Recreatiepark Gaastmeer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

11-11-2003 11:26

He mensen,

iemand ervaring met het vissen op recreatiepark gaastmeer in friesland? Zit erover te denken om volgend jaar een weekje weg te gaan met mn gezin in een huisje aan het water. Dit lijkt op zich goed, maar er wordt niets verteld over hengelsport in die contreien dus als iemand hier info over heeft, graag.

BVD
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

11-11-2003 17:48

Eddy,

sorry hoor, maar als er niks boven Groningen gaat, wat ga je dan in Friesland doen ? :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rinus koolen op 2003-11-11 21:34 ]</font>
jan van kranenburg

12-11-2003 01:52

Eddy,

Dat is een prachtige, mooie omgeving.
Vissen kan je er heel prima.
Karpervissen is een heel ander verhaal; moet je eigenlijk "local" voor zijn. Zelf ontdekken is in een vakantie vrijwel onmogelijk.
De wateren zijn zo uitgestrekt dat er van gericht karpervissen nauwelijks sprake kan zijn.
Dus, als je besluit te gaan, prima voor je gezin maar jij vangt voorn en brasem! Voor echt kans op karper moet je je naar polders en/of geisoleerde plasjes. Naast het lid worden van de Friesche federatie heb je ook tips nodig van lokale vissers.
Het is aan jou om dit realiseren.
Barnas woont te ver weg. Maar die geeft ook geen stekinfo.
Toch maar doen, denk ik.

Rinus, was dit zo moeilijk dat je je eigen bericht nog moest bewerken?
PSV-euphorie, misschien?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

12-11-2003 07:39

Jazekers Janneman, mijn bericht was niet lullig bedoeld ofzo, vandaar die smily.

En Ed, gewoon proberen.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

12-11-2003 09:28

Ik heb nog wat folders van elders ter info opgevraagd. In ieder geval wil ik in die tijd niet te ver weg aangezien ik begin april voor de tweede keer vader word. Dan wil ik niet te ver rijden maar wel even een weekje ertussen uit.

Rinus,
Er gaat niets boven groningen maar ik wil ook wel eens een keer in het buitenland :wink: vissen. Nee, gekheid lijkt me gewoon een lekkere plek om ff bij te komen. Wacht eerst de andere folders ff af voordat ik ga beslissen.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

groeten
ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
jan van kranenburg

12-11-2003 12:46

Eddy,

Kijk ook eens naar Buitenplaats It Wiid in
Eernewoude. http://www.it.wiid.com
Wat luxere en dus duurderde huizen, maar dan heb je ook wat.
Fraai witvis-water (evenals Gaastmeer). Bootje huren wel gewenst.

Op 15 auto-minuten afstand uitstekend karperwater.
Interesse? Stuur maar P.B.

mvg

Jan
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

12-11-2003 15:33

Ik heb een aantal jaren geleden ook in Earnewoude op een camping gezeten. Dit is uitstekend witviswater, ik viste met een voerkorfje vanaf een steiger in een doorvaart en heb me prima vermaakt met talloze flinke brasems. Ik heb er echter nooit een karper gevangen. Wel zat er veel roofvis (grote snoek en snoekbaars). Je moet hier wel rekening houden met een enorme prutbodem. Als je er inspringt zak je tot over je knieen weg in de blubber, kan ik uit eigen ervaring vertellen. Dit betekent dus dat je het best, waar mogelijk, zonder lood (met een lichte voerkorf) kunt vissen.

Nu mijn vader in Elahuizen een bootje heeft liggen heb ik al een aantal keren in de Frieze grotere wateren gevist (ik weet niet hoe dat water daar heet), maar eigenlijk nooit goed gevangen. Misschien dat kleinere afgesloten wateren meer mogelijkheden voor het karpervissen bieden, maar ja het hoeft toch ook niet altijd karper te zijn. In een weekje tijd in Friesland een dertiger te vangen is volgens mij namelijk een illusie. Het is er wel leuk vissen in een schitterende omgeving.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

12-11-2003 16:39

PSV-euphorie, misschien?


Haha, die euforie ken ik......
jan van kranenburg

12-11-2003 22:47

Eddy,

Als de link niet werkt, lukt 't misschien wel op

http://www.itwiid.com


mvg

Jan
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

13-11-2003 00:45

Werkt jan, ik heb het gezien. Ziet er wel leuk uit. Weet nog niet wat ik ga doen heb nog meer folders binnen gekregen en daar zit ook wel wat leuks bij o.a in drenthe.

Denk dat ik binnenkort eerst es bij verschillende ga kijken en er dus een paar dagen aan ga wagen om stekken te vinden.

In ieder geval bedankt voor de info.

Groeten
Ed
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Plaats reactie