ROTTEMEREN en ZEVENHUIZERPLAS

Plaats reactie
Andre v.d Kraats
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: zuid-holland

16-04-2002 19:42

Wie kan mij wat meer vertellen over de rottemeren met name de kant van hilegersberg
en bergsehoek. Wie kan mji vertellen wat voor
een soort populatie er huist in de rottemeren
en of je er goed kan vissen van voorjaar tot
najaar.En wie heeft er enige info betreft de zevenhuizerplas. alvast bedankt groeten Andre
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

17-04-2002 09:42

Ik kan je wel wat vertellen. De rottemeren liggen niet bij Hilgersberg, maar naast Blijswijk. Bij Hilgersberg liggen de Bergsche Voor- en Achterplas.
Dit staat allemaal met elkaar in verbinding, tot aan het centrum van Rotterdam, dus bedenk zelf maar wat voor vis er zit.
Nachtvissen buiten de maanden juni, juli en augustus is zeer verboden en hier wordt zeer ernstig op gecontroleerd. Zowel met Jeeps van de GZH (Gemeentewerken Zevenhuizen) als met boten van de politie.
De Zevenhuizenplas is gemiddeld zo'n 40 meter diep. Er zijn wel plekken waar dit minder is, maar die moet je zelf maar zoeken. Hier wordt wat minder vaak tot nooit gecontroleerd.
Op de Rotte en de Rottemeren zit ik vaak te vissen (Rotte ligt op 2 min lopen) en ik heb daar goede vissen gevangen. Zevenhuizenplas ga ik in de winter bevissen, dan heb ik geen last van wier (wat heeeeel veel is in de zomer).
Veel succes nog en wie weet komen we elkaar een keer tegen.
Mazzel.
Plaats reactie