Vissen op het 'plashuis'

Plaats reactie
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-04-2002 19:37

Hallo,

Wie heeft er weleens gevist op het Plashuis?

Kun je mij aub je ervaringen geven?

Bedankt
Remco Stuveborg
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Utrecht

29-04-2002 12:47

Hoi Bas,

Het is erg goed vissen op het plashuis, de regels (krijg je bij aankomst) zorgen ervoor dat iedereen zijn ding kan doen.
Het gegeven dat je met de lunch van het water afmoet komt wat vreemd over, maar de warme maaltijd die je voorgeschotelt krijgt maakt dit weer helemaal goed.
Verwacht geen echte biggen, maar een goeie twintiger is met een beetje mazzel best te vangen.
Er zit veel karper (daardoor niet zo groot) en er wordt flink gevist, neem dus je trucendoos mee. (grotendeels erg zachte bodem!!!)
Het blijft natuurlijk een betaalwater, maar het wordt al ongeveer veertig jaar met zorg gerund, en er zitten ook geen gestolen vissen.
Hoogst waarschijnlijk moet je wel uit een bootje vissen, dus zorg dat je de volgende zaken bij je hebt : rodpod, stoel of stretcher (ligt een beetje aan het model of je die wel of niet in de boot kwijt kunt) en voor de zekerheid een kussen om op te zitten.
Als je niet gewend bent om een hele dag op een houten bankje te zitten hou je er zowiezo een ongelofelijke houten reet aan over!
Om met twee hengels uit een roeiboot te vissen valt niet mee, dat zal je wel merken.

Al met al een aanrader, het is weer eens iets compleet anders, en je krijgt ook gelijk wat meer waardering voor de mannen die aan de overkant van de weg in de Nieuwkoopse plassen op deze manier aan hun vissen proberen te komen.

Veel plezier!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

30-04-2002 13:05

Heel erg bedankt,

Nu heb ik er een beetje een idee van, want er reageerde verder niemand op.

Bas
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

30-04-2002 13:07

Misschien een hele stomme vraag, maar voor wat voor soort stekken moet ik uitkijken en waar heb jij op gevangen? of wordt veel mee gevist?

Alvast nogmaals bedankt
Remco Stuveborg
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Utrecht

02-05-2002 15:24

Ik heb er ook niet zo vaak gevist, dus ik kan het je niet met zekerheid vertellen.

Veel vissers die hier komen bestellen hun boilies en/of mais, deze staan dan in je bootje klaar als je aankomt)

Als je de diverse stukken over "dressuurwateren" op KWO er nu eens op na leest, kom je alweer wat verder.
Ik denk wel dat hier de meeste winst te behalen valt op andere tereinen dan aas, zoals een goede aanbieding op de zachte bodem, een net wat slimmere aanpak op de enkele (zwaarder beviste) hardere stukken bodem en dergelijke.

'k weet niet hoe dat bij jou zit, maar als ik gevist heb lig ik me vlak voor het in slaap vallen vaak af te vragen of ik het niet beter had kunnen doen met behulp van een aantal aanpassingen aan mijn aas/rig/aanbieding/enz.
Dit is nou zo'n water waarvan ik het idee heb dat het ook echt werkt om de trucendoos eens goed open te trekken.

Groeten,
Remco
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

02-05-2002 22:01

kijk voor meer informatie op http://www.plashuis.nl/

h.groet
matje
peter bosman
Berichten: 10
Lid geworden op: 02-06-2002 02:00
Locatie: katwijk

03-06-2002 20:08

Ha bas
Ik ben er al een paar keer geweest en het beste kun je vissen met activ8 bolies van martin sb.
Het ligt er een beetje aan hoe de wind staat
maar als ik jou was ging ik tegen het kerkepad aan vissen.
Het kerkepad lig aan de oostkant van het meer.
Het water is hiervan 1.50m tot 2.25 diep zo'n beetje het diepste van de plas en probeer ook terhoote van de 5de of 6de lantaanrplaal te gaan zitten het lijkt wel of de karpers tegen de klok in zwemmen dus als er iemand ten zuiden van jou zit worden je kansen aanzienlijk minder.
Komt de wind uit het oosten, dan kan je ook op onder het bruggetje door naar de andere plas hier kan je wederom tegen het kerkepad aan vissen.
P.S. Vis dicht onder de kant,iets te ver uit de kant dan ligt je lood en aas een meter diep in de bagger.
Plaats reactie