Waar is onze recordvis?

Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-01-2004 15:18

Menno,stel dat het verhaal zou kloppen van de Engelsen die een hele dikke hadden gevangen en plotseling waren verdwenen,dan hoeft het HELAAS nog niet te betekenen dat deze vis ook levend Engeland heeft bereikt :(
Dus dat zou betekenen dat de vis in de karperhemel is..................
Verder ben ook ik uiteraard erg benieuwd !
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

04-01-2004 17:28

Ik juich het alleen maar toe als de vanger van deze vis het geheim houdt, het is zeker leuk om te weten, maar gaat ons helemaal niks aan.

Mocht hij in handen zijn van Engelsen met kwade bedoelingen, dan zou ik dat wel enorm betreuren, laten we er maar van uit gaan dat die vis heus nog wel eens gevangen is, maar dat Evert Aalten er deze keer niet bij geroepen was.

mvg
stefan
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-01-2004 17:39

Dat bedoel ik nou met het bekend maken van wateren!
Stel dat de "Record Vis" ergens anders z'n baantjes zwemt, dan heb je
dat te danken in mijn ogen aan de media geile karpervissers!
Als ik zo'n mega vis zou vangen, dan zou ik dat voor mezelf houden of in
ieder geval de naam van het water niet bekend maken!
Ik ben daarom ook altijd fel tegen geweest tegen het bekend maken van
wateren! :x

groetjes Benny
Hugo Bovenmars

05-01-2004 18:46

Jongens, een karper heeft sowieso het eeuwige leven niet....
60 pond w(eegt)oog het dier....
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

05-01-2004 19:57

Naar mijn weten is hij terug gevangen en wel onder de 60 pond grens wat overigens niet wegneemt dat dit evengoed een mega gewicht is,als ik me niet vergis was het ruim 57 pond(weet het niet meer zeker kan dus iets lager of hoger zijn geweest.

Dus het verhaaltje dat de vis in Engeland is kan naar het rijk der fabelen.

Wil.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-01-2004 20:08

Wil,

was al in augustus 2001 gewicht 58 pond vanger Hans Wowijs
op de nieuwkoopse Plassen ( info Beet 10-2003 )

Al meer dan 28 maanden geleden dus.

We kunnen alleen maar hopen dat het " mindere " gewicht de oorzaak is van het uitblijven van een vangstmelding. Denkt de vanger een nieuwe vijftiger die blijft geheim.

Als het de recordvis betreft dan wel openheid he heren,
Als er IJsselvijftiger bekend word gemaakt kan de bewuste persoon bijna de kogel krijgen.
VERSCHIL?????
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

05-01-2004 21:04

Als je het vangstschema van de recordvis in het boek Speurtocht naar Giganten bekijkt, zie je dat de recordvis tussen niet 1993 en 1996 ook niet is gevangen. Maar het kan natuurlijk zijn dat iemand in die periode die vangst ook niet heeft gemeld of geheim wilde houden. Dit kan nu ook het geval zijn, om bijvoorbeld een stek geheim te houden of gewoon dat die persoon niet in de publiciteit wilt.
Ikzelf denk alleen eerder dat de recordvis dood is gegaan. Het was al een oude vis, in 1993 was de vis al bijna 40 pond. Ook het vele vangen de laatste paar jaar heeft de vis niet veel goeds gedaan.
Als de vis naar Engeland was verplaats, dan zou het onderhand wel een keer uitgekomen zijn denk ik.

Groet Frank
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-01-2004 21:20

Als die vis in Engeland zit hoeft dat helemaal niet snel uit te komen. In Engeland heb je namelijk syndicaat wateren met een publiciteits ban! Vissen die op die wateren gevangen worden mogen absoluut nooit in het openbaar verschijnen. Zo kunnen ze het dus een poos stilhouden. Eens komt het echter uit...

Ik geloof er zelf niet in. Of die vis is dood. Of hij duikt vanzelf weer op... ik denk dat ie gewoon nog leeft.

Vr.Gr.,

Bertil
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-01-2004 21:21

Michel, overdrijven is ook een vak.

Er waren vissers in die discussie die weten wat het is een vis van tegen de 30 kg te vangen. Die waren ook tegen om te publiceren, respect heb ook ik voor die jongens.
Je eerste opwelling is inderdaad publiceren, de voor en nadelen afwegend, nee niet doen.

Een 20 kg vis hier uit de beurt stond eens op de cover van “Karperwereld” naam van het water werd daarin wel niet bekend gemaakt in het stuk. Desondanks zwemt die nu een 25 km verder op. Hoeft daar niet door te komen maar toch??
Zolang er van die gekken rond lopen die de handen niet van gevangen vis af kunnen houden, is het gelukkig voor een grote groep karpervissers niet moeilijk om hun mond dicht te houden.

Publiciteit is er enkel in het voordeel van de visser, de media, beroepsvisser, niet voor de karper.

Dat is mijn mening.

Groeten, Peter
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

05-01-2004 21:31

Mijne heren, goedenavond. Ik kan met bijna 100% zekerheid melden dat de vis helaas wel in Engeland zwemt. Kan helaas (nog) niet vertellen waar, maar we zijn in samenwerking met de heren ECHO nog steeds bewijzen aan het vergaren. Reden dat de overzetting en een mogelijke vangst nog niet in de publiciteit is verschenen is de zgn "publicity ban" die op meerdere wateren geldt. Dit wil zeggen dat de leden van het water het verboden is om ook maar iets over water, vangsten, bestand en herkomst naar buiten te brengen. Ook mogen er geen fotos verschijnen over het water en zijn inwoners. Sanctie op een van deze overtredingen is onmiddelijke intrekking van de vergunning.....die meestal zo'n 1500 tot 2000 euro kost per jaar!!!!! Hopelijk binnenkort meer over deze megavis.......
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-01-2004 21:48

Kunnen we dit soort waters in Engeland met zulke belachelijke prijzen en alle gevolgen ook onder de noemer betaalwaters zetten. Voor mij wel, karperen dan nog een hobby??

Peter
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

05-01-2004 21:56

Ik meende in de laatste (KSN) karper ook aliets gelezen te hebben over deze vis. Ook daarin werd duidelijk dat men niet gediend was van nieuwschierige mensen die informatie wilden hebben over die vis.

Pascal
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-01-2004 21:57

Hebben we het hier over mijn hobby die voor sommigen een passie schijnt te zijn?
Mag ik even braken reeds!

J :cry: hn
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

05-01-2004 21:57

Michael ik heb de info ook niet uit de Beet :o

De vangst data zou zijn geweest laatst september 2003 dus ruim na het gerucht dat de vis in Engeland zijn rondjes aan het zwemmen was.

Hou betrouwbaar de info is?

Tijd zal het uitwijzen.


Wil.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-01-2004 22:03

Wil,

Gaarne deze persoon met mij in contact brengen aub.


Feit is, dat er een schub van rond de 30 kilo in Engeland zwemt.

Feit is ook, dat er wat aan gedaan gaat worden.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-01-2004 23:29

Nou Klaas ik ben zeer benieuwd of ie het is.. het zou wat zijn zeg..

John, Peter,

Het mag dan wel niks met onze viscultuur te maken hebben, maar de meeste Engelse karpervissers weten gewoon niet beter dan dure vergunningen en lange wachtlijsten.
En de meeste van hen hebben er meer plezier in dan de meesten hier denken.
Ook al is dat voor ons lastig voor te stellen. Maar laat ze wel in hun waarde!

Hoe die mensen met elkaar omgaan, daar kunnen wij nog heel veel van leren.....

Vr.Gr.

Bertil
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

05-01-2004 23:41

Wat moet ik hier nog op zeggen? Ik weet het gewoon niet meer.
Zolang er openlijke publikaties blijven bestaan; zullen er steeds meer
karpers met de "onzichtbare kruiwagen" verplaats worden!
Veel van dit soort gevallen komt gewoon door veel te openlijk zijn in bla-
den en dergelijke. Ik spuw er werkelijk m'n gal over!

groetjes Benny :x
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

05-01-2004 23:48

Bertil,

Dus je bedoeld eigenlijk te zeggen dat mensen die willens en wetens op Franse en Nederlandse 'importhoeren' vissen mij kunnen vertellen hoe wij met elkaar om dienen te gaan????????
En kom niet met het excuus dat ze daar zo weinig water hebben, voor dit soort shit is geen excuus!
En dan geef ik toe dat m'n stelling ietwat extreem is, maar erg ver bezijdens de waarheid zit ik toch niet lijkt me.
Met gepassioneerde groet,

John
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-01-2004 07:08

Helaas John,
zijn er ook in engeland mensen die op onzuivere wijze met zaken om gaan en dit wordt door veel engelsen ook niet ondersteund.

Ik denk dat Bertil meer doelt op de wijze hoe men als persoon met elkaar omgaat en reageert op de opmerking qua prijzen in engeland.

deze prijzen zijn in engeland heel normaal, je schaft hier ook een vergunning aan per water voor zover ik ooit begrepen heb tenminste van een engelsman 500 pond per vergunning is dan vrij normaal daaro.

mvg,
peter
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

06-01-2004 09:25

John,

Ik keur dat zekers niet goed!!! en natuurlijk moeten we daartegen strijden! Zo hard mogelijk!

Wat ik wil zeggen is dat vele van die Engelse vissers gewoon niet weten hoe die vissen daar komen. De beheerders van die wateren zeggen echt niet dat ze ze hebben "gejat" uit een openbaar water in France, België of Nederland. Die denken dat ze gewoon van een eerlijke kweker afkomen.

Tegenwoordig worden de mensen er door ECHO wel op gewezen dat geimporteerde vissen niet DE weg zijn.. Hopelijk heeft dat veel effect al blijven er altijd zoals overal mensen die het niks uitmaakt helaas.

Vr.Gr.

Bertil
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-01-2004 09:28

Bertil,

Ze rijden links, maar ze zijn niet achterlijk hoor. Natuurlijk weten ze dat de vissen ergens anders van daan komen.

Er is geen kweker in de werled, diet opkweekt tot 20 kilo plus.

MVG

Klaas
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

06-01-2004 17:52

oke laten we stellen dat de vis binnekort ¨teruggevonden¨zal zijn. maar wat gaat er vervolgens gebeuren?? kan de ksn of echo zo´n vis niet in bescherming nemen en uitzetten op een eigen water waar niet gevist mag worden ofzo??
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

06-01-2004 18:10

Robin,

Waarom omzetten? Weet je dan niet dat het slepen met die vis gewoonweg onnodig is en alleen maar negatieve gevlogen kan hebben voor die vis?

En die paar onzuivere engelsen zouden eens naar Amerika of
Australie moeten gaan. Daar mogen de vissen vaak niet eens terruggezet worden, dus die zijn allang blij als de vis op de cover staat met op de achtergrond een engels water. Maar vergeet niet, wij nederlanders hebben ook al heel wat dingen "verpest"in eigen land en ver daarbuiten.


En voor de liefhebbers van de recordvis. Zou het niet leuker zijn als het nu eens een andere vis zou zijn die boven dat gewicht uitkomt?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

06-01-2004 18:15

wat zou meer gevolgen hebben voor de vis 10x per jaar worden gevangen omdat het hele water vol zit met hengels of 1x overzetten.

10x is misschien wat overdreven maar in iedergeval veel te vaak.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-01-2004 19:04

Robin overzetten is ten alle tijden verkeerd laat me daar duidelijk over zijn :evil:

Dus ik begrijp je antwoord niet helemaal,een gedeelte wel maar wat je bedoeling is niet.

Wil