Wat drijft sommige karpervissers om..........

Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

26-11-2003 23:00

Hoi,

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik niet alle drie de pagina's met postings heb doorgelezen, maar toch even een reactie.

er werd gesproken over ak, ik dacht meteen aan het amsterdam rijn kanaal, maar hier werd blijkbaar albertkanaal bedoeld.

In het visblad werd een paar jaar geleden melding gemaakt van de vangst van naefje in een zijtak van het ar-kanaal, het weekeind daarop stond het er vol met tenten! De sukkels, op het ar-kanaal kun je best vis vangen, maar ga dan niet op dat ene stuk zitten!

Ik ben dit seizoen één weekeind geweest en heb op twee verschillende stekken gevangen. Voor de Ijssel geldt hetzelfde, als je er wilt vissen zoek dan gewoon zelf een stek uit...

Zo'n monster als Che kun je overal tegenkomen op open water dus waarom die bepaalde stek zoeken? Ik begrijp dat niet.

Jeroen
Gebruikersavatar
paul scherpenborg
Berichten: 70
Lid geworden op: 18-06-2002 02:00
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

26-11-2003 23:49

Edwin Ik citeer letterlijk "De bergenaar ving er dit seizoen per toeval een record snoek van 1.20 meter en 26 pond "ik kreeg een run , een teken dat een karper er met het aas vandoor gaat , ging de lijn binnen draaien maar voelde niets. na een aantal meters was dat wel even anders.
Een snoek die waarschijnlijk een visje wilde pakken , had mijn aas getroffen, ik ben een minuut of tien bezig geweest om hem naar de kant te krijgen , daarna gaf de vis het op.

een toevalstreffer , want karpervissen is mijn passie.veelal van ik schub- of spiegelkarpers , de grootste tot nu toe bracht 32 pond op de weegschaal.

Gevangen op 29 april 1993 , door ondergetende , die 10 jaar terug toen de meeste mensen hier alleen nog maar een zager aan de haak hadden gedaan , een stukje van zijn verhaal wilde delen.

alleen het kwaad was toen al geschied , er viste toen al mensen uit deze regio waar ik nu niet verder op in ga , want die oude koe blijft in de sloot.

groet paul


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: paul scherpenborg op 2003-11-26 23:51 ]</font>
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

26-11-2003 23:50

[quote]
Op 2003-11-26 21:49, schreef Rene Berger:
Ik had in heel die foto nooit een bord gezien. Als het niet gezegd was was ik er ook niet naar gaan zoeken. (by the way ik heb hem nog steeds niet gevonden :lol: )

pffff, ik dacht al dat ik de enige was.....,
Carpboard
Berichten: 48
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

27-11-2003 10:08

ANTWOORD DARKO OP JOHN

Beste John,

Wat drijft sommige karpervissers om…

Zoals ik al eerder heb vermeld, was de enige reden om melding te maken van mijn vangst, om mijn geluk met jullie karpervissers te delen. Dus er is absoluut geen sprake van zelfverheerlijking en of afdwingen van respect. Die heb ik inmiddels al afgedwongen, zelfs van de plaatselijke karperaars die in dezelfde omgeving al jaren aan het karperen zijn. Afgelopen vrijdag toen ik aan het karperen was kwamen ze langs om mij te feliciteren en namen lekkere biertjes mee. Zou je ook zo hebben gedaan als een van jou mede-colega’s zo een vangst had gerealiseerd op een water bij jou in de buurt? Dat betwijl ik!!

Wat de ejaculatie betreft geldt het volgende. Ik praat weleens met de karpers, maar ik vrij niet met hen. Dat doe ik met iemand anders en op een andere plaats.

“Want ik ben, net als vele duizenden met mij, ook maar een eenvoudige karpervisser die graag vangt, en het liefst groot en/of mooi”.
Dat heb ik begrepen, met de nadruk op eenvoudige.
Uit jou tekst kan ik afleiden dat je niets weet van rivierkarpers. Als ik je mijn exacte plaats ( lees plaatsen ) met ‘n routebeschrijving bekend zou maken, en bijvoorbeeld een jaar de tijd zou geven om een kapitale karper te vangen, als je zoiets waar zou kunnen maken ben ik bereid mijn naam te veranderen in bijvoorbeeld “Speksnijder”.

Beste John, karpers vang je niet in de woonkamer achter je PC, die vang je daarbuiten, in de regen en wind… En voor dat je begint te vangen in een rivier heb je een zeer lange weg te gaan…

Ik heb geen angst voor stekherkenning!!! en ik heb niets “wat amateuristisch weggemoffeld”. Nee John, ik heb foto’s bij Ministerie van defensie laten afdrukken. En zo als we met ze allen weten, gaat daar af en toe wat mis!
De bewuste 1 november 2003 was het niet echt mooi weer om foto’s te maken, het was mistig en ‘n beetje heiig. Vandaar dat de foto’s niet de optimale kwaliteit hebben.

De naam: “(hoezo ongelukkige keuze?)”
Ja John, Ché is iemand die niet erg geliefd is in de maatschappij waar wij in leven. En waarom niet, omdat hij niet zo ‘n egotripper is zoals jij en vele anderen in dit land. Egotrippers die alleen aan zichzelf denken, ik, ik en nog een keer ik. Ché is iemand met een sociaal gezicht. Had ik hem misschien Frits Bolkenstein of Abujaja moeten noemen?

Mijn vangst is niet te koop, mijn aas ook niet. Het aas is trouwens zeer eenvoudig, gebaseerd op natuurlijke producten, geen aroma’s, zoetstoffen en al die onzin. Rivierkarpers houden van puur en natuurlijk aas.

Het is voor sommigen erg moeilijk om te zien dat ‘n ander beter is dan hij zelf. Waar waren we met z’n allen als Rini Groothuis, Evert Aalten en Luc de Baets egotrippers waren? Al die schat van kennis alleen voor zich zelf willen behouden.
Mensen, nogmaals reuze bedankt, van jullie heb ik zeer veel geleerd.

“Don’t shoot me, i’m only the pianoplayer”!
John, ik heb een idee. Als je een pianospeler uitnodigt om bij jou te komen spelen, jij bakt voor hem pannenkoeken met het spek en jullie gaan die avond samen over de rivierkarpers praten… Discussie op niveau…

Wat ben ik blij dat er nog mensen in dit land te vinden zijn zoals Felix van der Marel. Felix bedankt, of beter gezegd HVALA LEPO.

dARKO
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-11-2003 14:04

Alhoewel de open brief van Darko aan John is gericht wil ik als "mededebater" toch een reactie geven.

Darko,
Dat wij met zijn allen hebben genoten van je fantastische vangst op IJssel staat buiten kijf.
Ik hoop ook dat je ons in de toekomst deelgenoot blijft maken, want de aanblik van zo'n mooi exemplaar spreekt voor ieders verbeelding!

Een discussie voeren over het al dan niet bekendmaken van vangstplaats en plek kan in mijn ogen echter niet vaak genoeg gevoerd worden.

De tendens in het stuk van John ging daar ook over, oké af en toe een beetje bot, maar niet met de bedoeling jou af te schieten.
In verdere reply's heeft John dat ook teruggenomen en kwamen we op de uiteindelijke discussie uit.

Het is mijn mening dat het plaatsen van vangstplaats/plek niets positiefs bijdraagt aan een verhaal over de vangst van een heel zware karper.
De voorbeelden over wat er kán gebeuren zijn legio en ook in deze discussie zijn wat voorbeelden gegeven.
Goed, de ene kwam van een karperput, maar mijn eigen ervaring betreft een zeer uitgestrekt water, dat bovendien erg moeilijk bevisbaar is.

Ook op de IJssel kunnen misstanden ontstaan, misschien niet langdurig omdat dat water ook moeilijk is, dat neemt echter niet weg dat leed berokkend kan worden aan de aanwezige visstand.

Een mooi verhaal schrijven over een kapitale vis kán ook best zonder stekinfo. Gerard Schaaf en Joris Weitjens bijvoorbeeld kunnen dat en die artikelen zijn zeer leerzaam.

Ik verneem toch graag jouw standpunt hierin, en dan met name of je kan aangeven of jouw stekinfo positief zal uitpakken.

Vriendelijke groet,
Henk de Jonge
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

27-11-2003 14:31

Beste Darko,

- Wat is er verkeerd aan zelfverheerlijking?

- Wat is er verkeerd aan respect afdwingen?

Als je m’n posting goed leest en niet alles zo negatief interpreteerd kun je lezen dat je mijn respect inmiddels al had. Voor wat het inmiddels nog waard is!

Als je mij kunt vertellen wat voor karpervissers er nog meer bestaan behalve ‘eenvoudige’ kun je me misschien duidelijk maken waarom je dit woord ook weer als negatief ervaart.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik er verhoudingsgewijs misschien net zoveel moeite voor doe als jij.
Jij kent mijn situatie immers niet en mag hierzodoende geen negatief oordeel over vellen

Bij het zgn ‘amateuristisch wegmoffelen’ heb ik duidelijk aangegeven dat het hier ook om een schoonheidsfoutje kon gaan.
Wat dus volgens jou ook inderdaad het geval is geweest.

Een karper een naam geven is iets waar ik persoonlijk tegen ben Darko omdat dit mijns inziens de vis in een pasklaar hokje stopt en er zodoende niet veel van het mysterieuze karakter van deze vis overblijft.
Dat ik ‘Che’ een ongelukkige keuze vind heeft te maken met het feit dat deze mythische figuur die ik erg respecteer een ‘vrijheidsstrijder’ was die ik niet graag gevangen en opgejaagd zie.

Je posting voegt verder weinig toe of doet weinig af aan hetgeen ik al vermoedde behalve dat je waarschijnlijk inderdaad geen commercieel belang bij het bewuste artikel hebt.
En zoals ik al zei was dat je goed recht geweest mits je er op een verantwoorde manier mee omgaat.
De tijd zal het leren.

Ik blijf net als vele anderen bij het standpunt dat het noemen van wateren met herkenbare foto’s ‘not done’ is.
Tot zover een laatste greep uit alle (voor)oordelen en een laatste en zoveelste poging tot verduidelijking hiervan.
Ondanks het feit dat ik door je vriend Branislav voor hulpbehoevende geestezieke (lijkt het) en door jou voor egotripper wordt uitgemaakt blijf ik respect voor je hebben, of je het gelooft of niet.
Jammer dat dit duidelijk niet wederzijds is.
Groet,

John


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-11-27 15:20 ]</font>
Branislav Banjanin
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-11-2003 01:00
Locatie: Mijdrecht

27-11-2003 16:13

Hoi John,

doen we een beetje zielig of niet?! Ik heb je niet voor een zieke verklaard, erder een beetje onbeschoft aangezien je cynische komentaar omtrent de vangst van Darko. Zelfs vond ik je elokvent maar wel een beetje verzuurd. Ik vroeg me af waar het vandan kwam, that's all mijn vriend. Jouw vrees voor de hordes die op de Ijssel af zullen komen vond ik en vind ik een beetje overdreven. Niet dat je daar geen gelijk in hebt, maar zoals ik al zei het water is van iedereen, iedereen mag zijn geluk proefen maar dan op een fatsoenlijke manier wel te verstaan. Dus, maak maar niet te dik over, even goede vrienden. Bij ons twee is het hart ook op de juiste plaats, misschien tikt het een beetje sneller maar ja, zuidelijke temperament zou ik zeggen. Volgende keer als je iets wilt promoten doe dat dan op een andere manier, ga je zeker niet zo veel negatieve reacties krijgen. Zoals Frank al zei, niet in de ballekes trappen...
Tot horens en goede vangst.

Bane

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Branislav Banjanin op 2003-11-27 16:48 ]</font>
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

27-11-2003 17:42

om welk bord gaat het? ik zie nix op de foto..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-11-2003 17:54

Ché is mij best geliefd (althans, de boodschap die tegenwoordig bij die ene afbeelding hoort, zijn letterlijkeboodschap ging/gaat me iets te ver), alleen vind ik 't een beetje rare naam voor een karper :smile: Anderzijds ook wel weer eens wat anders dan De Lange of de Dikke...

Zal wel komen omdat ik principieel iets tegen namen geven aan vissen heb, doet overigens niks af aan de schitterende vangst. :wink:

vr gr Sjoerd
Willem Barnas

27-11-2003 17:59

Temmes,

"Wo ist der Bahnhof?"

Springen we met Peter en Henk op de trein, ver weg van alle 'boarders' die jou niet begrijpen.

Flow with the go,
Jakobse :wink:

PS: Dit is dus de reden waarom ik niet meer zo denderend veel, inhoudelijk reageer in dergelijke discussies...
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

27-11-2003 18:15

Had ik al begrepen Arie!!!!
Had ik me ook voorgenomen, maar waar het hart van vol is.........
Er zijn er i.i.g. een paar die het WEL begrijpen en ik spring zeker niet op die trein voor die paar anderen.
Wel om met jou Peter, Henk en Henk een coupe te delen 'Bubbe' en die met die bajonetten flikkeren we gewoon het raam uit.
Het is een heel mooi touwtje jongen, maar denk om je bovendruk!
Hasta la vista!!!!!!!!!!

John
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

27-11-2003 18:58

John is gewoon een ontzettende klootzak! Niks meer niks minder.

He John!

Frank :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank van Amerongen op 2003-11-27 18:58 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-11-2003 19:19

LOL!!

Ik hoop dat het een kabel wordt wat mij betreft.
En die trein, ik spring er niet in, vraag niet naar de weg, je weet wat Vader heeft gedaan met Woistderbahnhof.
Had ie toch best een lintje voor mogen krijgen!
120/80, toch best goed te noemen!
Ik blijf dus maar hier..
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-11-2003 20:00

On Topic:

Branislav, gelukkig proef ik in jouw posting toch iets van:
Ja, ze mogen wel komen mits en maar. Een beetje ten halve gekeerd, oké.

Dát station waren wij al gepasseerd in de rode lijn van deze discussie.
Waar het om gaat is: vindt jij dat prijsgave van je stek positief is te noemen voor het water waar je vist, voor het karperbestand, voor de oeverbeplanting, voor het behouden van de visrechten?

Daar gaat het om,
Met alle respect hoor, toch graag antwoord op die vraag, waar blijkbaar moeilijk antwoord op is te geven.
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-11-2003 22:02

Off topic

Henk,
120/80??

Op naar "The Dutch Mountens" dus,
er ligt 240 km langs beide zijden van de mooie IJssel!

John,

Geen 'Bube' uit de coupe flikkeren binnen onze landsgrenzen hé?
We houden het wel netjes langs de riviertjes..

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-11-2003 23:14

Heerlijk,
Waar bepaalde mensen zich toch druk om kunnen maken en door hun postings met gezever het zo ver krijgen dat ze hiermee
de vreugde van de vangst van iemand tot een 0-punt kunnen laten dalen.

goed het is zeer simpel:
Drako vangt een +25kg vis op de ijsel, hij is hier super blij mee en wilt dit graag aan ons laten zien.....PUNT UIT! Drako bij deze nog mn felicitaties voor deze magistrale vis.

drako zet dit op het carpboard en krijgt een partij shit over zich heen maar wel met alle respect voor hem als persoon dat wel.
hypocretie ten top niet waar maar goed wie ben ik.

ik vind zijn laatste reactie richting mensen op dit board niet vreemd en goed verklaarbaar.

als voorbeeld:
De lange halen snel thuis vissertjes redden het niet op dit soort wateren en haken af want het wordt te moeilijk! kom me niet vertellen dat het zo niet werkt want heb dit zien gebeuren op meerdere wateren in mn omgeving.

Kijk of het so called NOT DONE is volgens bepaalde mensen op dit forum om je vangstplek aan te geven goed leuk maar rollen omgedraaid:
wie zijn jullie om dit te bepalen? wie geeft jullie het recht te oordelen of dit wel of niet kan? ben hier zeer benieuwd naar.

Door dit soort ongein word het forum steeds onaantrekkelijker voor mensen daar het enige wat ze lezen is het gezever onderling door een aantal mensen.

Mijn postings waren door bovenstaande en andere perikelen al drastisch gezakt maar dit vind ik wel het toppunt.

bah bah en nog eens bah!

met nog steeds vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-11-2003 23:52

Peter,

Allemaal goed en aardig, maar er is ook een andere kant. Iemand stelt een mogelijk relevante vraag ter discussie en gebruikt een actueel maar ongelukkig gekozen voorbeeld. In principe moet je heel goed nadenken als je dat doet, want een beeldend voorbeeld werkt sterker op de verbeelding dan alles wat je daarna nog neerschrijft. De gevolgen zijn duidelijk en hier al eerder vertoont. Fout dus. Maar waarom moet de vrager bij voortdurende herhaling worden neergesabeld? Ook dat vind ik jammer.

Wat dit forum betreft denk ik dat het vrij normaal is als er op een gegeven moment verzadiging optreedt. Alleen al de voortdurend herhaling trekt op den duur zijn tol. Anderszins volg ik ook een aantal Engelse forums met alleen maar happy sjappies. Vreselijk naïef en behoorlijk boring. :wink:

Overigens feliciteer ik ook Darko met deze vangst en dat zonder kanttekeningen.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-11-2003 23:55

Beste Peter,
Jammer dat je het zo ervaart.
Het zijn er velen die er zo overdenken, wijs geworden door schade en schande.
Daarop hebben ze, ik, een mening gevormd.

Die mening is volgens mij legitiem genoeg om een discussie als deze op te zetten. Een mening die als je de voorbeelden op het board terugleest onderbouwd is met feiten.

Ik vind dat ik op basis daarvan, en een hoop denkwerk, een oordeel kan en mag geven op het als voorbeeld aangehaalde artikel.

Net zo goed als je een ander artikel in krant of ander medium kunt beoordelen naar jouw maatstaven heb ik dat ook hier gedaan en zal dat ook blijven doen.
En zonder hypocrisie naar de schrijver toe, ik bewonder de man voor zijn ruige beleving van het karpervissen. Laat daar alsjeblieft geen misverstand over zijn.
Die momenten alleen met een kapitale vis, ik weet er alles van, (mijn cardioloog overigens ook :wink: )

Verder denk ik niet dat mensen weg zullen blijven van dit board, hier wordt in ieder geval man en paard genoemd. Dat je soms wind tegen krijgt hoort erbij en accepteer ik ook.
Aan de gebruikers van het Board de keus overigens of ze wel of niet deel welen nemen aan dit soort- in mijn ogen - nuttige discussies.

Vriendelijke groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-11-2003 00:10

Henk,
als je mijn posting leest heb ik het ook over mensen an sich, wel leuk dat je reageert in deze voel je jezelf aangesproken of zit er toch een kleine kern van waarheid in mijn betoog?

is namelijk simpel ben niet tegen discussie wel tegen de wijze waarop deze door sommigen hier tegenwoordig wordt gevoerd, de replys van deze mensen zorgen ervoor dat je nekharen al rechtop gaan staan als je deze leest.

wat me nog wel verbaast is dat mijn vraag nog niet is beantwoord namelijk: wie zijn jullie om dit te bepalen? wie geeft jullie het recht te oordelen of dit wel of niet kan? ben hier zeer benieuwd naar namelijk.
begrijp me goed ik kan niet beoordelen of jij deze vraag kan beantwoorden :smile:

gehoort van een ander en wat een ander denkt is voor mij geen maatstaf maar eerder meelopen in de rij met alle gevolgen van dien.

heb je trouwen een privemail gestuurd henk :smile: vind dit iets netter als ik over een aantal zaken van gedachten wil wisselen.

mensen wegblijven nee wel minder posten.

met nadenkende groet,
peter

Kees,
leuk maar voor mij niet relevant of hij nou op +25 van de ijsel komt of op +15 is voor mij op dit moment niet relevant.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-11-28 00:12 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-11-2003 00:19

Peter,

Misverstand? Waar heb ik het over gewichten? Dat zal mij inderdaad een zorg zijn. Ben alleen maar blij dat er nog zulke vissen in Nederland rondzwemmen.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-11-2003 00:22

Peter,
Email later geopend dan mijn reactie hier, het antwoord zit nu in jouw mailbox.

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-11-2003 00:32

Kees,
geeft niet misschien een verkeerde interpretatie van mijn zijde :smile:
mvg,
peter
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-11-2003 00:37

Henk,
pas de problem is al weer geregeld :smile:
groet,
P
jan van kranenburg

28-11-2003 00:40

Beste Peter uit Midwolda,

Niemand van de boarders bepaalt iets of legt anderen veplichtingen op.
We zitten wel met zijn allen op dit board met een onderlinge band nl. het karpervissen.
Jij ook dus!
EEN van de ongeschreven regels in de karpervisserij, dus niet alleen op dit forum, is heel duidelijk. Wees uitermate voorzichtig in het geven van stekinformatie!
Darko, overigens uitbundig gefeliciteerd in dit topic (beetje laat door jou!), geeft wel stekinfo.
Daarover gaat de kritiek, en zeker niet over de persoon Darko, die veel respect heeft afgedwongen door zijn passie en doorzettingsvermogen.
Als jij die kritiek hypocriet noemt, dan zou ik toch maar eens of alle postings herlezen of een verklarend woordenboek aanschaffen!
Je bah bah bah posting verbaast me temeer omdat je stelt zelf te hebben meegemaakt dat
de "lange halen-snel thuis vissers" wateren
gingen bevolken. O.K. ze haken door de hoge moeilijkheidsgraad wel-al dan niet snel, weer af, maar veroorzaken toch - hopenlijk slechts tijdelijk - overlast.

Had in het geval Darko (sorry Darko) voorkomen kunnen worden.

En Peter, nou niet (nog) minder gaan posten omdat iemand (ik slechts) het niet met je eens is, svp.

Met immer vriendelijke groet,
Jan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-11-2003 00:48

Jan,
helaas ik ook: lezen van jou kant niet 1 van je sterkste kanten, als je de tpoics uitspit wordt er duidelijk een front gevormd maar goed heeft lezen iets met de leeftijd te maken jan ? even licht flauw zijn lag er te dicht bovenop :smile:

heb je helaas zaterdag niet gesproken was wel aanwezig maar goed komt nog wel, neem je niets kwalijk jan men hoeft het niet met me eens te zijn maar men dient wel normaal te reageren en dat is iets wat ik mis, en vandaar dat ik de reply van darko goed begrijp.

met hypocretie bedoel ik een aantal mensen volgens mijn visie daar ik me niet verlag tot dit nivo bespreek ik bepaalde zaken via een privemail of pb losstaand of dit volgens de massa wel of niet hoort, maar goed : diegene die reageren voelen zich aangesproken Jan?

voor de rest stop ik zo wordt tijd voor bed
mvg,
peter


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-11-28 00:52 ]</font>