Resourt nooitgedacht Rolde

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Naud Hekkert
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

18-03-2004 21:32

Ik ga in April een weekje naar een Landalgreenparcs in Rolde.( vlak bij Assen) Er ligt hier een aardig vismeer bij, maar volgens mij bestaat dit nog niet zo lang. Weet er iemand wat er ongeveer is uitgezet en/of wat het huidige bestand is?
:-? :-? :-?
Arnaud
alsummemisse benkunnachievisse
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

19-03-2004 07:50

Naud,

Het meer was er altijd al misschien is het nu wat aangepast, want dit was voorheen een camping en is later overgenomen door Landal. "vroeger" was het meer in 2 stukken verdeeld zwem en andere recreatie doeleinden. ik ben er in het verleden wel eens wezen zwemmen en heb er zo nu en dan ook wel iemand zien vissen maar dan meer op witvis voor de rest heb ik geen idee wat er nog meer inzit of is uitgezet. toen het nog een camoing was kon je zomaar in en uit lopen en dat schijnt nu nu niet meer te kunnen.

Misschien dat er medeboarders zijn die iets meer weten, maar het oranjekanaal is vlakbij.

In ieder geval veel plezier,

met drentse groet,

bert
Gebruikersavatar
Naud Hekkert
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

19-03-2004 13:32

Bedankt voor je reactie, was er op die vroeger camping dan ook een apart vismeer? Nu heb je wel een apart recreatiemeer, dat is die grote zandput, en er ligt nog een andere vijver watrvolgens mij speciaal een visvijver is.

Arnaud
alsummemisse benkunnachievisse
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

19-03-2004 21:58

Naud,

Er si in het verleden nogal wat bijgebouwd zoals bungalows e.d. wellicht dat daar zand uit gehaald is. Voorzover ik me nog kan herinneren was er maar een groot meer, misschien is het ook wel in tween gedeelt, sorry meer weet ik niet ben er al een poosje niet meer geweest.

MVG"BK" 8)
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

24-03-2004 12:50

Ik ben een tijdje vaste gast geweest op het park toen het nog geen Landal resort was(mijn ouders hadden er een stacaravan), dat is nu al meer dan 10 jaar terug. In die tijd bestond het park uit 2 verschillende plassen, 1 grote zandplas zonder vis die bestaat uit een 3tal kommen bedoeld om in te zwemmen/surfen, en vlak daarnaast nog een klein putje bedoeld om in te vissen. Dat kleine putje was toen vrij zwaar begroeid(lelie, plomp & riet). In de tijd dat ik er vaak kwam zat er nog geen karper in, samen met een maatje heb ik toen tussen de 25 en 30 jonge karpertjes(allemaal 1 jarigen) uitgezet. Op zich deden ze het heel erg goed tot de laatste strenge winter, een groot deel van het visbestand is toen gestorven. Zover ik weet heeft 1 karper het overleefd(2x gevangen op 20p)....... Mocht je er nog gaan vissen en je weet hem te vangen, laat het ff weten, ben wel benieuwd hoe het met hem gaat.....
Gebruikersavatar
Naud Hekkert
Berichten: 24
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

24-03-2004 21:20

Bedankt voor de info, maar als ik het zo lees kan ik beter mijn hengels thuis laten.... Nee hoor, turlijk neem ik mijn hengels mee en zal het zeker een keertje proberen op die put. Ook heb ik hier boven gelezen dat het oranjekanaal in de buurt ligt dus ik zal vast wel aan mijn trekken komen.
O, en als ik die 20er vang, zal ik hem de groeten doen van je :wink:
Naud
alsummemisse benkunnachievisse
Plaats reactie