“Karpercollectief Nederland” deel 1

Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-08-2004 12:10

Nou Marijn,
zo te zien wordt het druk bij je !

Zet de BBQ maar alvast warm, en het bier koud..............
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-08-2004 12:15

Foos,

Druk maar gezellig!! Alleen of het nu nog weer is om te BBQ'en... Bami van de Albert Heijn met satesaus gaat er ook altijd wel in hoor...

Robert,

De batterij kan je hier prima opladen, genoeg water met mooie vissen! Sommige wateren niet al te moeilijk, andere wateren wat lastiger, maar vis vangen is geen probleem...
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-08-2004 12:20

[quote="marijn ham"]Rene,

Jij hebt toch nooit tijd om te vissen, jij bent teveel op huizenjacht!

[/quote]

Ja of bij een vismaat in zijn huis aan het klussen!!! :wink:

Mvgr. Rene
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

18-08-2004 12:48

Hoe ver is het van Limburg tot Heemskerk??? :D :D :D :D :D :D :D
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2004 13:39

het zou prettig zijn als iedereen zich beperkt tot het onderwerp, en voor onderlinge berichtjes de rubriek "Koffietafel Praat" of iets dergelijks zou gebruiken.

Mensen die geinterresseerd zijn, en de discussie volgen haken af als de discussie overgaat in "oude jongens krentebrood geneuzel".

Alvast bedankt voor de medewerking.

Jos
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-08-2004 13:41

Je hebt gelijk Jos, sorry :oops:

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2004 14:32

Beste Klaas

Wat er in Zwolle gebeurd zal gerust wel leuk en goed georganiseerd zijn, maar er zijn kosten aan verbonden, en dat vind ik dan weer jammer. In datgene wat ik voor ogen heb zal geen enkele geldstroom plaatsvinden.

En die meetings, dat is niks voor mij. Om te beginnen werk ik alleen ’s avonds, dus meestal kan ik dan al niet, en als ik wil weten hoe Piet Vogel zijn lijntjes knoopt dan vraag ik hem dat wel in zijn winkel. Mijn ouders wonen daar toevallig tegenover. Bovendien staan de bladen vol met dit soort onderwerpen, en om eerlijk te zijn vis ik zelf al een paar jaar tot volle tevredenheid weer met een standaard onderlijn.

Ik heb op de karperbeurs in Zwolle wel eens een diavoorstelling bijgewoond, maar halverwege ben ik weggelopen. Ik heb daar gewoon het geduld niet voor, en eerlijk gezegd boeit het me niet. Ik wil gewoon vissen!

Verder zijn er nog meer karperclubs in Nederland, maar die bestaan meestal uit mensen die bij elkaar in de buurt wonen, en dat wil ik nu juist niet. Wat ik wil blinkt uit in simpelheid, en zou derhalve ook makkelijk te organiseren moeten zijn.

Maar ja, angst, wantrouwen, achterdocht …………………….. het gaat niet goed met de karperscene. Men volgt de discussie, maar blijft behoudend. Maar als er straks 1 schaap over de dam is ……..Ik heb trouwens al voor 3 provincies kandidaten, uit 1 van die provincies zelfs 3 man.

Tot slot nog even een berichtje aan iedereen: ik vind dat ik me wel erg vaak moet gaan verdedigen tegen berichtjes die geen enkele opbouwende inhoud hebben. Als het je niet bevalt, laat het dan los.

Groeten van Jos.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-08-2004 14:50

Dat is het hem nou juist Jos, je wekt wel onze nieuwschierigheid :wink:
Ik blijf deze discussie volgen juist omdat ik het een heel leuk initiatief vind!
Als ik op de voorhand zou weten wie de deelnemers waren zou het voor mij al heel wat interessanter worden.
Er zijn hier op het board wel een aantal vissers waardoor ik graag een dagje op sleeptouw genomen wil worden.
Ik lees ze al een aantal jaren, ben erg benieuwd hoe ze het in de praktijk doen.
Marijn is daar 1 van, we zijn het altijd aardig eens over rigs en voerstrategieen.
Lex is er ook een van, die vangt altijd dikke vissen :D
Maar ook een aantal van de oude gardes hebben mij weten te inspireren.
Daarom vind ik het echt een goed idee Jos!

Maar wat ik al eerder noemde, je weet van god niet aan wie jij je stekken blootgeeft.

Mischien krijg je meer schapen over de dam als je op de voorhand verteld welke mensen er meedoen.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-08-2004 15:09

Jos,

Wat Robert zegt is het hem precies.
Ik heb een aantal wateren waar ik graag vis, goede stekken gevonden. Op een water heb ik de trekroutes van de vis kunnen vinden, de mosselbanken, de geultjes, plateaus... De stek heeft voor mij geen geheimen meer. Veel vissen vangen op een nacht is mogelijk, waaronder een scala aan kleine vissen, maar ook topvissen!

Het heeft mij jaren geduurd om voor ik de stek helemaal in kaart had gebracht en precies wist waar ik de lijnen moest gooien...

Zo ook een fantastisch oud water, met een bestand van zeer mooie oude spiegelkarpers. Een water waarvan je moet weten waar het ligt, anders vind je het nooit...

Dit soort stekken wil ik niet kwijtraken door er met iemand uit Lutjebroek te gaan vissen en die vervolgens zijn maatjes over gaat inlichten die er vervolgens ook hun tenten neer gaan zetten...
Al het puzzelwerk is dan verloren gegaan, begrijp je?

Je Topic heeft veel interesse gewekt, dat zie je aan de vele reacties die er zijn gekomen, maar zoals eerder aangegeven... Ook een beetje weerstand, dus als jij kan vertellen wie zich hebben aangemeld... Of is dat hetgene wat je niet wilt doen, vanwege privacy redenen?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-08-2004 15:30

OK Jos,

Dacht dat er meer waste beleven bij de regio Zwolle. Zal het wel niet snappen.


Suc6.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-08-2004 15:40

Begrijp me niet verkeerd Klaas, de KSN is ook een prima middel voor dit soort dingen.
Alleen niet iedereen gaat naar de meetings en heeft zo ook weinig contacten binnen de KSN.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2004 18:59

Jongens, jongens, jongens,

Nou, nog 1x dan voordat ik naar mijn werk ga:

Het gaat me niet om je favoriete stek, het gaat erom dat ik door het hele land wil vissen op mooie, rustige, liefst schilderachtige plekjes (niet te ver lopen aub), en de trekroutes, geultjes, mosselbankjes en taluudjes zullen me een worst zijn, want daar kom ik niet voor.

Het gaat om het kennismaken met nieuwe vismaten, het uitwisselen van technieken, strategieën, materiaalkeuze enz. Het opbouwen van een landelijk vismaten-netwerk. Informatie uitwisselen en uitjes plannen, dat worden minivakanties bij de vleet!!

En wat dacht je hiervan: Robert wordt basislid, dan neemt hij Marijn mee als vismaat naar Flevoland, nodig ik Klaas uit, maken we gelijk allemaal kennis met elkaar.

En vangen we niks: so what!!!

En wat dacht je van het buitenland? Er is er vast wel eentje bij die al eens in Frankrijk is geweest, zie je ons al gaan met zijn allen?? Of wou je net als al die andere sukkels neerploffen bij een of ander Frans meer, vervolgens tot je knieën in de bagger zakken en na het verspelen van je 70e onderlijn afdruipen? (oké, ik draaf een beetje door, maar aan de andere kant….).

Voorlopig blijft het opinie peilen, maar ik kan echt niks meer verzinnen om mensen over de streep te trekken. Uiteraard kunnen liefhebbers zich per e-mail melden, het echte werven begint begin volgend jaar.

Groeten van Jos.
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

18-08-2004 21:17

Hum, Jos, ok dan. Langzaam begint me het één en ander duidelijk te worden...

Als het je gaat om plezier, nieuwe mensen leren kennen, waarom reageer je dan zo fel op de onzin die tussendoor gepost wordt? Als jij met een nieuwe kennis gaat vissen wordt er dan niet "geouwehoerd" tussendoor? Als je het leven zo serieus moet nemen...

Maar goed dan, even serieus. Als ik door één of andere test heen moet om ergens anders met nieuwe vismaten te mogen vissen.. Nee dank je!

Ik ben al een jaar of acht lid van de KSN en heb best wel wat nieuwe mensen leren kennen. Ik heb het dus echt niet nodig om in één of ander dubieus vriendenclubje deel te nemen om ervaringen uit te wisselen. En al zeker niet om geselecteerd te worden hiervoor. Dat iemand anders mijn kwaliteiten gaat beoordelen, of ik hiervoor geschikt ben! Het idee alleen al!!! :evil:

Trouwens, ik ben ervan overtuigd dat er op dit board ook best wel wat serieuse vissers zijn die ik wel wil uitnodigen om op mijn thuiswater te gaan vissen (en zij mij op hun thuiswater).

Robert, Marijn, Foos... wie weet in de toekomst. :wink:

De groeten,
Raymond
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2004 23:09

Beste Raymond;

Hier citeer ik een stukje van een eerdere reactie van je (15-08):
Wil je een beetje kwaliteit aan karpervissers binnen je clubje krijgen, zul je je "genootschap" heel besloten moeten houden. Is dat wat je wil?

Eerst onderken je dat er selectie plaats moet vinden, en nu vind je dat vreemd. Misschien kan je dat uitleggen?

Toen ik vroeg om “to the point” te blijven heb ik er ook bijgezet waarom. Deze discussie wordt ook gelezen door mensen die niet geregistreerd zijn, en niet overal op reageren, maar zich inmiddels wel gemeld hebben. Gelukkig zijn er (zoals je kan zien) ook lezers die dit wel meteen begrijpen.

Nog een citaat van jou:
Ik heb het dus echt niet nodig om in één of ander dubieus vriendenclubje deel te nemen om ervaringen uit te wisselen. En al zeker niet om geselecteerd te worden hiervoor. Dat iemand anders mijn kwaliteiten gaat beoordelen, of ik hiervoor geschikt ben! Het idee alleen al!!!

Prima als je het niet aandurft, maar waarom moet je dat hier vermelden? Zoals ik al eerder zei: als het je niet bevalt, laat het dan los. Het zou je echter sieren als je me kon vertellen hoe ik het dan wel moet doen. Want dat het een select clubje moet blijven is inmiddels wel duidelijk. Mocht je je bedenken, dan ben je nog steeds welkom.

Groeten van Jos (al 40 jaar géén lid van de KSN), maar gelukkig wel een PC op de zaak!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-08-2004 23:20

[quote="Robert Campbell"]Dat is het hem nou juist Jos, je wekt wel onze nieuwschierigheid :wink:
Ik blijf deze discussie volgen juist omdat ik het een heel leuk initiatief vind!
Als ik op de voorhand zou weten wie de deelnemers waren zou het voor mij al heel wat interessanter worden.
Er zijn hier op het board wel een aantal vissers waardoor ik graag een dagje op sleeptouw genomen wil worden.
Ik lees ze al een aantal jaren, ben erg benieuwd hoe ze het in de praktijk doen.
Marijn is daar 1 van, we zijn het altijd aardig eens over rigs en voerstrategieen.
Lex is er ook een van, die vangt altijd dikke vissen :D
Maar ook een aantal van de oude gardes hebben mij weten te inspireren.
Daarom vind ik het echt een goed idee Jos!

Maar wat ik al eerder noemde, je weet van god niet aan wie jij je stekken blootgeeft.

Mischien krijg je meer schapen over de dam als je op de voorhand verteld welke mensen er meedoen.

Vr.gr.

RC[/quote]
robert...well said, daar sluit ik mij bij aan
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

19-08-2004 00:15

Zoals ik al eerder heb gemeld: het werven begint volgend jaar, maar je kan jezelf nu al aanmelden als geïnteresseerde. Begin volgend jaar stuur ik de “sollicitatieformulieren” rond. Ik verwerk de resultaten in een keurig Word bestandje, compleet met foto’s, zodat je kan zien wie de geïnteresseerden zijn, waar ze wonen, enz. Wat er daarna precies gebeurt is afhankelijk van het aantal aanmeldingen, maar als je dan al denkt “dit is niks voor mij” dan geef je dat even aan mij door, en schrap ik je van de lijst.

Afgezien van de foto’s is alles anoniem, en in eerste instantie loopt alles via mij. Tenzij je aangeeft dat je e-mail adres vrijgegeven mag worden, dan komt hij bij je gegevens en kan je onderling gaan communiceren. De enige verplichting die overblijft is de bereidheid om enkele sessies met andere leden te vissen, en een verslag van de gemaakte sessies naar mij toe te sturen. En ik blijf voorstander van een meeting, maar of dat te realiseren is ….?

Groeten van Jos.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-08-2004 01:19

Beste Jos,

Heeeel veel suc6. Gelukkig voor jou berstaat de KSN pas 30 jaar en een beetje.

Gaarne zie ik een sollicitatie formulier tegemoet.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

19-08-2004 07:29

Beste Jos,

Ik heb vanaf mijn eerste posting de uitvoering van het idee in twijfel getrokken. Ik spreek mezelf dus niet tegen in de laatste posting. Ik heb gewoon moeite met zo'n besloten clubje terwijl het dus noodzaak is om het zo te houden.

Misschien was mijn reactie wel te fel, dat wil ik wel onderkennen. Maar ik blijf er toch achter staan. Als ik zo goed zou weten hoe het wel moet zou ik waarschijnlijk positiever reageren. Dan zou ik je proberen te steunen zo goed als ik maar kan, en dat meen ik echt. Lekker alles afkraken zonder zelf oplossingen aan te dragen is gemakkelijk en zit mij niet in het bloed. Al lijkt dit wel zo.

Wat betreft het vervuilen van een posting door van het onderwerp af te dwalen, hier heb je gelijk. Mijn welgemeende excuses dan ook hiervoor.

Ik wens je verder veel succes met de uitvoering van je idee. Je zult wel genoeg reacties krijgen uit Limburg. Is dit niet het geval, mag je me in de toekomst gerust een keer benaderen. Wie weet...

Groeten,
Raymond
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

19-08-2004 10:11

Jos,

Je wilt een 'vismaten-netwerk' opzetten zodat je in het gehele land kan vissen en terechtkomt in een redelijk ghespreid bedje, eventueel een voorgevoerde stek, prima!

Maar zoals je uit de reacties kan opmaken is dat veel boarders al een dergelijk netwerk hebben opgebouwd middels dit board. Je ziet dat de aanbiedingen om bij elkaar te komen vissen worden aangeboden...

Mocht ik in Limburg vissen, weet ik bij wie ik moet ik zijn, hetzelfde geld voor de verschillende andere provincies. Er zijn genoeg boarders die ik zo zou uitnodigen om hier een weekend te gaan vissen, ideeen uitwisselen en gewoon lekker ouwehoeren.
Daar is geen sollictatie en wervingsselectie voor nodig... Dat is nou het gene wat veel mensen tegenstaat!

Als iedereen zich bij jou kan/mag aanmelden, met toestemming om e-mailadressen uit te wisselen, dan zou jij deze mensen toch met ekaar in contact kunnen laten komen om zelf wat af te spreken elkaar...

Aan de andere kant... dan gaat het net een soort karpervissers datingsite worden... Misschien moet je een paar nuances in je verhaal aanbrengen om meer mensen over de scheef te trekken.

En Raymond, je komt maar een keer langs...
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

19-08-2004 10:15

Wie wil mijn vismaat dan worden? Ik sta op de avatar hier links. Ik moet zeggen dat ik in het echt iets knapper ben hoor! :wink:

Sorry voor de off topic!
Laatst gewijzigd door Bas Hofkens op 19-08-2004 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

19-08-2004 10:17

Bas, dat is LINKS

en gelieve een beetje ON Topic blijven voor Jos !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

19-08-2004 11:17

He Bas,

Ik wist niet dat er in Nederland een Pipi Lankous-look-a-like bestond...
Ik sta versteld!

Met verbijsterende groet,

Marijn
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

19-08-2004 13:55

Marijn;

Jij schrijft dat je wilt dat de leden onderling kunnen communiceren en afspreken. Ik citeer uit mijn eerdere stukje:

"Tenzij je aangeeft dat je e-mail adres vrijgegeven mag worden, dan komt hij bij je gegevens en kan je onderling gaan communiceren."

Dat netwerk van de boarders onderling is volgens mij niks meer dan wat losse flodders. Ik vraag me af wie elkaar wel eens in het echt hebben gezien. Het antwoord hierop kan ik wel alvast verzinnen ………………….., maar is dat echt zo?

Je zegt het zelf: er zijn genoeg boarders die ik zo zou uitnodigen …. Je zegt dus eigenlijk dat je dat nog niet hebt gedaan. Mijn vraag is dan: waarom niet.

De slotzin: En Raymond, je komt maar een keer langs... geeft al aan dat je Raymond in ieder geval nog nooit gezien hebt. Nou, ik zou zeggen, grijp jullie kans.

Groeten van Jos.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

19-08-2004 16:38

Jos,

Op dit board heb ik al diverse mensen ontmoet, waaronder 2 vaste vismaten met wie ik het erg goed kan vinden, ook in buiten het vissen om, afstanden zijn hierin niet eens belangrijk geweest. het klikt of niet...

verder heb ik met sommige mensen die hier op het board zijn, of zijn geweest afgesproken, om ze informatie te geven over bepaalde wateren.
Ook ben ik met een aantal jongeren wel is gaan vissen, omdat ze niemand hadden waarmee ze konden vissen en op 'mijn' water wilden vissen en graag mee wilden.
Dan laat ik mijn hengel ook lopen als ik een run krijg en zeg: "Pak jij hem maar"...
Nu wil ik niet de goedzak uithangen, maar ik doe wel graag wat voor anderen in de zin van anderen te helpen, of een beetje op weg wijzen. Zo zijn er meerdere op het board!

Als raymond hier wil komen vissen... Dan zal ik hem meenemen naar de betere stekken, want je komt toch om vis te vangen... niet dan?

Maar... een totaal onbekende zal ik niet gelijk naar de beste stekken brengen, die neem ik mee naar een water waar je gewoon lekker wat vis kan vangen... Na een nacht vissen, of een weekend, dan kan je vrij goed inschatten hoe de persoon naast je in elkaar steekt.
De volgende keer kan je hem meenemen naar wel je betere stekken, snap je?

Ik ga niet open solliciteren om met RC, Foos, raymond of wie dan ook mee te gaan vissen, maar mochten sommige boarders informatie willen hebben over wateren waar ik vis, dan zal ik ze alle info geven die ik heb, en ik zal een bak koffie komen halen...

Het netwerk wat je opbouwd is in dusverre groot genoeg, om zelf de stappen te kunnen ondernemen, of andere die stappen naar jou zullen ondernemen, kijkende naar de PB berichten die dagelijks binnenkomen van diverse gebruikers.

Dus het netwerk wat je hier opbouwt... is wel zeker te gebruiken en nuttig!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

19-08-2004 21:31

Beste Marijn;

Ik begrijp dat “sollicitatieformulier” en “werven” de woorden zijn waartegen weerzin ontstaat. Laten we het er dan op houden dat men zijn CV opstuurt, zodat anderen een inschatting kunnen maken van wie de persoon in kwestie is.

Jij ziet Raymond inmiddels als een bekende, terwijl je alleen een paar berichtjes van hem gelezen hebt. Je doet nou precies datgene waar ik mijn dochter altijd voor waarschuw. Hij zit net als ik pas een paar maanden (geregistreerd) op het board, dus wat weet je nou eigenlijk van hem? Ik denk dat hij een beetje een bekende begint te worden als je van hem net zo’n stukje leest als wat je van mij hebt gelezen, compleet met een paar foto’s. Een soort CV dus. En ja hoor, we zijn er weer. Dus wat mankeert er nou aan??

En eigenlijk heb ik nog geen antwoord op de eerder gestelde vraag:

“Je zegt het zelf: er zijn genoeg boarders die ik zo zou uitnodigen …. Je zegt dus eigenlijk dat je dat nog niet hebt gedaan. Mijn vraag is dan: waarom niet.”

P.S.: Raymond, ik bedoel er verder niks mee, hoor. Ik wil alleen even een punt maken.

Groeten van Jos.