Hollandsdiep.

Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

10-02-2004 20:52

Hoi karpervissers,

Ik ga dit jaar beginnen op het Hollandsdiep, heb er vorig jaar wel een nachtje gevist en ving een paar kleintjes.
Maar ik ben nou eigenlijk wel benieuwd naar de vangsten en waneer er weer word gevist.
Als je wat foto's zou willen sturen kan dat naar robertg24@hotmail.com en ze blijven ook bij mij en gaan naar niemand anders.
Ik heb gehoord dat er al dergelijke 50 ponders zijn gevangen maar is dit ook waar of is dit visserslatijn?
Ik denk dat het best wel kan kloppen want het Hollandsdiep is nou niet echt klein en het is wel aardig voedselrijk.

mvg,

Robert.
Arjan Swinkels
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Klaaswaal/Rotterdam

11-02-2004 01:39

Hoi Robert,

ik zelf woon bij je in de buurt (Hoeksche Waard).
Er wordt regelmatig gevist op het hollandsch diep/haringvliet. Ikzelf heb er twee nachten geblankt, dus je doet het stukken beter dan ik. Ik zie ze overigens regelmatig zitten aan het Hollandsch Diep, in de zomer. Dus ik zou zeggen, als je ze ziet, ga even een praatje maken, maar waarschijnlijk laten ze niks los.
Ik heb wel verhalen gehoord van 30 ponders, maar zolang ik het niet zelf zie, geloof ik het ook niet. Of het moet uit een betrouwbare bron komen. Dus ik zou ook die 50 ponders, maar niet te serieus nemen (ze kunnen er best zwemmen overigens, op de ijssel zwemt er namelijk wel één).
Ik weet wel van een 45 ponder maar dan moet je het verhaal van evert aalten maar eens nalezen in 'Speurtocht naar giganten'.

In ieder geval nog veel geluk gewenst op het Hollandsch Diep, en misschien vang je wel een 50 ponder (dan kan je dat, wel beter voor jezelf houden overigens)

met vriendelijke groet Arjan Swinkels
jan van kranenburg

11-02-2004 02:17

Dat lijkt me een geweldige uitdaging. Hollands Diep. Hollandse Binnenzee
kun je beter zeggen.

Heb er vroeger veel gevist vanaf de strekdammen en/of havenhoofden; grote windes en zeer grote voorn. Zelfs nog zalm gezien en diverse soorten platvis. Water was toen nog brak met een eb en vloed verschil van vele meters.

Karper? Geen idee. In ieder geval veel sukses, en ik ben benieuwd.

Misschien kan Lexus helpen?

mvg

Jan
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

11-02-2004 06:58

je hebt een pb'tje
Als je er maar vertrouwen in hebt.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-02-2004 09:57

Kennen jullie Thorpe's vis dan niet?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Arjen Lans

11-02-2004 12:25

Thorps vis is er al op 50+ uitgekomen. Zie KW?? van 1,5 jaar geleden
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

11-02-2004 12:37

Je bedoelt de vis waar Thorpe mee op de foto staat.

Verhalen gingen dat Thope over is komen vliegen om met een paar dikke vissen op de foto te gaan. de vissen zijn daadwerkelijk gevangen door andere vissers (test vissers ?)

Misschien weet iemand iets meer van dit gerucht ?!

blijft staan dat er wel dikke vissen uitkomen daar.... en dan maakt het niet uit met wie de vis op de foto staat !

gr Ron.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-02-2004 13:18

Ron,

Geruchten worden vaak verspreid, als zogenaamde achterklap, vaak
komt dit alleen voort uit afgunst! :wink:
Eerst zeker weten, dan pas voor bij de andere meten! :wink:

Tot slot: Ik vind het persoonlijk zo flauw, om andere vissers als leuge-
naars te bestempelel, zonder bewijs of ander tastbaar materiaal...!!!!!!

groetjes Benny
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

11-02-2004 13:29

Ten eerste... Waarom zou Thorpe dat moeten doen? Bekend was hij toch al!

En als Tweede: Dan zit de vis er nog steeds hoor. Er zwemt daar nou eenmaal grote vis.

En samen met de Maas (en de andere grote rivieren) en het ijselmeer behoort het zeker tot de kanshebbers op een nieuwe recordvis.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

11-02-2004 13:47

Na wijlen dave thorpe is de vis nog meerdere malen gevangen, waaronder één keer op de nacht van koninginnedag in 2000 of 2001, staat in kw. Nota bene die nacht zaten mijn vismaat en ik bij de moerdijkbruggen te vissen en de vis werdt nog geen kilometer verder gevangen!!!!!! Diezelfde nacht!!!! :(
Verder is de vis er tevens uitgekomen in de biesbosch (brabantse) zie speurtocht naar giganten.
Maar over het algemeen veel windes en redelijk wat brasem, weinig karper, overwegend schubs tussen de 10 en 16 pond en momenteel is rondom de moerdijkbruggen amper te vissen ivm werkzaamheden voor de hsl.... Elders zijn ook goede stekken alleen je moet door de kleine vissen heenvissen...
Uiteindelijk moet je het ter plekke ook gewoon treffen
suc6
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

11-02-2004 14:03

Beste Benny,

helemaal mee eens wat je daar zegt. geruchten worden VAAK...... en VAAK komt dit ........ enz enz.. Vaak dus niet altijd.!!. je hoeft niet gelijk in de verdediging te gaan. ik beschuldig niemand !?, hou alleen wel alles open. mij hoor je niet zeggen dat het zo is maar ook niet dat het niet zo is!... alleen heeft dit bericht mij enkele jaren geleden bereikt. mij vraag was alleen of meerdere mensen dit bericht gehoord hebben. Dat ik andere vissers als leugenaar zou bestempelen ..ik zou niet weten waar jij dat op zou moeten baseren. ik vraag iets... bestempel niemand.

Kevin,

Ten eerste: ik kan wel een goede reden verzinnen... als hij met een nieuw product op de markt komt kan hij niet blijven teren op een vis die hij al enkele jaren geleden heeft gevangen (voorbeeldje hoor)

ten tweede: zou ik mijn 1ste berichtje nog maar eens goed lezen. : "blijft staan dat er wel dikke vissen uitkomen daar.... en dan maakt het niet uit met wie de vis op de foto staat !"

Nogmaals, ik beschuldig niemand...

vr gr Ron.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

11-02-2004 19:56

Torphs vis? ken ik niet maar ik vis ook pas 3 jaar fanatiek op karpers.
en bemoeide me toen nog niet met het Holladsdiep, alleen met kleine slootjes.
Kan iemand daarvan een foto sturen ofzo.
Heeft er voor de rest niemand anders wat informatie dat niet over Thorps vis gaat.

En heeft er wel eens iemand vissen horen springen op het Holladsdiep, de eerste nacht dat ik zat te vissen samen met me vismaat hoorde we wel 5 dikke plonzen.
Maar er werd mij ook al verteld dat het een grote meerval kon zijn :-? .
Weet wel dat ze er zwemmen maar heb er nog nooit een grote gezien of van gehoort.

Arjan,
Die 30 ponders zijn wel waar ik heb dat al van vertrouwbare bron
gehoort.

mvg,

Robert.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2004 20:10

Ben er het afgelopen jaar (2003) naar toe geweest om er te gaan vissen, helaas was het hele gebied afgezet bij de brug voor werkzaamheden aan de hogesnelheidslijn . :( :( :( :(

Het is sowiezo erg moeilijk (nagenoeg onmogelijk!!) om in de gehele biesbosch een stek te vinden waar je vanaf de kant kunt vissen...je bent hier echt aangewezen op een boot.
Heb er twee volle dagen aan besteedt om in de gehele biesbosch met de auto op zoek te gaan naar een stek.

met zoekende groeten

hans Brinkel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-02-2004 23:31

Dat heeft één geweldig voordeel Hans, n.l. dat het daar nooit druk zal worden.:)
jan van kranenburg

12-02-2004 00:31

Leuk antwoord, Aart. :(

PB'tje met een tip aan Hans? Was dat te veel?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2004 19:21

Aart..daar kun je best wel eens gelijk in hebben :wink:
Mischien maar richting Zwolle rijden de volgende keer :P

Jan....ik heb het niet zo negatief opgepikt joh..no problem at all
Gaan we nog eens samen vissen in het voorjaar?..je was geloof ik op zoek naar wat makkelijker bereikbare stekken meen ik?
gr
Hans
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-02-2004 23:28

Jan, waarom zo chagrijnig? Ik heb nog nooit in de Biesbosch gevist en kan Hans dus ook geen enkele tip geven.
Mijn opmerking bedoelde alleen maar dat ieder nadeel ook z'n voordeel heeft...
jan van kranenburg

12-02-2004 23:37

Aaart,
Verwerking van post puberale syndromen.
Krijg jij ook mee te maken over een jaar of 5.

Je hebt gelijk, sorry.

Hans, zeker weten!

Jan
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

13-02-2004 14:24

Jongens,

Dit is geen chatbox.
Ik had gevraagt over het Holladsdiep wat er allemaal zwom en hoe iedereen daar een beetje vist en waneer ze beginnen.

Niet over waneer jullie samen gingen vissen!

mvg,

Robert.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

13-02-2004 14:30

Robert,

Vraag jezelf, het volgende eens af!

Wat zou er gebeuren, wanneer men hier alle info over stekken, gewichten
van vissen enz, zou neerzetten.......?
Vergeet niet dit is VOOR IEDEREEN te LEZEN.......!

groetjes Benny
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

13-02-2004 14:35

Vaak hoor je dat mensen erbij zweren dat er een recordvis zwemt in het ijsselmeer, het meer heeft het biotoop daar helemaal niet voor dus waar is die wijsheid op gebasseerd? Dat het groot is wil niet zeggen dat het een vis van 33kg op kan leveren. Mannen tegenwoordig zie je veel meer vrouwen met dikke tieten rondlopen dan 15jaar geleden dat komt niet door boilies maar door siliconen e/o in combi met de pil :lol: ik vind dat niet zo erg om naar te kijken integendeel (alhoewel ik wel van echt hou :wink: ) maar met karpers is het niet anders mbt het vele eten van boilies... Op het ijsselmeer is dat echt een schijntje, een boiliebig zal je daar niet tegenkomen, en wat heeft een vis nodig om die extra 15pond boven de 50p te verkrijgen juist ja bergen ballen, laten we realistisch blijven... ach ik moet wel eerlijk bekenene dat ik het ook best leuk vind om te gissen naar de absolute top van dat enomre water, maar 65+ pond zit er niet in mannen, daar durf ik heel wat geld op te zetten. Let wel, we hebben het over het absolute record he, 40-ers zwemmen er tegenwoordig gelukkig wel al, alhoewel dat ook jaren heeft geduurd dat er tussen Lelystad en kampen een 40-er werd gevangen, de IJssel zelf is een ander verhaal, ook een ander biotoop, veel meer zuurstof daarom zal het mij niet verbazen dat die rivier nog eens van zich laat horen de komende 10jaar! :o :D idv dikke vijftigers maar geen zestigers, nee daar heb je onnatuurlijke sitauties voor nodig maw boilies. :wink:

gr Ray-alistisch 8)
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

13-02-2004 14:48

Benny,

Ik zeg ook niet dat het er allemaal hoeft te staan en ik was er zelf ook wel achter dat niemand ging zeggen dat hij een 60+ karper zwemt op het Hollandsdiep.
Maar meschien dat sommige toch nog wel met wat andere mooie dingen zou aankomen. Je kan het ook naar mij prive toe sturen, bij mij blijft zoiets geheim. Ik wil zelf ook niet dat heel het Hollandsdiep vol komt te zitten met karpervissers.

Raymond,

Ik denk dat je niet helemaal gelijk heb over dat er geen 60 ponder zwemt.
In het ijselmeer zwemt er ook 1 van 50 pond wat niemand had gezegt wie weet wat er allemaal in het Hollandsdiep zwemt.
En biggen zwemmen er zeker wel, heb foto's gezien van vissen van zo ongeveer 30 pond die zeker nog wel dik in de 45 pond kunnen komen en meschien nog wel zwaarder.
Maar dat zullen we moeten afwachten tot die er uit komt en meschien is tie er al wel uit gehaald maar is het nooit bekend gemaakt.

Wat wel slim is!

mvg,

Robert.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

13-02-2004 14:51

dag robbert

je weet wel veel he :wink: poe...

vis je al 15 jaar op dat water ofzo? :P

gr Hak
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-02-2004 15:26

Robert,

15 jaar vissen, neehhh dat blijft geheim,net als die gewichten die je werkelijk tegemoet komen rollen.

Maarruh dat blijft onder ons hoor. :evil:
Gebruikersavatar
Richard Hoogstraten
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-01-2004 16:30
Locatie: Wapserveen
Contacteer:

13-02-2004 15:29

Ben het helemaal eens met Raymond. Op uitsluitend natuurlijk voedsel zal een karper in Nederland nooit over de 50 pond komen (40 pond is al twijfelachtig...).
Kijk maar naar de groeispurt van de bekende grote karpers van de afgelopen 15 jaar. Extra voer = extra gewicht.

Mvg

Richard