weddenmeer

Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

25-01-2006 19:49

100 a 150 stuks...

en die grootste? 44 a 14 pond?
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

25-01-2006 19:54

me pa moet ook nog vakantie boeken mischien is dit wel wat :P
Zie ik je mischien wel.
Hehe :lol:
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

25-01-2006 22:17

Mensen, waar gaat dit heen? :roll:
Wat ik vernomen heb, van toen ik er geweest ben een jaar of 5 a 6 terug (ik was toen 11..) is dat de originele plas een stuk of 15 vissen behield, met gewichten die varieerden van 20 tot zelfs in de 40 pond...
Toen het water in beheer van het vakantiepark kwam zijn er een stuk of 1000 - 2000 karpertjes bijgezet. Het originele bestand had niks meer te vreten en vermagerde sterk of stierf zelfs... Tijdens mijn verblijf daar heb ik een dode spiegelkarper van mid-30 in de bosjes zien liggen. Gestorven, waarschijnlijk door voedseltekort. Het was een van de laatste significante vissen van de originele populatie....
Ook werd er een vis gevangen van een eind in de 90 cm, die zo ongelooflijk was vermagerd dat deze nog maar 22 pond woog... Voor de rest was het een en al knollen wat de klok sloeg, toendertijd met de hele groep was de zwaarste vis 14 pond... (Ik was in mijn onwetendheid met carpconnections meegeweest... nooit weer)
Het moge duidelijk zijn dat ik dit soort wateren AB SO LUUT niet kan waarderen, en ook sterk afraad. Wil je lekker vakantie vieren, zoek dan een huisje in een waterrijke provincie. In bijna elk openbaar water in Nederland zit karper, en met een beetje zoekwerk kan ook iedereen ze vangen.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

25-01-2006 23:08

Daniel Takken schreef:Mensen, waar gaat dit heen? :roll:
Wat ik vernomen heb, van toen ik er geweest ben een jaar of 5 a 6 terug (ik was toen 11..) is dat de originele plas een stuk of 15 vissen behield, met gewichten die varieerden van 20 tot zelfs in de 40 pond...
Toen het water in beheer van het vakantiepark kwam zijn er een stuk of 1000 - 2000 karpertjes bijgezet.

Mvg. Daniel


Even een korte toelichting (toendertijd vertelt door de beheerder aan mij): Toen het park openging hadden ze niet direct de vissen in het meer zelf uitgezet maar in het park. Alleen ze hebben toen het parkwater met het Weddermeer verbonden. Vele karpers zijn toen uit het parkwater het meer opgezwommen (blijkbaar vonden de karpers dat meer mooier dan het park). Alle karpers trokken dus uit het park en er werd weinig gevangen. Dus hebben ze het park dus weer losgemaakt van het meer en in het park weer vis uitgezet. De eerste lichting vis in het park die dus naar het meer gezwommen zijn (dat zijn er heel wat) zitten nu dus nog in het meer en in het park zitten de vissen die daarna zijn uitgezet. Maar omdat er zoveel vissen naar het meer zijn gezwommen ligt het gewicht op het meer ook erg laag voor een meer van die grootte. Toen ik er was zag ik alleen maar vissen van 5-12 pond uit het grote meer komen, in het park is dit hetzelfde daar heb ik alleen wel een 26 ponds schub gezien(en ja die is echt 26 pond). Het leuke vond ik daarvan nog dat die vis op de korst werd gevangen terwijl iedereen eromheen maar statisch bezig was.

En ja wat daar allemaal gebeurd is niet ok, ze zetten er gewoon teveel vis uit. Als ze gewoon eens stoppen met het steeds uitzetten van vis en de visstand op een normaal niveau brengen dan zou alles een stuk beter zijn, mooiere gezondere vissen en waarschijnlijk nog blijere vissers ook die dan een mooier formaat vangen.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

26-01-2006 17:47

zwaarste vis is daar rond de 32 pond.
Veel mais en visboilies meenemen.
Lijnen altijd uitvaren ook s'nachts.
overdag met mais vissen s'nachts met boilies.
Maakt niet uit waar je zit je vangt altijd.
Niet te weinig voeren.
Laatste tijd komt er steeds meer dresuur op en vang je steeds minder.
Ben er nou 6 a 7 keer geweest en vang altijd.

Anders stuur me maar en pbtje voor meer info.

groeten Joris
Sam Bos

29-01-2006 01:47

ja dat zijn van die oog weegmensen haha die hebben de wereld 30ers al gevangen
Danny Alderliesten
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00

01-02-2006 16:07

Ik heb er 2 jaar geleden een schubkarper van 31 pond gevangen, dat zal inderdaad wel de grootste zijn.

Voor mij ook nooit meer.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

06-02-2006 14:12

Heren, ten eerste,

Volgens mij is het nog steeds verboden om informatie over betaalwateren te delen hier op het board. Ik heb het ook gedaan maar ben daar volledig van teruggekomen. Veel jonge vissers gaan naar een betaalwater, maar gelukkig komt wijsheid met de jaren en realiseren veel jongeren zich ook dat er niet louter voordelen aan een betaalwater zitten!

Ik heb er leuk gevist een aantal jaren geleden, dat geef ik eerlijk toe, maar na alle verhalen van aftakeling van de vissen (heb het zelf ook ondervonden) ben ik hier wel op teruggekomen. er zwemmen enkele mooie vissen, en vissen met de boot is niet per se nodig (ja als je op die zandplaat 20 knollen van 6 pond wil vangen)

Ten tweede is danny (of 'donny') vaak naar Weddermeer geweest en weet hij best hoe te vissen daar. Ik vermoed dat hij wil horen of hij meer/groter dan de andere vissers heeft gevangen.

En ten derde stamt dit topic al uit 2003, dus ik zou zeggen, laat het lekker rusten en benader elkaar via PB als je toch over iets wil praten dat je geld, tijd en moeite wat mij betreft niet (meer) waard is.
danny nouris

07-02-2006 00:15

We praatte over een topic van 2.5 jaar.
en sjoerd :roll: .

vr gr danny
Sam Bos

09-02-2006 15:24

hahaha hoe zo dat nnou weer dan :wink:
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

10-02-2006 13:31

weddemeer:

Afbeelding
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

12-02-2006 17:50

veeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllllllllllllll
tijgers meenemen,
alles daarop gevangen :wink:
plassen zijn perfeckte viswateren,