Actie tegen wedstrijden Twentekanaal

Ramon Luttikholt
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-06-2003 02:00
Locatie: Goor

16-04-2004 09:28

Ik las ergens dat er weer een wedstrijd aan zit te komen op het Twentekanaal. Wat ik graag wil weten is of er meer vissers onder ons zijn die net als ik regelmatig vissen op het Twentekanaal en er net zo regelmatig weggestuurd worden omwille van die wedstrijden. En dan zeggen ze ook nog: "Wij betalen er voor om hier een wedstrijd te organiseren". Nee, ik heb mijn vergunning en sportvisacte gestolen, nou goed?! En waar betalen we dat geld voor?
- Om weggestuurd te worden bij de zoveelste wedstrijd;
- Om te zien hoe erg de oevers vervuild raken;
- Om te zien hoe de zoveelste grote vis wordt verplaatst of erger nog: meegenomen en opgegeten door onze oosterburen;
- Om lastig gevallen te worden door hordes spelende kinderen die met paps en mams langs het kanaal staan te camperen (caravan met voortent geen bezwaar, zolang je maar in het bezit bent van een vergunning?!).
Geloof me, ik kan nog wel even doorgaan. Controle? Die is er alleen te vinden als je al eens een derde hengel vist (ook al zit je alleen aan het ganse kanaal). En dan heb ik het nog niet eens over het alcohol gebruik/misbruik tijdens de wedstrijden.

Ik ben dus van plan om nu maar eens een keer maatregelen te gaan nemen, maar alleen bereik je natuurlijk niet zoveel. Ik hoor graag als er mensen zijn met dezelfde of andere negatieve ervaringen omtrent het vissen op het Twentekanaal of als er mensen zijn die anderen kennen die er wel/ook vissen. (carpjungle@hotmail.com)

Bvd, Ramon
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

16-04-2004 23:28

Waarschijnlijk vraagt de organisatie van een wedstrijd toestemming aan de gemeente of aan het bestuur van de HSV op op de betreffende dag daar exclusief te mogen zitten. Deze mensen hebben dus waarschijnlijk keurig het visrecht van de gemeente en hier ook gewoon (leges) voor betaald. Enerzijds balen omdat je dan niet op je vaste plekkie kan vissen (heb eens meegemaakt dat 3/4 van een Frans stuwmeer afgezet was voor een 'enduro'), maar anderzijds, op deze manier worden bijvoorbeeld ook een aantal van de KSN jeugdkarperviskampen gehouden. Ik voel er dus niks voor om actie te gaan voeren tegen georganiseerde visdagen van groepen mensen aan de waterkant.

Dat jij net zoveel betaald hebt voor je vergunning als die witvissers klopt helemaal. Ook karperwedstrijden kunnen worden georganiseerd (hoewel ik daar dan weer geen voorstander van ben) en wanneer er serieuze initiatieven worden getoond voor karperactiviteiten zoals een karperclub, dialezingen organiseren, fish-in's, jeugdkarpercursussen etc. weigert bijna geen bestuur en zal ook dáár geld beschikbaar voor zijn...


vr gr Sjoerd
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-04-2004 04:53

Hieperdepiep!!! Hans is ..... oud.. :lol:
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

23-04-2004 13:05

Maatregelen zijn altijd goed :-).
Nee ff serieus ik vind het ook niet kunnen wat ze doen, dan betalen ze je maar daarvoor. En als je daarmee niet akkoord gaat dan zoeken ze tog lekker een ander stuk op.
Dat water is voor iedereen die een vergunning heeft, en dus ook voor karpervissers!
Wat we ook eens kunnen doen is aan de overkant gaan staan en dan ff je zogenaamde nieuwe hengels testen met 35/100 op de molens en aardig wat lood. ff dat zaakie aan barrels trekken zo'n 20 keer.
Want met die regering, of gemeente valt er ook nooit iets te regelen. Je ziet het overal aan, en niet alleen aan het vissen.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

23-04-2004 18:51

Geheel met Ronnie eens!!!!!

Kijk, duitsers/russen en/of polen staan buiten kijf van deze wedstrijden.
Wat die gasten doen met de gevangen vis, dat is idd absurd en daar
moet wat aan gedaan worden.
Dus kom met goede voorstellen!!
Ik zit zelf bij het bestuur van Vislust en als er GOEDE ideeën zijn, kunnen die worden meegenomen en mischien wel tot actie leiden.

Maar ik snap niet helemaal waarom jij bovenstaande combinatie maakt
met het wedstrijdvissen.

Groet, Patrick
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-04-2004 22:43

Iedereen mag proberen activiteiten te organiseren binnen de HSV. Als er animo voor is kan je budget en middelen beschikbaar krijgen. Witvissers houden van wedstrijden en organiseren die dus. Als karpervissers ook van wedstrijden houden kunnen zij die dus ook organiseren. Op die tijdstippen kunnen anderen dat 'feestje' niet verstoren.

De ArenA laat ook niet de Stones optreden op een avond dat Ajax speelt. Toch is het stadion voor beide doeleinden bedoeld.
Het kanaal is dus inderdaad van iedereen...

vr gr Sjoerd

Ohja en nog iets. Als je meten gaat demonstreren zonder ook maar een woord gerept te hebben tegen het bestuur kan je het daarna wel helemaal vergeten om nog wat gedaan te krijgen. Als je wat wilt, ga dan praten.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

24-04-2004 00:58

Gewoon belachelijk dat je er een actie tegen wilt organiseren!!!

Ik ben geen wedstrijdvisser o.i.d. maar het is mij al zolang ik vis bekend dat als er een wedstrijd georganiseerd is door de plaatselijke hsv, de niet wedstrijdvissers hiervoor plaats dienen te maken. Dit geldt dus ook bij witviswedstrijden, indien er een witviswedstrijd plaats vind en ik zit er te karperen dan moet ik gewoon weg. Begrijpelijk want anders kunnen die wedstrijden gewoon niet doorgaan.

Nu is er een paar keer per jaar een karperwedstrijd, want die zijn er al niet zoveel in Nederland, en dan ga jij daar moeilijk over doen. Beetje egoistisch dacht ik zo!

Beetje verder kijken dan dat je neus lang is!

Bart
jan van kranenburg

24-04-2004 01:38

Stefan

Een beetje off topic, maar... je bent er toch!!

Verander je onderschrift eens in " I love" i.p.v. "We love..."

Zou dat zeer opprijsstellen.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-04-2004 12:43

Haha als je het niet zou aantrekken wat boeit het dan? Kennelijk doe je dat wel, ik verander niets.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

28-04-2004 12:00

Hoi Ronnie,

Ramon ligt in een rietkraag in de zijtak bij Almelo. Hij is alvast actie aan het voorbereiden tegen de voorgenomen wedstrijd. ;>))
Wie weet komt ie op 15 en 16 mei nog even bij ons langs aan de waterkant, om "onze" wedstrijd te verzieken.
Groetjes
Rinus
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

28-04-2004 12:22

als hij bij mij auwehoert aan de overkant tja dan krijg je wel een 100 gram op je hoofje want ik laat niemand mijn vrijedag van werk verzieke extra vrije dag genome om met wedstrijd meej te doen dus en ronnie ben je al voor bereid voor wedstrijd. ik kom vanweek langs voor je kar ;) spreek je mazzelss kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

28-04-2004 15:35

Hoi Kazim,
Het heeft geen zin dat Ronnie zich voorbereid op de wedstrijd Kazim.
Hij is bij voorbaat kansloos omdat ik samen met mijn vrouw ook meedoe aan deze wedstrijd.
Ik ga iets winnen! ( waarschijnlijk tijdens de verloting na afloop)
;>))

Ronnie en Kazim.... succes de 15e en de 16e ( we spreken elkaar na afloop in het clubhuis)
Groetjes
Rinus
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

28-04-2004 15:37

zekrs spreken we elkaar wel ik neem lekker me geheime recept meej tompouce :P:P heerlijk hahaha ik hoop dat we wat winnen ma ik ga voor de gezelschap mazzel :lol: :lol: kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

29-04-2004 11:00

welke man is controleur ronnie jij :D:P haha we spreken me kaar
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

29-04-2004 11:39

Hoi Ronnie,

Wat zit je haar leuk!!! Ik heb je altijd al een toffe gast gevonden. Ik heb zelfs mijn wonderstek aan je afgestaan tijdens onze sessie in Frankrijk.
Nu kun je iets terug doen ;>))
Noteer maar vast .... Rinus en Semra ... 6 stuks .. 26 pond en hoger... dan worden we zeker vakwinnaar. Ja... als je een kruiwagen hebt .. probeer ik m ook te gebruiken.

Nu ff zonder dollen. We zien elkaar bij de wedstrijd.
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

29-04-2004 18:55

Vervelend dat deze controleur hier nu ook van weet.
Beide idd bij voorbaat kansloos!!!
Geen gesjoemel met vangsten!!!!


(Rinus, voor €100 vang jij al 2 hele mooie vissen :D :wink:


Gegroet en Tight Lines

Patrick
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

06-05-2004 08:42

Hoi Ronnie,

Ik denk dat Ramon zich, samen met de vele sympathisanten die hij hier is tegengekomen, aan het voorbereiden is op eventuele acties.
;>))


Ronnie, tot volgende week.
Groetjes
Rinus
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

06-05-2004 17:50

Rinus zal hij het doen :-? als hij doet wat zal er gebeuren dan als ik vrage mag. Jongens wie er meej doen veel succes ik zie jullie allemaal daar groeten kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

07-05-2004 08:29

Hoi Kazim.

Nee, maak je niet druk. Ramon onderneemt niets. Hij kan aan de reacties wel merken hoeveel mensen het met hem eens zijn.
En anders leren we hem zwemmen zonder zwembandjes ;>))
Kazim, tot volgende week. We zien elkaar na afloop in het clubhuis.
Ik vis samen met mijn vrouw Semra ( Turks) dus dan weet je ons wel terug te vinden in het clubhuis.
Goede vangst.
Rinus
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

07-05-2004 14:30

hay rinus hahah zwemles leren dan vang ik het wel heb ik iedergeval 150 pond aan de haak geslage :P:P:P:P hahah leuke naam heeft je vrouw. we spreken me kaar wel groeten kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

16-05-2004 15:06

hey allemaal het was een prachtige wedstrijd op vak d werd er vis gevangen helaas heb ik niks gevangen maar met het volgende wedstrijd doe ik weer aan meej :lol: gr kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Gebruikersavatar
bjorn diks
Berichten: 84
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Almelo

17-05-2004 10:55

Tegenverwachting is er veel vis gevangen in vak D. Bij de loting hebben verschillende mensen staan schelden toen ze vak D loten. :D

De wedstrijd was goed georganiseerd :lol: maar ik heb geen ramon gezien :cry:
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

17-05-2004 14:38

Hoi,

De wedstrijd, was evenals voorgaande jaren leuk. Voldoende controleurs(wisseldiensten) en de stekken waren goed gekozen. Maar net zoals elk jaar te weinig vis. Er visten 98 koppels, dat is zijn dus 196 vissers... met in totaal 392 hengels. Resultaat: 32 vissen of misschien 36. Triest toch.. en dan te bedenken dat het Twentekanaal in de karperwereld een goede naam heeft. ( alleen als je er woont en gedwongen bent te vissen ligt dit anders) ;>))
Nee, maar toch een leuke wedstrijd.. lekker weer.. een hoop mensen met dezelfde passie. Top!
Overigens organiseert Vislust te Almelo in september weer een wedstrijd. Je kunt je opgeven bij Vos aan de Nieuwstraat te Almelo.
Groetjes
Rinus


P.S. Hoi Kazim, leuk dat we elkaar ontmoet hebben.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

17-05-2004 14:41

Hoi Patrick,

Fijn dat je me tijdens de wedstrijd hebt bijgepraat over de Dinkel.
Jee, nooit geweten dat daar zulke beren zwemmen.
Bedankt voor de tip.
Groetjes
Rinus
Hugo Bovenmars

17-05-2004 19:12

[quote="Rinus Gaasbeek"]Hoi,

.....Er visten 98 koppels, dat is zijn dus 196 vissers... met in totaal 392 hengels. Resultaat: 32 vissen of misschien 36. Triest toch.. ..

[/quote]




Tja...je kunt vissen of je kunt t niet he..... 8)

Flamende groeten :wink: ,
Hugo