de Rotte(meren)

Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-03-2004 16:17

Ik wou graag weten wat jullie ervaringen zijn met het vissen op de rottemeren en de rotte.
Heb er zelf een paar keer gevist, mooi water, leuke omgeving en redelijk veel vis maar weinig fatsoenlijke.

Ik hoor het graag via forum en/of pb
rob tas
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2004 01:29
Locatie: zoetermeer

01-04-2004 01:49

Sorry hoor maar is een kleine vis niet fatsoenlijk meer ?.
Zoek en zij zult vinden.!
Ik vis graag in een SCHONE omgeving!!
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-04-2004 02:29

Desmond Visser,

wat is in jouw ogen een fatsoenlijke vis????

Eentje die pootjes geeft, makkelijk vangbaar is, groot en zwaar is, mooi beschubd is....

met vragende groet, MB
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-04-2004 07:42

als je 12 vissen vangt en de grootste is een pond of 12 op zo'n water dan ga je misschien wel twijfelen of het de moeite is om daar te blijven hangen, tenminste ik wel.
daarom stel ik deze vraag ook, wat ik al zei het is daar prachtig en je zit heerlijk maar we hollen toch allemaal achter grote vissen aan.vandaar deze vraag
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

01-04-2004 08:21

Desmond,

Ik heb er eens een 14 ponds spiegel gevangen. (en mooi dat ie was joh ;))

zoals eerder gezegd; zoek en gij zult vinden !
Laatst gewijzigd door Mark Creyghton op 01-04-2004 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-04-2004 08:21

Heren,

Ik denk niet, dat Desmond het lullig bedoelt.

Voor zover ik nu weet van het gebied, heeft er de laatste jaren suc6 volle afpaai plaats gevonden. Het bestand is fors toegenomen met verwilderde scharrelschubs zeg maar. Is hiet iets aan te doen?

Zeker, maar dat wordt je niet aangedragen. daar moet je wel wat voor doen.

Wat dan nou weer?

Simpel.

HVR. Mocht nu blijken, dat het echt de spuigaten uitloopt, dan verwoord je de gegevens in een document. bijv. "Beheer Karperstand Rotte en Rottemeren".

Hierin:

Wat aangetroffen. Hoe en waarom. Wat gewenst. hoe te bereiken. Hoe te controleren.

Conclusie zou kunnen zijn om karper af te vissen. Van de opbrengst kunnen de kosten betaald worden (de beroepsvisser bijv.)

Goh. Lijkt wel VBC werk!!! Yep.

Voor een paar handvatten.

http://www.karperstudiegroep.nl/PDF/Vis ... eerVBC.pdf

Het zijn net rennies. Wrijven (lees zeuren) helpt niet. Doen wel.

Ik denk, dat er mensen van binnen de KSN regio Rotterdam best mee willen denken en doen. (6 April in rijsoord, laatste regio avond dit seizoen) Als het plan klopt en goed is ben ik zeker, dat zij de Federatie ook kunnen overtuigen. De visrechthebbenden moet dan ook lukken.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-04-2004 08:31

Bedankt Klaas voor je reactie.
Nee ik bedoel het zeker niet lullig.Het interesseert me werkelijk geen f*ck wat de grootste vis is en waar ie gevangen is.Het ging me alleen om de ervaringen van andere mensen die hier vissen of gevist hebben.

Het is echt ONGELOVELIJK hoe snel deze mensen zich op hun tenen getrapt voelen.Sorry dat ik het zeg maar vind het echt de zieligheid ten top.
Ik lees regelmatig berichten op dit forum van mensen waar echt geen initiatief in zit en het liefst je mobiele nummer willen hebben zodat ze je kunnen bellen om aas aan je onderlijn te knopen en voor je in te gooien.
Maar wat ik vraag heeft daar niks mee te maken en wat ik al zei, interesseert me geen bal.

Haagse groeten
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

01-04-2004 08:42

Desmond,

Lees net het bericht van Klaas en nee ik bedoel het idd. ook niet lullig.
Twee jaar geleden is er een heel groot stuk van de rottemeren uitgebaggerd. (tussen bleiswijk en bergschenhoek ong.)
Het is idd. een prachtig water met veel mogelijkheden en grote vissen zitten er zeker weten, je moet alleen wat geluk hebben en er wat tijd in investeren. (ik zelf geloof niet echt in het afdwingen van geluk op zo'n groot water wat toch redelijk veel bevist wordt)
Tijdens het paaien kun je een mooi beeld krijgen van wat er zoal allemaal rond zwemt. (en geloof me ik ben er wel eens van geschrokken ;))
Gewoon lekker doorvissen dus als het water je aanstaat, succes.
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

16-04-2004 16:01

Ik ga vannacht maar eens lekker vissen op de Rotte.
Dit water is tog super of niet? Je kan nog steeds vissen zonder dat er 2 meter naast je paraplu iemand anders gaat zitten.
Een te moeilijk water zou ik het zeker niet noemen, maar het is anders dan de Bleiswijkse Zoom, waar je je aassie ingooit en w8 op de 30-ponder die die week al 37 keer gevangen is. De Rottemeren zijn ook GEWELDIG !!!

Misschien kom ik jullie nog wel tegen vanavond !!
Lig lekker onder een pluutje met dit weer.

Mzzl
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

16-04-2004 16:18

de Rottemeren is zeker een leuk water en er zit ook zeker zware vis, maar zoals je hierboven ook ziet zit er nu ook erg veel kleine vis.
Zelf heb ik er nog niet erg vaak gevist, maar wel al enkele leuke 20 plussers gevangen binnen korte tijd, dus mooie resultaten zijn zeker mogelijk...
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

16-04-2004 23:48

Update.........,

Vanmiddag heb ik op de bleiswijkse zoom een goede karpervisser (heel belangrijk!) een prachtig gave 30-ponds schub zien vangen, zomaar voor de 38ste keer, het is ongelofelijk ! (dus vanaf morgen zet er allemaal je tentje neer en pak er ook een !)

Wat een verhaal zeg, ik vis al zo'n 5 jaar op de bleiswijkse zoom, ik heb er geweldige vissen gevangen, (mijn pb staat er nog altijd niet hoger dan 28 pond.), maar om dit watertje nou als een pispotten-putje af te doen gaat me ook wel iets te ver.
Misschien als er met wat meer respect zou worden gevist zou je het water niet zo omlaag halen ?

Afgelopen week ving ik er in 2 uur tijd een 24ponds schub en zag een "goede" twintiger op de rand van mijn net de dans ontspringen ! (dit door een "experimentele" knoop die later absoluut ongeschikt bleek te zijn voor de lijn, mijn fout!)
Hier tegenover moet worden gezet dat ik inmiddels er 3 sessies van 6 uur op had zitten zonder ook maar een stootje te krijgen!

moraal van dit verhaal; benader ook een "pispotten-putje" met het nodige respekt, je kan er vaak meer van leren dan het grote water wat achter de dijk ligt te lonken.

Mvg
Mark
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-04-2004 04:48

Hans is in Nederland een nieuwkomer. De bleiswijkse Zoom, tja te hoog gegrepen. :o :o :o :lol: Hans van harte!
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-04-2004 06:20

Nou al was het het laatste water op aarde de bleiswijkse zoom dan zou ik een andere hobbie zoeken.
Misschien dat jij er tegen kan om op zo'n plasje met 15,16 man te zitten maar ik niet. Wat een circus is dat zeg.

Er komt een dag dat we de pech hebben dat er net even iemand van de dierenbescherming z'n hond aan het uitlaten is en ziet wat een verrot getrokken bekken de vissen hebben daar.
Zoiets zou het kunnen verpesten voor de karpervisserij, of misschien wel voor de hengelsport in het algemeen en ik hoop dat dat nooit gebeurd.
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

17-04-2004 09:01

Desmond,

Het water is wel iets groter dan alleen dat "plasje" aan de voorkant, meer goed, wat betreft die kapotte bekken daar moet ik je tot op zekere hoogte gelijk in geven. (er zwemmen ook hele gave vissen rond hoor)

Maar je kan je beter afvragen hoe dat dan komt dat die vissen daar met vergroeide bekkies rondzwemmen.
Oh wacht even het waren die enorme "lanceerinstallaties" met drie hengels en gevlochten lijn en het gebruik van haak maatjes 1 en 2 !
Een water wat zo ongeveer compleet obstakelvrij is hoor je niet zo te bevissen.
En heel misschien als de massa dat nou eens doorkreeg dan hadden jij en ik deze discussie over kapotte bekken op een water niet hoeven hebben.
Overigens een steenworp over de dijk, op bevaarbaar water, zijn de vissen ook niet meer ongeschonden kan ik je helaas vertellen.

Mark
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-04-2004 19:05

Daar moet ik je 100% gelijk in geven Mark en helaas is dat op de meeste wateren zo.
Tegenwoordig hoort een 3lbs hengel met gevlochten lijn,100 gram lood tot de standaard uitrusting.
Vis zelf met 2 B&W met 26/100 en 40 gram lood en een haak 10,
nou zelden of nooit losschieters en nooit uitgescheurde bekken.

Groet Desmond
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

17-04-2004 22:16

Desmond met schaamte moet ik toegeven dat de eerste vis van dit jaar voor mij die van dat water kwam een absoluut mooie 24ponds schub was, ware het niet dat ie een bekkie had waar de honden geen brood van lusten.
Mark klapt dan ook lekker zijn matje dicht en laat de vis gauw weer zwemmen, en diep van binnen schaamt ie zich dat ie deze fantastische vis in die conditie heeft mogen vangen.
Als je op zo'n water zulke mooie vissen mag vangen, waar mensen in het verleden zo diep droevig mee zijn omgesprongen dan baal je soms dat je jezelf karpervisser moet noemen.

Vandaag liep ik met mijn vrouw en de honden langs de zoom en kwam een paar goede karpervissers tegen die er al de hele ochtend zaten, voor hun in het water lag een goede twintiger schub hartstikke dood aan de oppervlakte, niemand kon ook maar iets aan de vis ontdekken, geen lijn die nog aan 'm vast zat of overduidelijke tekenen van ziekte.
Maar uit veiligheids overwegingen hadden ze 'm maar laten drijven, als ze 'm zouden scheppen en begraven en hij zou een eventueel virus bij zich dragen dan zou zich dat via het net op een eventuele volgende vis kunnen overbrengen. Hoe triest de aanblik ook was van deze absoluut gave vis was hun beslissing weloverdacht en terecht.
Maar hoe lastig vissen moet het zijn op een leuk water als je de halve dag zo'n vis voor je in het water moet zien drijven, daar kan niemand vrolijk van worden.

Ik hoop dat je er ooit nog eens gaat vissen, ik zal met alle plezier een mooie vis voor je scheppen en fotograferen, er zitten er nog steeds voldoende.

Mark
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-04-2004 12:20

Hey Mark,

Ja dat is zeker heel triest, misschien was het wel een natuurlijke dood, dat zal je niet weten.Ik heb een paar keer op de zoom gevist,dat was helemaal achteraan bij het eiland,en heb er een paar mooie 20ers gevangen ook, maar het water trekt me gewoon niet.
Ik vang veel liever niks dan op een water waar ik heerlijk zit dan dat er steeds iemand naast me met een boot en een tent zit.
Misschien zie ik je nog wel!

maar dan over de dijk,

groet Desmond
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

19-04-2004 21:51

Komop mensen iedereen moet tog toegeven dat het een bagger water is geworden. In de zomer zie je op ieder hoekje een tentje staan, en voor iedereen die nog niet weet dat het merendeel van de vissen die daar zwemmen, ik heb nog wel wat foto's van vissen die ik 4 keer heb gevangen en die er steeds verrotter uitzagen.
Vroeger, toen ik nog 15 jaar was, was het uitstekend vissen daaro. Als ze het water weer een beetje naar behoren willen brengen, denk ik dat ze het water voor een tijdje moeten sluiten.
Maar er zitten inderdaad dikke vissen, en natuurlijk ook mooie. Maar zoals ik al zei, veel te veel mensen voor mij!
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

19-04-2004 23:26

bagger water geworden?
is het al ruim 10 jaar

mijn water is het ook niet....je ruikt de zoete lucht van boilies als je daar al aan komt
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

21-04-2004 20:23

Haha zie je, steeds meer mensen met dezelfde ideeën over dit SCHITTEREND water!!!!
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

21-04-2004 22:43

is een water waar iedereen met pelpinda's en zonnebloem pitten vist(pappegaaien bekken)
vissers zitten allemaal met een wit matrozen petje met strepen en een rood bolletje op...hoe noem je die ook alweer :lol:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-04-2004 22:55

Vis je die pelpinda's als oppervlakte-aas of moet je ze eerst pellen?

Piep, piep, ploink, ploink!

J :-? hn
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

21-04-2004 23:23

pop up met een loodhagel van 40 gram

toet toet boink boink
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

21-04-2004 23:32

Volgens mij moet ik de hoop opgeven om het water nog zelfs maar proberen te verdedigen.
Voordeel is wel dat als iedereen er nou niet meer gaat vissen door al deze ophef ik er over een paar jaar gewoon weer rustig kan gaan zitten :)

Jammer want het ligt zowat in m'n achtertuin, maar gelukkig is er voldoende ander water in de omgeving te vinden wat niet zo druk bevist wordt.

Mark
(zal m'n vrouw maar vragen m'n matrozenpakje naar de stomerij te brengen en het een paar jaartjes in de mottenballen te leggen :( )
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

22-04-2004 00:08

Mark,

Hoop dat je je zwem-(bagger)diploma bezit.
Als enige aanwezige op welke stek dan ook, ben je zonder, eenmaal te water, een moeilijk 'redbaar' object.

Preventief gezien zou ik je pakje geen 90 graden beurt laten geven!
Dat wordt 'dry cleanen'
Groet,

J :wink: hn