vissen vanaf een los-kade bij een veevoerfabriek in de winte

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

23-10-2003 19:04

Mensen, ik zit steeds te denken....

Stel, ik krijg de kans/toestemming om te mogen vissen vanaf de kade bij een veevoerfabriek.

Zou dat uberhaupt wel wat opleveren?? Zullen de karpers niet verzadigd zijn/worden met gemorst voer?

En zullen ze daardoor (in de winter) wel bijten??

Hoe zal ik dat aan kunnen pakken?? Ik zit zelf te denken om een beetje met de pen-hengel te gaan pielen, maar ik neem aan dat de waterdiepte aan zo'n loskade toch wel een paar meter is..... en ik heb geen ervaring met het vissen met de dobber op grote (>2m) diepte. Dus hoe doe ik dat!?

Wie heeft er een beetje ervaring met "dit soort stekken" en wil me een paar tips geven??

Ik heb nog nooit eerder op een groot kanaal gevist (nee, het twentekanaal ook niet!), dus het kan zijn dat sommige "standaard" dingen mbt vissen in een groot/diep kanaal mij volstrekt onbekend zijn.

Vandaar deze vragen.

Ik zie met belangstelling de reacties tegemoet!

Met vriendelijke groet;
WouteR StegginK
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

23-10-2003 21:09

Doen, niet geschoten is altijd mis. Weet je niet of er toevallig ergens een pijp het water inloopt voor het afvoeren van gebruikt koelwater, of een warmwater pijp ofzoiets.

Ik weet toevallig ergens een fabriek waar ook zo'n afvoerpijp ligt van koelwater en daar ligt bijna het gehele jaar karper voor.

Zou het in ieder geval proberen, denk dat je verrast zult zijn, vooral met een boilie waar de ingredienten van die veevoederfabriek in verwerkt zijn.

Succes
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

23-10-2003 21:12

Ik zou het zeker proberen. Als er echt af en toe voer in het water valt kun je het volgens mij gewoon zien als een goed onderhouden landurige voercampagne. Wie niet waagt wie niet wint! En in de zomer zou ik het zeker een keer proberen.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

23-10-2003 23:43

Wouter,
Ook ik zou het indd een keer gaan proberen.
Gewoon met partikels vissen uit de veevoeder fabriek.

Ik weet bijna zeker dat je daar de nodige karpers kunt treffen.
Ik weet niet of er vaker wordt gevist, anders zou ik net een stukje van de laadplek afvissen voor de grotere karpers.

Hoewel ik zeer graag met de pen vis, zou ik het de eerste paar keer toch statisch proberen. Krijg je dan vaak tot regelmatig beet en wil je een keertje pennen, dan zou ik dat indd doen. Maar omdat je in de winter zit zou ik toch voor statisch gaan. Pennen vind ik mooi omdat je de karper op je stek ziet azen, hier is dat niet het geval dus vind ik dat al minder mooi.

conclusie: net als de anderen, gewoon proberen, wie niet waagt, wie niet wint.
Misschien dat je een voerstek ergens anders kunt blijven onderhouden mocht het tegenvallen.

En weet je zeker dat er regelmatig graan het kanaal in valt? Lijkt misschien logisch, maar als dat niet het geval is, dan zal die kade echt geen speciale plek zijn.

kgoa sloapn, daj moar ne onmeunige dikn karpfen mag vangn.

Koen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Koen Workels op 2003-10-23 23:43 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Koen Workels op 2003-10-23 23:45 ]</font>
Jorn de Wals
Berichten: 190
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Enschede

24-10-2003 15:53

He Wouter,

Als ik jou was zou ik geen soyabonen gebruiken, die trekken alleen maar brasem aan weet ik uit ervaring. Gewoon boilies met desnoods een particle als mais of tijgernoten doen de truc ook wel. Gewoon met een pennetje tegen de palen of strak langs het kantje kan goed vis opleveren.

Groeten Jorn
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

24-10-2003 17:01

Beste wouter,

Ik zeg het er gelijk bij; ik heb geen ervaring op dit soort stekken, maar ik denk dat je er zeker goed aan doet om te vragen aan iemand die daar werkt of je een paar kilo van dat voer/soort pellets kunt krijgen/kopen en hiermee boilies te draaien. Nu heb je een boilie waarvan ze de smaak helemaal zullen herkennen. Ideaal lijkt me!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Tim Horsthuis
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Rossum ov
Contacteer:

30-10-2003 14:39

Wouter;

ik doe ook mee

gr. Tim
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

30-10-2003 15:02

ik dacht trouwens dat niet geweekte en niet gekookte particels zo slecht waren voor onze beschubde vrinden!? Jullie gaan me nu toch niet vertellen dat die voeders vooraf geweekt worden??

Leg eens uit..of zijn die particels misschien toch niet zo schadelijk als we denken!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-10-2003 16:21

Tim B.,

Sommige niet en sommige wel.

Dus voor de zekerheid, maar ook vaak voor een betere atractiviteit, is koken aan te bevelen.

MVG

Klaas
Plaats reactie