Camping Hommelheide

Plaats reactie
Jeffrey Schouten
Berichten: 131
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00
Locatie: Heel

23-10-2003 09:29

Beste Karperfans,

Wie heeft er ervaring op de Camping Hommelheide in Susteren. Ik weet dat er karper op zit, maar ik heb hier nog nooit gevist. Wil graag dit weekend eens de boel gaan verkennen, wie helpt mij alvast op weg??

Alvast bedankt!!
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

23-10-2003 11:39

Ik ben er laatst bij iemand op bezoek geweest. Er wordt nauwelijks op karper gevist. De karpers zijn dus vooral "witvisvoer" gewend, dus ik denk dat je een goede kans maakt met lokvoer (method) en aassoorten als hennep, wormen, maden en sweetcorn. Over het bestand kan ik je niet veel vertellen, maar ik verwacht er niet al te grote vis.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Jeffrey Schouten
Berichten: 131
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00
Locatie: Heel

23-10-2003 14:37

Beste Jurgen, ik heb je een prive bericht gestuurd..

Gr..
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

23-10-2003 15:20

Heb er een jaar of 4 terug 2 weken op de camping gestaan en toen werd er heel veel op karper gevist. De stijgers waren dan ook vrijwel altijd bezet.

Heb wel leuke vissen gevangen daar, tot een 22 á 23 pond. Heb daar eigenlijk door niemand zwaardere vissen zien/horen vangen dan rond deze gewichten.

Maar er zullen er vast nog wel een paar bij zitten die iets zwaarder zijn. Tip:Zorg wel dat je een rodpod bij je hebt, alleen met banksticks begin je er niet veel. Viste namelijk zelf altijd alleen met banksticks maar kwam er dus bedrogen uit toen.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

23-10-2003 15:44

Hee jeffrey,

zeker doen. Ik heb er 3 weken geleden een funsessie gehouden gedurende 2 nachten (48 uur sessie). Ik vertel er open over omdat ik er toch niet terugkomen zal. Met zn 3en vingen we samen 14 karpers waarvan 4 boven de 10 kilo. Ik weet dat er vissen zwemmen van rond en boven de 15 kilo. Wel zijn de vissen van minder mooie kwaliteit.
Tip: peil eens goed rond de vijver en je vindt een super hotspo. Daarnaast is een tele boot een pre omdat de zwemlijn weggehaald is. Vis tegen het strand aan, zo ver mogelijk erop. Ga eens in t zonnetje kijken bij de glijjbaan!!!!!

je vangt er wel.
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

23-10-2003 15:49

ow ja, kijk ook eens in de laatste (voorlaatste ) karperwereld, daar staat het in
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

23-10-2003 17:10

hoy,

overigens guido fijn kerel dat je er zo openlijk over gaat praten omdat JIJ er niet meer terug komt!! denk AUB ook eens aan de mensen die er wel veel vissen en ga het voor hun niet verzieken door het nog drukker te maken dan het al is!!!!
ik vind het artikel in de KW al erg genoeg.
zou je het fijn vinden als ik over jou vaste water ga rondbleren dat er superveel 30ers opzitten en dat ze heeeel makelijk vangbaar zijn???? dacht het niet!!!

ik maak er jaarlijk ook mijn uren en vang toch meestal vissen die in absolute topcinditie verkeren!!! oftewel zoals de heer polleke zegt van een mooie kwaliteit!

mensen hommelheide is op het momenst leeg gelaten ivm met werkzaam heden aan de glijbaan.

Jurgen weinig karpervissers op hommelheide???
dat kun je toch mooi shaken ik vis er regelmatig en in het weekend is het er meestal behoorlijk druk!!
als je de drukte een beetje wil mijden dan kom je door de week te gaan.

over het bestand ga ik hier niks vertellen!!
omdat ik WEL denk aan de mensen die er veel vissen!

groeten rob
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

24-10-2003 08:17

Rob,

Ik ben er inderdaad door de week geweest en heb toen (die dag) vrijwel geen karpervissers gezien, kan toeval zijn geweest uiteraard.

Overigens jou "felle" reactie zal nog eerder mensen aantrekken dan sterke verhalen over veel en makkelijk vangbare vissen. Ook deze berichten kun je beter prive aan de betreffende visser sturen. Wij karpervissers zijn immers een nieuwsgierig volkje en waar rook is, is vuur!

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Jeffrey Schouten
Berichten: 131
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00
Locatie: Heel

24-10-2003 08:38

Beste Karperfans,

Allen bedankt voor de reacties. Ik ben gisteren wezen kijken en ik kan helaas niet gaan vissen daarzo, ze zijn idd de vijver aan het leeg pompen. Ik wil zeker volgend jaar gaan proberen om daar een mooie vis te vangen. Trouwens weet iemand van jullie waar ik de vergunning moet gaan halen voor vijver Schwienswei, en wat daat de eventuele kosten van zijn?

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-10-2003 14:44

hoy jurgen,

het gaat me gewoon over de reden waarom de heer polleke alle info geeft!
omdat HIJ er niet meer vist!

ik wil allen aangeven dat een aantal mensen niet allen op de wereld zijn en ook alle andere vissers hun vis van dat water gunnen!!

groeten rob
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

24-10-2003 14:51

Rob,

je hebt gelijk. Dat is uiteraard klote!

Zoals je op het board kunt zien is de heer Polleke overal zeer scheutig met informatie over wateren. Algemene info geven is prima, maar als je meer gedetailleerde informatie geeft, doe dit dan via een privé-bericht.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-10-2003 15:09

jurgen,

er zijn door de blaadjes en dergelijke al genoeg wateren om zeep geholpen zo ook het stuwmeer en hommelheide zal ook een zware krijgen dit jaar na het prachtige artikel:( in de KW.

ik heb zelf ook wel eens info gegeven over bijv de stuw maar heb het wel prive gedaan en met mensen die er al een tijd visten.

info geven vind ik geen probleem maar doe het in het vervolg PRIVE en ga niet vanalles hier rond liggen posten.

kijk ik weet ook wat de zwaarste vis op hommelheide is, maar ik ga dat simpelweg niet vertellen.
ik vind het gewoon jammer dat het zo moet gaan en hoop ook dat een hoop mensen eens gaan nadenken voordat ze een rammel info op de board gooien.

overigens voor de mensen die toch nog naar hommelheide willen het is er op het moment erg moeilijk :smile: :smile: :smile: (voor de mensen die het niet begrijpen kijk even naar een eerder posting van me)

groeten rob
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

24-10-2003 15:20

hee jongens, bij deze mijn excuses.......maar mijn mening is niet gelijk die van jullie. Er is al te veel geheim is het karperwereldje van tegenwoordig. Iedereen is achterdochtig en elkaar wordt het licht in de ogen niet gegund. wat is dat voor situatie waarin we leven. Iedereen verzwijgt zijn pr om maar niets te laten weten. terwijl aan de andere kant gezegd wordt dat die zelfde personen zich niet aan een vleesrace ophouden
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-10-2003 15:44

hoy guido,

dat elkaar het lict in de ogen elkaar nog niet geund wordt heb je groot gelijk in.
maar het is gewoon een feit dat als je op een water een dikke vangt en dit gaat vertellen dat het aanzienlijk drukker wordt en je zo je eigen visserij langzaam kapot maakt.
kijk je hebt zelf vroeger op het stuwmeer gevist en ik neem aan dat je de verschillen toch wel ziet. de resultaten zijn niet meer als vanouds, de bergen rommel zijn vaak niet te overzien( en nee dit komt niet alleen door de duitsers) en als je smorgens wakker wordt en je zit opeens ingesloten door 4 andere vissers is niet fijn en lijdt inderdaad tot frustratie.

ik blijf erbij als er eens niet zoveel geruchten en grote verhalen in de wereld gebracht werden over een hoop waters dat het een stuk aangenamer vertoeven was aan het water.

groeten rob
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

24-10-2003 15:52

Guido,

Ik vang inderdaad liever zelf een grotere vis dan mijn buurman. Maar als ik aan het vissen ben en komt iemand langs het water die werkelijk geinteresseerd om informatie vraagt (oftewel iemand die zich de MOEITE neemt om bij het water te gaan kijken) dan ben ik absoluut niet te beroerd om informatie te verschaffen (al zal dit niet tot precieze stekken toe gaan). Maar om dit nou op het internet te zetten zodat iedere gek elk detail van een water kent zonder ooit aan het water te zijn geweest... nou nee. Sommige dingen moet je ook zelf uit kunnen zoeken. Dat is toch juist een van de charmes van het karpervissen.

En ook ik doe mee aan de pondenrace, hoe groter hoe beter, dat is ook een uitdaging. Maar ik weet ook een kleine vis (door sommigen freggels, smurfen of whippers genoemd) op waarde te schatten.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

24-10-2003 16:06

ja ja jongens.......overal schuilt een kern van waarheid.
Ik doe er ook aan mee....ik verbreek dit jaar mijn PB en mijn grens wordt direct weer verder gelegt. waar stopt je belang? is voor mij ook een raadsel.
In ieder geval zie ik ook de veranderingen door de jaren heen. 10 jaar geleden zat ik er dikwijls alleen. dit ook tot mn broer een foto van een grote vis in de hengelsport zaak hangt. Afgelopen met de rust en de camping is geopend. Helaas ja.

Ik ga er waarschijnlijk (zeker) volgende week een lijntje uitzetten. wie weet zie ik jullie wel. Mijn plan is te vissen op het damgedeelte.

een pondenrace is het hele spelletje. Ik trek ook steeds weer naar frankrijk om daar die grote vis te vangen die hier niet zou zitten :smile:
Maar dat is het ook niet allemaal. Informatie uitwisselen (ok, beperkt in t openbaar) moet kunnen en helpt iedereen verder.
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

24-10-2003 16:07

hee jurgen,

vroeger wel eens op de fantastische vijver in hoensbroek vertoeft??

ik ken een munten
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

24-10-2003 16:34

Na de visvijvers in Nuth is dit eigenlijk de vijver geweest waar ik serieus ben begonnen met karpervissen. Heb er ook wel mooie vissen gevangen, maar het staat me niet meer aan daar. Overal kapotte bekken en overal op de paden zijn houtsnippers gestrooid die zijn vrijgekomen bij de kap van een hele hoop bomen daar. Nee, het heeft zijn charme voor mij in ieder geval verloren. Ik heb er de afgelopen paar jaar nog wel aan de oppervlakte gevist, maar ik heb mijn vergunning voor volgend jaar opgezegd.

Ik ken daar ook wel een Guido van nu je het zegt, die viste daar vaak met een struinstoeltje en een hengeltje met de pen onder de kant. Zou best kunnen zijn dat jij dat bent. Kleine wereld, he :smile: Ik kom ook vaak bij Backers trouwens.

groeten,
karperlimbo

P.S. ook ik heb dit jaar mijn PB verbetert. 31 pond van de oppervlakte. Heerlijk! Ook heb ik dit jaar een van mijn targets gevangen, een 15ponds volschub.
Het is een kwestie van geduld.....
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

24-10-2003 23:04

dat is em ja, die gek met zn penhengel....Nu niet meer, ik ben weer terug naar het statisch vissen wat me meer van mijn targets opleveren kan op het moment

Volgend jaar heb ik er ook geen vergunning meer en zal ik ook weinig in nederland vissen. ik probeer nu op andere plaatsen te slagen. Het beleid op de vijver is al net zo slecht als daar waar je een discussie meevoert op andere plaatsen

Bij backers kom ik inderdaad ook VEEL te vaak....maar je moet wat he.
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

27-10-2003 22:41

ja klopt wat met de vijver in hoensbroek is gebeurd is inderdaat jammer!! en dan die verrekte witvissers daar!! waar het allemaal om draait!!
ook vind ik het jammer dat ik in die paar keer dat ik er ben gaan vissen veel vis maar allemaal kleinen heb gevangen

der moet der zelf eentje zitten die scarface heet en van onze vijver in is afgeklauwt!!!
tis jammer dat dat soort dingen gebeuren.

geld en reclame ut maakt onze mooie hobby kapot!!!!

groeten uit schinnen
easy does it!!!
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

05-11-2003 20:07

hoy,

voor de geintresseerden Hommelheide is nog steeds leeg. het water is nog maar 1/4 van de normale grote ivm met het plaatsen van een nieuwe glijbaan.

voor de mensne die er er vaak vissen is het zeer verstandig eens wat fotos te gaan maken!!!

groeten rob
Plaats reactie