controles

K. van den Herik

26-11-2009 12:21

Dat bedoel ik Douwe. Bestuur hoeft niet meer te doen dan handelen volgens statuten.

MVG Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-11-2009 12:30

Zo hebben we ( = paar HSV-en en de KSN regio's Rotterdam, Brabant en Zeeland ) Sportvisserij ZWN ook overtuigd om de anti tentjes/bivyregel uit de bijzondere voorwaarden te schrappen.

Belangrijkste argument : Jezelf bij voorbaat beperkingen opleggen is in tegenspraak met je statuten, beleidsnota's en tegen de wil van een groot aantal sportvissers.

Voorstel heeft de ALV niet eens bereikt. Hoefde ook niet, federatiebestuur was het met ons eens. In de nieuwe Landelijke lijst van Viswateren geldig van af 01-01-2010 is die anti tentjes/bivyregel niet meer terug te vinden.

Nog 1 federatie te gaan --->>> Limburg.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-11-2009 12:54

Nou ik bedoel meer dat de leden ook gebruik kunnen maken van de statuten als het bestuur meer denkt aan andere belangen.
Kan zowel in "het kost mij teveel tijd", tot "wie is hier nu de baas".
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-11-2009 12:59

Michel, natuurlijk hoef je niet altijd de ALV te raadplegen.

Heb ik nog wel een vraagje; de HSV en de federatie zijn het er over eens dat wit- roofvissers uitgesloten moeten worden van een derde hengelregel.
En dat wordt besloten zonder ALV wat denk jij dan wat de wettelijke status van dat besluit is?

Let wel het speelt NIET het is meer een vraagje.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-11-2009 13:39

Ik denk niet dat er in de statuten en huishoudelijk reglement een onderscheid is te vinden in soorten vissers. Daarbij je bent allemaal lid als zijnde sportvisser en dus heeft elke sportvisser dezelfde rechten.

Dan ben je al gauw klaar in mijn ogen. Derde hengel vergunning kan mijn inziens door iedereen aangeschaft en dus gebruikt worden.

En in het echt ?

Na bestudering van de statuten, huishoudelijk reglement, beleidsnota's/visies ( indien aanwezig ) zou ik als roof- of witvisser was de pleuris laten uitbreken op de ALV. Ik ben sportvisser en wil die derde hengel.

Lijkt mij kansloos om een uitzondering stand te laten houden.

Succes met de handhaving ook. Jij bent roof- c.q. witvisser en mag niet met 3 hengels vissen

Ik vis met mijn karperuitrusting ook wel eens op grote brasem. Wat ben ik dan ? Boven water Karper- en onder water ineens toch witvisser ?

Ik vis met mijn karperuitrusting ook wel eens met dood aas op roofvis. Wat ben ik dan ? Boven water Karper- en onder water ineens toch roofvisser ?

hahahaha die controleur wordt dan gillend gek.
K. van den Herik

26-11-2009 14:09

waarom een nachtvispas als er niet eens een dagvispas bestaat? ( is niet van mij, maar hou em er ff in)

Wat is er mis aan om met 5 hengels met doodaas op snoek te vissen? Met 5 sle[pen wordt lastig.

Anders: in Frankrijk wordt de beperking gemaakt op aassoorten in de nachtvisserij.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-11-2009 15:45

Michel, dus met andere woorden als een HSV ZONDER goedkeuring van de ALV iets door laat gaan KAN de pleuris uitbreken.
Niet dat ik dat niet weet ik zal er te pas en te onpas gebruik van maken.
Maar je schildert wel een beeld dat een HSV zonder toestemming van de ALV iets kan en mag beslissen.
Dat is dus feitelijk onjuist.
Het gebeurd overigens jaarlijks bij een ALV van de federaties.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

26-11-2009 16:12

Een bestuur, even afhankelijk hoe en in welke samenstelling, dit staat normaal in de kvk, kan doen en laten wat ze willen tenzij tegen de wet of haaks op doelstellingen van de vereniging staat. Ze hoeven alleen maar 1 keer per jaar verantwoording af te leggen of op een andere wijze zoals in de statuten of hr omschreven. Je bent elek keer alleen weer een jaar verder.

http://utopia.knoware.nl/users/oterhaar/wetten/bw2.htm

9 , 15, 41, 44, 45, 46, 47
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-11-2009 16:24

Douwe Bijlsma schreef:Michel, dus met andere woorden als een HSV ZONDER goedkeuring van de ALV iets door laat gaan KAN de pleuris uitbreken.
Niet dat ik dat niet weet ik zal er te pas en te onpas gebruik van maken.
Maar je schildert wel een beeld dat een HSV zonder toestemming van de ALV iets kan en mag beslissen.
Dat is dus feitelijk onjuist.
Het gebeurd overigens jaarlijks bij een ALV van de federaties.


Precies Douwe

een bestuur van een HSV kan beslissen wat het wil mits maar aan de wet en de statuten voldaan wordt, terugfluiten van het bestuur zal de ALV van die HSV dan moeten doen. ( zie Klaas zijn betoog ) Als kritisch lid zou ik dan zeker mijn zegje doen en wat gelijkgestemde leden meenemen. Komt de tik op de vingers tenminste ook aan.

Zo is het bestuur van een federatie ook op haar vingers getikt op haar ALV doordat datzelfde bestuur al ergens mee had ingestemd op de ALV van Sportvisserij Nederland.

Het is niet voor niets dat de ALV van die federatie tegenwoordig plaatsvind VOOR de ALV van Sportvisserij Nederland. !
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-11-2009 23:44

Leen, nee daarvoor heb je maar 1 Vispas nodig !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-11-2009 00:49

Okeej Aard...Valt mee dan

Fijne nacht

Mvg Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust