Vlietlanden

patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

01-04-2004 23:21

de beste man op de motor controleerd oo zeer streng op de vliet. Hij vaart ook in een boot op de vliet en vlietlanden dus voor deze man bent u nergens veilig.
Hij is bij mij nog een keertje wezen praten toen hij geen dienst had en het was best aardig. Nadat hij was weg gegaan stond hij binnen een half uur in vollebepaking naast me een bonnetje te schrijven. Hij was wel geteld 10 minuten in dienst. Dus een echte pit-bull. pas op.
als ze dit soort mensen nu eens op de stroperij zetten dan gaat het nog eens de goede kant op.
mvg patje
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

02-04-2004 08:17

Hallo

Ik was een paar weken geleden aan het snoeken in een bootje met wat vrienden en werden toen aangehouden bij de vlietlanden door een gast met een grote yamaha rubberboot.... :evil:
Wij zagen hem al aankomen dus wij snel de lijnen inhalen zdat we niet meer aan het vissen waren... :lol:
Maar toen kwam die vent, en gaf ons een boete omdat we tog nog aan het vissen waren omdat onze nepvissen nog overboort hingen en je dan volgens de wet nog aan het vissen bent...... :-?
Hij heeft egt geen leven die gast...!! :lol:
Dus kijk uit voor een man in een groen pakkie in een yamaha rubberboot met ongeveer 50 pk....!!!!

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

02-04-2004 10:28

in maart mag je nog wel me kunstaas vissen. De gesloten tijd voor snoek begint op 1 maart maar van snoekbaars pas op 1 april dus je mag gewoon met pluggen op de vlietlanden vissen
je kan in beroep gaan, staat achter je bon hoe dat kan.
Je boete wordt dan kwijt gescholden.
mvg patje
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

02-04-2004 14:50

hahaha

Ja weet ik ook nog wel,,,, 8) :lol:
Maar je moet vergunning hebben voor snoek en wij snoeken NOOIT dus hadden we er geen...... :-?
Volgende keer tog maar wel....
(we mochten nog wel doorvissen alleen met kunstaas van 2.5 cm... :lol: )
Daar heb je ook weinig aan met 35 hondertste
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

02-04-2004 23:37

Zat vorige zomer met 3 hengels op het grote Eiland, komen ze met een boot het hoekie om.
Was in de vroege avond: 19:00 uur, nog hartstikke licht.

50€ aan mijn broek!!

2 man sterk, met handboeien.
Werd een mooi verhaaltje gehouden, dat ze wel konden zien dat ik serieus met de sport bezig was. Maar het nut van een 3e hengel konden ze niet inzien.

Ze hebben beschikking over een grote zodiac type: reddingsvoertuig.
Volgens mij was die groen.

(Ze moeten die stalen palen van die broodvissers eens weghalen, doen ze wat nuttigs).
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

03-04-2004 14:51

hallo

Weten jullie toevallig ook off je in rosenburg nog wat vangt........ :-?
Sommige zeggen dat je er egt niks meer vangt door dressuur...... :cry:
Ben er laatst ff langsgereden maar zag alleen een groepje voorntjes...

Greetz robert
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-04-2004 17:17

Sorry Paul, maar volgens de regels hadden ze gelijk.
Als je daar zo graag met drie hengels wilt vissen moet je de visrechthebbende vragen een brief hierover naar de Kamer voor de Binnenvisserij te sturen. 'Driehengelvergunningen' zijn pas geldig als ze na goedkeuring door de Kamer voor de Binnenvisserij zijn afgestempeld.
Daarnaast moet je dan ook nog de Grote Visakte aanschaffen.
elmer schroot
Berichten: 84
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: voorschoten

03-04-2004 19:53

in leiden kun je een vergunning aanschaffen om met een 3e hengel te vissen maar die kun je niet gebruiken op de vlietlanden. die boswachter is echt eentje die niks door de vingers ziet, maar houd er rekening mee hij controleert niet alleen op de vlietlanden maar ook in zoeterwoude oegstgeest valkenburg tot aan noordwijk. zijn gebied is gigantisch groot. en als die je ergens op een ander water ook tegen komt weet ie nog precies wie je bent. wees gewaarschuwd.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

17-04-2004 14:42

Tuurlijk weet ik dat je niet met 3 hengels mag vissen.
De vlietlanden is zo'n enorme watervlakte met zulke diepte verschillen dat een 3e hengel zeker verschil maakt.

En kom me niet vertellen dat zelf jij, KSN lid, nooit met 3 hengels vist of heeft gevist, terwijl dat niet mocht.

Ik ben me ten volle bewust, van de consequenties, van het vissen met een 3e hengel. Mij hoor je dan ook niet zeuren over het feit dat ik een boete heb gehad.

Deze topic begon met de vraag: Ik ben op zoek naar wat info over het bestand en de mate van controle's op de Vlietlanden.
Ik heb daarop geantwoord met een toelichting.

En ik ben nog niet klaar:

Voorlopig ben ik een doodserieuse karpervisser die zijn beste beentje voorzet voor het behoud van de natuur en mijn grote karpervriend.
Ik vind een derde hengel dan lang nog niet zo erg als met een BBQ, een krat bier, zak wiet, tentenkamp en 10 scooters langs de waterkant te vertoeven.
Dat zijn de jongens die verpesten en ik vind dat op zulke jongens de aandacht gevestigd moet worden voor het uitdelen van boetes.
En als je je nou bedenkt dat ik met mijn 3e hengel niemand of niets lastig val.

Neem dit maar mee in je volgende KSN vergadering...

Ik ben niet boos, enkel lichtelijk gefrustreerd.
En bedankt voor je tip hoe ik wel met 3 hengels mag vissen.