Let op!!! Gootscheepse politie controle as. zaterdag... read

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

23-04-2002 00:59

Hai Jongens,

van betrouwbare bronnen (hoge mannetjes bij de politie) heb ik vernomen dat er as. zaterdag (27 april) een grootscheepse LANDELIJKE controle wordt gehouden op nachtvissen !!!

Let dus op met wat je doet.

Dit was even ter informatie :wink:

_________________
carpfishing is great...

THE BEAUTY OF SILENCE!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart Bouwens op 2002-04-24 15:10 ]</font>
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

23-04-2002 08:41

Bedankt Frank, ik denk dat ik nu ik dit weet een paar daagjes later maar ga nachtvissen,
mvg robert.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-04-2002 09:12

Beste Frank, het lijkt mij heel sterk dat die "hoge" heren tegen jou aan lekken.
Dit zou betekenen Frank op het politiebureau om onder verhoordruk de bron te gaan vermelden.
Dacht je nu ook dat er niemand van de heren hier leest?
Of zijn ze bij de politie zo lui dat ze liever niks te controleren hebben.

Dit valt m.i. onder de noemer "broodje aap".

De garoeten, met een nachtvisselijke groet Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-04-2002 09:34

Beste Frank, ik kan daar in het geheel niet mee zitten. Op het stuk rivier waar ik a.s. zaterdagnacht weer ga vissen heeft de visrechthebbende -Heerlijke Visrechten- vanaf het jaar 1233 (ja goed gelezen, 1233!).
Hier mag je het hele jaar door legaal nachtvissen. Het enige waar ik zo af en toe een probleem mee heb zijn vissers die er een zootje van maken of zich anderszins misdragen en heel af en toe nog een enkel stropertje. In deze kwesties is de -samenwerking- met de (water)politie en 2 provinciale opsporingsambtenaren in de loop der jaren perfect geworden. In de meeste gevallen zijn ze na een telefoontje binnen 10-20 minuten aanwezig en wordt de zaak -opgelost-. Ik schrijf dit alleen maar om te laten weten dat in een aantal gevallen samenwerking met de controlerende instanties/ambtenaren de beste manier is om je hobby veilig te kunnen stellen en excessen uit de wereld te helpen.
Soms heb je de indruk dat een aantal vissers vinden dat de politie en opsporingsambtenaren onze -vijanden- zijn, daar kan ik het dus niet mee eens zijn. De vissers die zich misdragen zijn degenen die onze hobby in een kwaad daglicht stellen!
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

23-04-2002 11:32

Hallo,

Kan me er niet echt veel bij voorstellen dat dit door de politie gedaan wordt aangezien veel vissers op natuurstroken zitten moeten dus al die politiemensen uit de auto en dat betekent dat er meer mankrachten nodig zijn ik denk dat de opbrengst van de aktie nooit de kosten kan evenaren. Ik geloof er niet in en ga gewoon lekker nachtvissen.

Groet Josse

PS legaal nachtvissen
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

23-04-2002 12:03

ik zou niet weten waarom je niet illigaal zou mogen nachtvissen..

illigaal nachtvissen versta ik dan onder dat je er niet met een tent / ander campeer spul mag staan.

ik sta bijna altijd op stekken waar je eigenlijk niet mag 'camperen'..
maar er komt vaak genoeg politie langs...
die vragen je om het gewoon normaal, rustig, en schoon te houden.., en no problem meer...
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

23-04-2002 12:21

Ja christiaan, maar waar ik vis heb je helaas ook nog enkele mede karpervissers die wel een rotzooi maken en alles verstoren, en omdat sommigen het voor de rest verpesten, heb ik nu te maken met zeer strenge controles. Ik en vele medekarpervissers zijn de dupe geworden van lompe vissers en hun wangedrag. Je begrijpt dus dat ik geen risico's kan veroorloven.
Robert de Wilt
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

23-04-2002 13:03

ik heb het van de vader van mijn maat die zelf bij de politie zit... deze man is zeker te vertrouwen.

De mensen die mij niet geloven oke... en het is uiteraard niet zeker dat er ook politie bij jou staat zaterdag nacht...

ik wil alleen maar zeggen dat er zaterdag veel gecontroleert gaat worden en geef dus een waarschuwing. Wat jullie hiermee doen is jullie keuze... ik ga ook gewoon nachtvissen.

het was zoals gezegd ook alleen even ter informatie
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

23-04-2002 14:42

Veel gecontroleerd???? er wordt bij ons altijd veel gecontroleerd, het lijken wel razzia's. Maar jah, daar moet je mee leren leven, je weet wat de risico's zijn. (pfff 28 euro voor illegaal nachtvissen, ik geef op een avondje stappen nog meer uit).

groeten,
Kiron
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

23-04-2002 22:47

zeer zeker dat ze absoluut niet zijn op de plek waar ik zaterdag ben aan de waterkant :smile: heb er een heel weekend gezeten zonder ook maar iemand die me opgemerkt heeft ik heb ook overigens maar een paar mensen gezien aan de overkant die hond uitlieten.
Stefan Meulendijks
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-03-2002 01:00

24-04-2002 10:40

Hallo, ik ga zaterdag denk ik ook nacht vissen maar ik zit op een gebied waar geen een politie kan komen met z'n lak schoentjes, als ze op mijn stek willen komen moeten ze toch echt laarzen meenemen, hopen dat ze die nie bij hebben. Maar ik zal nog verder gaan zitten dat de politie er niet kan komen. maar bedankt.
Plaats reactie