indianenverhalen of waarheid

Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

10-01-2004 13:35

Beste heren karpervissers

Ik heb een vraag die mischien wel meer mensen leuk vinden maar ik denk dat de meeste het uit schaamte niet durven te vragen!!!!
Zie en hoor zoveel verhalen van mensen die altijd vis vangen en als je ze mag geloven op ieder water en zonder moeite,oke ik woon in venlo en het enige water hier is de maas en mensen die op de maas vissen weten dat dit een heeeeel moeilijk water is,maar hier is anders bijna geen ander water of je moet een lullig vijvertje van een visclub bedoelen.
In het westen en het noorden stikt het van het water(gelukkig voor jullie)dus jullie hebben ook meer keus.
Mijn vraag is simpel ben op zoek naar een water waar ik zoals in de verhalen wel een leuk visje te vangen is, ik bedoel geen 30 of 40 ponders wat ik ben wel reeel,maar gewoon een water waar je met je visakte of een andere vergunning een paar leuke dagen samen met je zoon kunt doorbrengen en waar je iets kunt vangen.
Nu weet ik dat ik een hele hoop mensen hoor denken jaaaaaaa eens kijken waar ze hem naartoe sturen,maar mijn vraag is toch niet zo moeilijk of wel soms.
Wil ook niemand ten laste zijn of iemand anders zijn plaats inpakken maar wil gewoon lekker vissen en eens kijken of de verhalen van die mensen die zeggen na een weekend sessie 6 vissen gevangen van gemiddeld 20 pond ,het was rustig,of die kloppen en of ze mij een plek willen wijzen waar ze ,voor mij altans,die vissen konden vangen.
Lees op dit board veel van die (volgens mij indianen verhalen of anders bewijs het me maar eens) verhalen en ik denk dat veel mensen dit ook vinden of is het echt zo dan bij deze, sorry voor deze reactie.
Graag een paar reacties voor mijnpart mail of stuur je mij een pb als je het niet op het board wilt zetten ,ben nog steeds op zoek naar een leuke plaats in nederland of belgie.

Hartelijk bedankt voor het aan horen van mijn gezeik.

Met vriendelijke groeten huub engelen
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

10-01-2004 17:24

:oops: ik schaam mij voor mijn indianenverhalen, sorry heren :oops:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-01-2004 17:34

Huub,

Wij hebben hier in de buurt redelijk veel vissen van boven de 20 pond.

In de Maas zitten weer meer vissen boven de 20 kilo.

Gelukkig is het of of. Of er klopt iets niet.

Wat boeit jou nu wat een ander doet of laat. Als je er nmaar geen last van hebt.

Belangrijkste is, dat je zelf eruit haalt wat er in zit. Zie bijv. topic vissessie plannen.

Als iemand 2 keer zoveel vist en ook veel meer voert als een ander, is de kans ook groot, dat deze meer vangt.

Is de grootste vis 10 kilo, ben je met 9,5 kilo vis best bezig. Wordt er gemiddeld genomen op jou water 1 vis in een weekend gevangen... voel je?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

10-01-2004 17:54

beste karpervisers


Het boeit niet of hij gemiddeld meer vangt of niet,maar informatie als je er om vraagt over een water of waar je ergens kunt gaan vissen.
Jullie hebben 5 keer zoveel viswater als hier in limburg maar als je vraagt om een leuk viswater ergens in het westen dan weten of willen ze geen informatie geven na dat je eerst ergens een wereld verhaal van degenige hebt gelezen.
Kijk maar eens op de karperwereldsite geweldige verhalen over geweldige vangsten maar als ik zo een verhaal lees dean denk ik altijd waar is dat daar wil ik ook wel eens een keer vissen,als je dan mailt of vraagt dan hoor je niks of ze hebben echt een smoes .
Dan zeg ik indianenverhalen of niet!!!!!!!!!!!
Waarom wil niemand iets delen met een ander.

gr huub engelen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-01-2004 18:09

Hallo Huub,
nog 1 indianenverhaal..
't is winter dus vangt het.
Vooral op de wat kleinere riviertjes, wanneer het maar wat stroomt!

http://www.karperwereld.nl/artikel/henk1.php

Aaaaaauuww,.......Karpertjes in het gras anno 1990..
'k zal Menno maar 's vragen dat stukkie eraf te gooien!

Sportieve groeten Henk
ps,
Kijk in je prive mail voor meer info
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

10-01-2004 19:07

In Limburg weinig water ?

mvg
Stefan
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

10-01-2004 22:08

Hallo Huub

Indianenverhalen? Nee natuurlijk niet. In iedere regio kun je gewoon leuk vissen. (Anders dan op de Maas dus volgens jouw optiek.) Nu ken ik me zelfs enkele karpervissers uit Limburg, en het schijnt daar niet anders te zijn! Water genoeg ook trouwens. Misschien helpt het als je wat vaker gaat?

Groeten ChrisN
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-01-2004 22:23

Huub,

Hoe kan je na 2 reacties al een conclusie trekken dat niemand je wilt helpen?

Van mij kreeg je alleen antwoord op een aantal vragen opwerpingen jouwerzijds.

Had ik het nog niet over de hoeveelheid water.

Als ik van me zelf uit ga. Rij ik gemiddeld een 40 kilometer.

zou je dan bij jullie echt zo veel minder water hebben?

Je bent een beetje verkeerd begonnen. Je insteek had kunnen zijn: "Ik wil graag eens in het westen vissen. wie wil samen met mij info uitruilen?
Ik maak jou hier wegwijs en jij mij daar."

Persoonlijk ken ik geen water, waar geen kaprer rondzwemt.

Neem een kaart en zoek een water naar jou idee en grootte.

Voor je hier in de buurt bent, ben je al een partij water voorbij...

MVG

Klaas
jan van kranenburg

10-01-2004 22:34

Huub, je hebt pb

Jan
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

11-01-2004 05:43

Nu even zereneus, er zullen best indianenverhalen zijn van een aantal mensen.

Als ik jou verhaaltje zo lees Huub, haal ik er uit dat je lekker ergens met je zoontje wil neerploffen waar je een aantal 20 tigers op een dag vangt.

Er zijn genoeg wateren waar je dit voor elkaar kan krijgen mits het kunnen van de visser voldoet.
Ik snap het wel, jij leest op het board de verhalen van mensen dan komt het over alsof het niks is.
Als jij flinke aantallen per dag wil vangen moet je kei hard werken en heel goed nadenken en echt weten waar je mee bezig ben.
Als je mij aan de waterkant ziet piekeren denk ik dat je krom ligt van het lachen maar mijn resultaten mogen er wel wezen.
Zo even neer kliederen hoeveel vissen je hebt gevangen, is heel makkelijk.
Maar wat mensen dan niet zien of lezen, is hoeveel je over hebt om je vissen te vangen, hoeveel opofferingen, hoeveel geld, tijd, moeite, hoeveel slapeloosheid je jezelf oplegt omdat je doorgaat na je werk en nachten overslaat.
Dit is alleen het doen zelf, heb ik het nog geen eens over de voorbereiding en verkenning, plannetjes die je smeed, jezus man, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat wil ik hier mee zeggen, staar je niet blind op mensen die veel vangen, waarschijnlijk hebben zij meer over voor hun visserij dan een ander.
Zware en vele vangsten komen echt niet vanzelf.

Pak een waterkaart, zoek een paar watertjes uit en ga op onderzoek uit.
Ga er vissen, pas als je een water echt door hebt ga je veel vangen.

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

11-01-2004 09:32

ik kom uit brabant, zat viswater hier,maar ik ga toch 2 maal per jaar naar limburg om te vissen en vang daar mooie vissen hoor.
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

12-01-2004 11:57

Huub ' kijk eens in het boekje van de grote verguning daar staat zo veel info in. Soms zelfs met platte grond , link deze info aan de wateren hier op het forum ( die van de indianen verhalen ) .en zie daar , de locatie voor een heerlijke meerdaagse sessie samen met je zoon en mischien wel ,mits het geen indianen verhalen zijn een paar twintigers.........

Mvg Michel.
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

12-01-2004 12:29

Of probeer de visplanner van de NVVS.

http://tools.locatienet.com/visplanner/
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

12-01-2004 15:24

In Limburg zijn genoeg wateren te vinden waar je meerdere mooie karpers op een dag kan vangen. Ook als het nodig is enkele 20-ers. Maar je zal er zeker heel wat moeite voor moeten doen en je geluk afdwingen.

Maar als je met je zoontje gaat vissen, wil je dan liever niet ontspannen aan een niet al te druk water met een hoger bestand? Lijkt me heel wat leuker voor je zoontje dan dagelijks voeren en "klooien"met moeilijk rigs...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

13-01-2004 22:29

beste huub ik kom zelf uit limburg en ik kan je vertellen dat ik qua water mn pret wel op kan.
Neem nu de omgeving van stein, stevensweert regio midden limburg dus
ik bedoel grotegrindafgrvingen genoeg oude en nieuwe maas kanalen genoeg ik krijg hier wel nog mening uurtje blanken om voordat ik op al deze wateren fatsoenlijk mijn visjes kan vangen, zo triest is het nu ook weer niet gesteld met viswater in limburg toch??

leg het me anders in een pb tje uit svp

MVG
Tom Hodinius
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

17-01-2004 18:48

Beste karpervissers

Na 1 week en over de 500 bezoekers aan dit topic kan ik zeggen dat 3 mensen de moed konden opbrengen om mij een pb te sturen met daarin info over een viswater,bedankt heren.
Ga deze plaatsen uitproberen en laat het wel weten wat het geworden is.
Voor de rest denk ik dus toch stellig dat het indianenverhalen zijn omdat gezien de reacties het heel erg tegen viel.
Niet getreurd toch nog gesleurd(hoop ik).

Wil toch iedereen bedanken voor het bezoeken van mijn topic en denk goed na voordat jullie van die indianenverhalen op het board zetten.


Met vriendelijke groeten en een goede vangst

Huub Engelen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-01-2004 19:02

Okay Huub,

Eerst goed nadenken verhaalt niet zo best hoor..
'K zal me eerst gaan aansluiten bij een Indianenstam,
kan ik vervolgens echte verhaaltjes maken :wink:

Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt en

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-01-2004 20:23

Mijn complimenten Huub, jouw topic was in elk geval een slimme manier om mensen aan de praat te krijgen over wateren. Dat was toch de opzet?

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

17-01-2004 20:23

Oke Huub , veel succes van uit je wigwam (bivy).

En als het niet te laat is bied ik je bij deze de vredespijp aan>>>>>uch uch>>>>>>

Mvg Michel.
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-01-2004 09:19

Chris, dat had ik gelijk al door, vandaar mijn eerste posting.

Toch getracht om Huub in de goede richting te sturen.
Blijkbaar was dat niet waar Huub op uit was :wink:

Ik weet niet welke wateren je gehad hebt Huub maar je zal toch echt zelf veel moeite er in moeten steken om een paar 20tigers op een dag te vangen.
Met alleen een water ben je er nog lang niet.

Hier zit een beetje een "stank voor dank" luchtje aan!

Ga vandaag maar mijn bivy inruilen voor een wigwam.

RC
Laatst gewijzigd door Robert Campbell op 18-01-2004 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

18-01-2004 09:46

En dan zeker ook nog met pijl en boog vissen, nee toch zeker heren Indianen.

Een platvloers collega, Peter
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-01-2004 09:51

hallo,
ik denk ook dat het indianen verhalen zijn, en als dat niet zo is stuur mij dan maar een pb waar jullie al die 30ers en 40ers vangen :lol:
tja als je zo aan een water kan komen waarom niet.


huub er zullen best mensen zijn die om hun vangsten liegen, maar wie hebben ze er mee? alleen zichzelf toch zeker.Nederland is rijk aan water, ook in limburg, als je zelf even de moeite neemt om te kijken zit er voor jou ook wel wat bij, is altijd beter dat hier mensen afschilderen als leugenaars.
grt gradus
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-01-2004 10:55

Pijl en boog Peter? ik ga ze scalpen!! ho lo lo lo lo lo lo!!!!! :lol:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

18-01-2004 16:37

Wijze man beslist vanavond opnieuw vergaderen.
Lokatie rond totempaal.
Tijd een uur na zonsondergang.
Medicijnman Blauw Oog opent de meting wie weet wat hoe en waar.
Gr Opperhooft... Gescheurd Rubber!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-01-2004 17:14

Big chief, Robert karpervisser aanvaart u aanbod :lol:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#