken,en als je dat al vraag,vraag er dan gelijk bij dat ze je met een prive berichtje benaderen.
We 'karpervissers ' kunnen je alleen je op weg helpen de rest moet je gewoon zelf doen!

Groetjes Peter Vis
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

06-05-2002 23:26

Punten waar je op moet letten bij stek keuze.

- wier
- waterplanten (riet, lelie's)
- springen of rollen van karpers
- bellenplakaten

Onderwater
- mosselbanken
- harde stukken
- schuine helling of platue
- ondiepe stukken (als het warmer wordt)

Probeer dus zelf uit te vinden, waar voor jou de beste stekken zijn. Door veel rondom het water te zijn, leer je veel over het water. Je leert heel veel door zelf stekken te zoeken.
Plaats reactie