De Foppenplas

Plaats reactie
Robert Koenders
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00

21-04-2002 20:31

Hallo allemaal,
Ik zou graag wat informatie willen hebben over de Foppenplas in Maasland omdat ik er binnenkort ga vissen.
Ik zou willen weten op welke diepte je het best kunt vissen.
Ik zou ook willen weten wat goeie stekken zijn bij de Foppenplas.

De Groeten van Robert Koenders
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

21-04-2002 22:09

Kan je dat niet beter zelf uitzoeken??? Ik ga het je in iedergeval niet vertellen, en ik hoop dat de rest ook zo slim is. Wordt er doodziek van van die lui die alles kant en klaar op hun bordje willen hebben, zoek alles eens zelf uit dat hebben wij namelijk ook moeten doen.

Wat je zelf ontdekt geeft veel meer voldoening dan alles domweg kopieren.

Kiron
Robert Koenders
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00

22-04-2002 14:17

bedankt he rob
maar aan welke kant moet je dan staan
je kan overal staan
Paul Kuijten

22-04-2002 14:39

vooraan staat er toch ? Anders had ie wel achteraan gezegd.
De karper heeft trouwens als gevolg van dressuur zijn aastijd naar 11:42 verlegt, hou daar rekening mee

Groeten Paul
Robert Koenders
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00

22-04-2002 14:42

jah waar is vooraan?
Riz Feijt
Berichten: 101
Lid geworden op: 13-03-2002 01:00

22-04-2002 16:28

Nee Rob volgens mij is vooraan tegenovergestelde van achteraan!! :wink:
Je weet wel achteraan de plas!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-04-2002 16:32

Robert vooraan is daar waar jij staat, vooraan staan bij het vragen om informatie, vooraan staan om zelf niet teveel moeite te doen, vooraan staan bij het leveren van commentaar op dit soort reacties.
Volgens mij weet jij heel goed waar vooraan is.
Het is de andere kant van zelf uitzoeken, want dan begin je achteraan en langzaam kom je vooraan te staan.
Het levert wel meer voldoening op maar wel veel meer teleurstelling, ach ja waarom zul je niet proberen om direct vooraan te gaan staan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

22-04-2002 17:18

Vraag mij af wat er nu mis is met het vergaren van informatie... Kan ergens best begrijpen dat jullie die misschien niet graag te grabbel gooien, maar waarom oet er dan zo worden gereageerd? Reageer dan gewoon niet ipv onzin uit te kramen !!

MVG

Peter
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

22-04-2002 17:18

Vraag mij af wat er nu mis is met het vergaren van informatie... Kan ergens best begrijpen dat jullie die misschien niet graag te grabbel gooien, maar waarom moet er dan zo worden gereageerd? Reageer dan gewoon niet ipv onzin uit te kramen !!

MVG

Peter
Paul Kuijten

22-04-2002 17:56

Natuurlijk ga je het als je op zoek bent naar informatie op alle manieren proberen. Zeer terecht zelfs, om naast het broodnodige bodemonderzoek ook een internetonderzoek te doen. Ik behoud mij echter het recht voor om niet alleen te zwijgen, maar ook om de vrager erop te wijzen dat het wat mij betreft niet zo makkelijk zal gaan.

mzzl Paul
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

18-06-2002 09:46

Foppenplas, wie kent het niet. Het ooit zo mooie waterje in Maasland. Het was er goed toen de plas nog niet gegraven was zo een jaar of, pak 'm beet, 10 geleden. Zelf heb ik er ruim 6 seizoenen gevist. Toen de plas klaar weg van ik van bedroeftheid weggegaan. Stekkenpezers die je net zo lang bliven observeren totdat ze zien met wat voor aas je vis, wanneer je vangt, wanneer je er gaat voeren, en wanneer je er gaat vissen zodat zij daar net een half uur eerder naar toe gaan.
Ik heb veel plezier gehad daar op de vaarten aldaar.
De plas had een magische aantrekkingskracht op alles wat een hengel had en nog steeds heeft, laat maar....Ik hoef niet zo nodig meer tussen 20 tenten de mijne neer te zetten. Begrijp me niet verkeerd, ik wens je veel plezier daar op deze "camping", alleen aan mijn bivvy geen polonaise meer.
Doe met de info wat je wilt......Trek je conclusie zelf maar, ga er gezellig eens naar toe zou ik zeggen.
Hans-Peter van Ee

18-06-2002 20:46

Robert

De Foppenplas is een vrij bekende put in deze regio.
Waarom?? Omdat op dit water heel veel karpervissers blanken.
De karpers op deze plas doen de naam van het water gewoon eer aan, door de meeste vissers langdurig te foppen.
Daarbij is het zo dat de lokale vissers jouw meer informatie kunnen verschaffen, alleen doen zij dat niet graag op het internet.
Welke karpervisser gaat nu openlijk vertellen dat hij al jaren gefopt wordt door karpers??

Echt Robert, wil jij informatie dan moet jij niet hier zijn maar aan de waterkant.
Door jouw tronie regelmatig aan het water te laten zien, win jij sneller aan respect bij de lokale vismanne die het water bevissen, dan door er hier om te vragen.

met gefopte groet

HPE
Hans-Peter van Ee

05-07-2002 16:09

Carrupie

Ach wat is dik, de gemiddelde karpervisser aldaar weegt zo'n 90,4 kg.
Is een mooi gewicht dit in tegenstelling tot de karpers.
Zij zijn zeer talrijk aanwezig en het gemiddelde gewicht is om en bij de 11,2 pond.
Al met al een leuk water met een bepaalde moeilijkheidsgraad.

Succes

HPE
Rik Schaap

05-07-2002 16:45

Heb dit soort vragen al vaker gezien heir op het board...altijd dezelfde reactie....

Ik kan me er wat bij voorstellen! Ik zou ook niet graag voor aan in de rij staan om je info te verschaffen over waar ik vis, hoe ik vis en met wat...

Wat ik echter neit nodig vind is dat er dan onzinnige reacties komen waar niemand wat aan heeft.(ik moet eerlijk toegeven ik betrap mezelf er ook wel eens op...dus het vingertje wijst ook naat mijzelf) mocht iemand zo'n vraag stellen laten we dan gewoon geen reply plaatsen ipv onzin. Mocht er dan toch iemand info willen geven dan is dat zijn zaak.

Las trouwens net in een van de replies dat naarmate je langer op een water vist je meer te weten komt van collega vissers. Dit is absollut waar. Geregeld je gezicht laten zien schept inderdaad 'een band' met de andere 'vaste' collega's en ze zullen sneller geneigd zijn je een eindje op weg te helpen. Maar alle begin is moeilijk!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-07-2002 16:59

'caruppie water' is ook wat moeilijk:)
Hans-Peter van Ee

21-07-2002 13:03

Heren

Klopt het dat dit water op de lijst van virus-besmette wateren voorkomt??

met vragende groet

HPE
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-07-2002 01:07

weet je wat HPE,
wil er nie eens meer vissen :smile: jij wel? :smile:

met vangende groet op onbekend water,
Peter :smile:
Plaats reactie