Het noemen van namen... Waarom?

John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

02-03-2003 19:27

Erg kortzichtige en simplystische voorstelling van zaken Jos. Je hoeft alleen maar om je heen te kijken nadat je je oogkleppen eventueel hebt verwijderd om te kunnen zien dat niet alleen egoisme de drijfveer achter de stelling van Willem is.
Mischien de openingspost nog eens goed lezen? Al heb ik het gevoel dat je om wat voor reden ook niet wil inzien dat je het bij het verkeerde eind hebt.

Te veel vissers
Te weinig water
Te weinig waarden en normen bij die te veel vissers
Groet,

John
Willem Barnas

02-03-2003 19:27

Jos,

Je wilt het niet snappen he?!

WB :sad:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

02-03-2003 20:16

"Wie goed doet, goed ontmoet"..............al een heeeele oude Jos. Zo oud dat ie tevens heeeeeeeeel erg achterhaald is.
Helaas zul je met je opvattingen een kleine minderheid vertegenwoordigen, waarmee ik niet wil zeggen dat ik het niet liever anders had gezien.
Zo had ik destijds erg veel respect voor John Lennon die als protest tegen de oorlog in Vietnam besloot een week in bed te gaan liggen. Hij kreeg er trouwens erg veel medestanders door. Moet je vandaag de dag eens proberen. De samenleving is er inmiddels niet echt socialer op geworden Jos.
Wake up man!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-03-2003 22:20

Heren,

ik zal op den duur dus echt lid moeten worden van de KSN om aan water info te geraken?
Hoe paradox toch, om die redenen werd ik dus eigenlijk al die jaren geen lid, want wilde men lid worden dan werd er een soort ballotage interview gehouden waar men kon uitleggen hoe men vistte op welke wateren en wanneer, met welk aas en wat de ervaringen in het verleden geweest waren, hoe groot de grootst gevangen vis was en of het een spiegel dan wel schub was.
Vooral spiegels stonden nogal in de belangstelling.

Word lid van de KSN en alles, ook de info komt goed!?

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

02-03-2003 22:44

[quote]
Het mooie vissen gaat naar de klote, de scherpe kantjes zijn eraf, de glans die telkens doffer wordt en de essentie die steeds dieper in de Franse klei zakt.

De samenvatting van alle ellende, in 1 zin,

De moderne "karpervisser" wil het snel, makkelijk, groot, album-vullend, ach laat ook maar..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-03-2003 23:21

Denk het niet Henk.

Het ging off-topic over organisaties die de ellende binnen de karpersport helpen te bestrijden. Met name staand want en karperdiefstal. Voor info over water moet je toch gewoon op internet zijn :smile:.

Overigens, de tijd van de ballotage is niet meer bij de KSN. Dus dat kan geen beletsel meer zijn om wel lid te worden.

Verder vind ik het zwaar overdreven om te stellen dat de karpervisserij verziekt is en naar de klote gaat. Maar dat zal wel aan mij liggen :wink:

Met optimistische groet, Kees

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2003-03-02 23:25 ]</font>
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-03-2003 23:23

Beste Henk, jij hebt het nog over de 'ouwe tijd' en die was in sommige opzichten niet zo goed naar mijn mening.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-03-2003 09:33

Beste John, met teveel vissers en te weinig water kan ik het niet eens zijn. De clou is dat ca. 90 % van alle karpervissers op dezelfde ca. 10% wateren vist, net 'kuddedieren', en dat dit de nodige ellende veroorzaakt is duidelijk.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

03-03-2003 10:21

Je hebt gelijk Aart,

Ik wist dat ik iets doms gepost had en kon zodoende de slaap niet vatten en ben dan maar ook vroeg (09.00 uur) opgestaan om het te corrigeren. Helaas was de Hr. Lokhorst er weer als de kippen (gevoelige uitdrukking momenteel) bij!
Sterker zelfs, er is MEER dan genoeg water. De rest heb jij al ingevuld. :oops:
Groet,

John
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-03-2003 10:43

jos....had je graag gelijk gegeven..
maar hoe vaak heeft degene die goed deed niet goed ontmoet?? ik ga eht niet meer al mijn geheimen aan iedereen blootgeven! we zouden terug moeten gan naar de tijd waar geheimen gedeeld werden ipv als hoeren op een board geflikkerd worden! dit is een heel groot verschil iets delen doe je met iemand die je vertrouwd en als je iets op het board gooit lezen meer mensen het dan je wil!
En of dit nu eigenbelang is of niet im heb er geen zin in dat mij hobby/viswater/karpers/natuur etc door een stelletje @#%^%#@ onozele eikels vergald word, inderdaad dit is eigenbelang!
Maar wees niet ongerust hoor helpen wil ik veel mensen wel zeker aan de waterkant, maar de tendens dat het allemaal vanzelfsprekend moet zijn vind ik een slechte ontwikkeling!

mvg martijn
Patrick Bosch
Berichten: 95
Lid geworden op: 28-02-2003 01:00
Locatie: Best

03-03-2003 12:28

.
Jeroen Leuven

03-03-2003 13:02

Heren,

Wat ik beproef uit deze discussie is dat niemand zijn water wil prijsgeven om te voorkomen dat andere daar een zooitje van gaan maken.

Hé, get real je hoeft toch geen info te geven over het water waar je vist.
En als er om gevraagd word gewoon stilzwijgen.
En als andere dat wel doen (over het water waar jij vist) dan is het water allang niet meer "maagdelijk" en hebben er al meerder karpervissers gezeten aldan niet met suc-6.

Geef prijs wat je prijs wilt geven en niet meer.
En ff terug te komen op de uitspraak van Jos "wie goed doet goed ontmoet" de aanhouder wint.

Gr. :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-03-2003 14:19

Jeroen,
Hoezo get real?

Ik krijg altijd zo'n besodemieterd gevoel wanneer iemand die ik redelijk dacht te kennen, zelfs heb geholpen om op ons thuiswater wat te vangen, later terug te lezen, het hoe en wat op het Baggergat ofwel de Nevelhorst.
Half Nederland is al langs geweest, kampeerde in bungalow tenten maakte er een enorme puinhoop van naast het gezwaai met enkele 9mm Magnums waar de jeugd redelijkerwijs nogal van onder de indruk kwam.
Hoezo dus; Get Real??

Edoch Sportieve groeten Henk
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

03-03-2003 14:23

Jeroen,

Die aanhouder die goed doet, of die die ervoor gezorgd heeft dat ie goed ontmoet?

Groet,

John
Jeroen Leuven

03-03-2003 15:36

Henk,

Ben ik met je eens, alleen moet je nog secuurder zijn met het doorgeven van bepaalde info.
Als je het zaakie niet vertrouw zeg je gewoon niets (ze komen niet voor niets bij je langs er zit altijd wel iets achter)
Het gebeurd je maar een keer en ik neem aan dat je toch wel wat meer stekken hebt.


John,

Gaan we in raadsels praten. :???:
Volgens mij weet jij wel wat ik bedoel.


Gr.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-03-2003 16:52

Ha Jeroen,

Zie het boek van Groothuis, staat de Nevelhorst in met bijbehorende foto.

Zal wel komen omdat Rini daar nix ving.
Wat?
Alweer nix!?

Sportieve groeten Henk
Jeroen Leuven

03-03-2003 17:03

Henk,

Ik heb het boek niet maar, ik geloof je op je woord.
Wellicht had Rini het niet in zijn boek moeten noemen.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het toespelen van bepaalde info desastreus kan zijn dus moet je daar voorzichtig mee om gaan.

Gr.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-03-2003 18:48

Krek wat Willem zegt dus.

Sportieve groeten Henk
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

03-03-2003 20:31

Op 2003-03-03 13:02, schreef Jeroen Leuven:
Heren,



Hé, get real je hoeft toch geen info te geven over het water waar je vist.
En als er om gevraagd word gewoon stilzwijgen.
En als andere dat wel doen (over het water waar jij vist) dan is het water allang niet meer "maagdelijk" en hebben er al meerder karpervissers gezeten aldan niet met suc-6.





Beste Jeroen,

Een groot maagdelijk water tot je thuiswater mogen rekenen en als enige nog
bevissen ook is als een natte droom

Een groot water waar meerdere karpervissers hebben gezeten tot je thuiswater mogen rekenen en bevissen ook is als een droom

Stel nou dat een mooie stek aan de grote Brielse Maas je thuiswater is. Er bevindt zich een mooie kom waar de eerste 10 m. afloopt van 40 cm. tot 1,5 m. Waarna de bodem sterk naar een meter of 5 afloopt met een zand-ondergrond alwaar in het diepere water zich een zooi waterplanten bevindt en er gaat iemand op het board informatie over vragen.
Is als een nachtmerrie, hoe groot het water ook is. :cry:

Dat andere was gewoon een woordspeling, natuurlijk begreep ik je wel.
Ik zat even in een "Tales of the unexpected"trip. :wink:

"Toen wij naar Rotterdam vertrokkuuuuh, vertrokken wij naar Rotterdaaaam"
Groet,

John
Willem Barnas

03-03-2003 21:53

Luitjes,

Waar ging het ook al weer om? Het lekker zelf doen dus, niet gelijk de weg van de minste weerstand kiezen, maar de weg die het rijkste is aan kuilen, bulten en zijwegen die uiteindelijk allemaal naar Rome leiden, maar waarvan jij moet uitzoeken welke voor jou de beste is. Sla je zo'n weg in dan ga je gegarandeerd op je bek, sla je flaters waar je -U- tegen zegt en zakt de moet je soms diep in de laarzen, maar leer je gegarandeerd meer en heb je veel meer voldoening.

Er wordt gevraagd naar specifieke waterinfo, omdat men onzeker is, sneller in Rome wil zijn of gewoon bang is voor al die bulten en kuilen. Wat men echter niet beseft is dat dit het begin is van een vicieuze cirkel. Iedereen vist namelijk op z'n eigen maniertje, iedereen vist in zijn eigen stijl en moet dus ook leren op die eigen manier of in die eigen stijl. Je kunt dan wel aan een ander gaan vragen hoe die het aanpakt en wat diegene zou doen, maar hier leer je geen fluit van, omdat het jou stijl niet is. Doe het dus zelf en ga lekker een paar keer op je muil! Vissen is een persoonlijke hobby en dat doe je dus allemaal zoals jij dat wilt. Wees dan ook eens zo slim om gewoon je eigen plan te trekken en er onbevooroordeeld en lekker naief tegenaan te gaan. Ik zei het al eerder; je gaat gegarandeerd op je bek, soms zelfs heel vaak, maar hee! Van fouten leer je en elke keer ga je minder vaak onderuit, leer je sneller en wordt de weg naar dat oh zo gewilde succes, steeds korter en vlakker. Je hebt je eigen draai te pakken, je doet het op de manier die jouw het beste lijkt of is gebleken. Nu heb je een manier van vissen te pakken die jou brengt waar jij wezen wilt, die je voldoening, genot en plezier geeft en geen hond, maar dan ook echt geen hond, die daar ooit nog iets aan verandert.

Heel toevallig is het zo dat de meest succesvolle karpervissers allemaal op een heel aparte, karakteristieke en typische manier vissen. Niet om die fucking dressuur te ontwijken, of om de meute voor te zijn, maar omdat het hun eigen, zaligmakende 'pakkie-an' is. Zij hebben hun eigen draai gevonden en die is dan ook tot in de puntjes geperfectioneerd en de koers van hun visserij wijkt verdomd weinig af...

Maar kun je dan van een ander niets leren? Ja natuurlijk wel! Je ziet een ander iets doen, denkt er het jouwe over en past het op je eigen manier toe in je visserij. De basis is hetzelfde, die leer je van je pa, grootvader of oom, maar dan wordt het jouw visserij en moet je het zelf maar uitzoeken. Kijk, dat bedoel ik dus......

WB :wink:
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

03-03-2003 22:08

willem, ik kan nix anders zeggen dan: hele maal mee eens.
mij irriteert de expliciete vragen naar stekken ook mateloos, en niet alleen dat.er zijn nog meer zaken die ik niet erg noodzakelijk vind, en eigenlijk onze hobby neersabelen tot vissen vangen.
ik heb er onlangs ook het 1 en ander over geschreven, en dit zal zeer binnenkort online komen.
kan uit eigen ervaring zeggen dat veel zelf uitzoeken en uiteindelijk een fraaie vis vangen de grootste kick is die er is. heb veel blunders gemaakt, en doe dit nog steeds op elk type water dat nieuw voor me is. een beetje tegenslag maakt je hard, en een beetje voorspoed na wat tegenslag geeft een intens gevoel, het gevoel dat karpervissen heet!
Jeroen Leuven

04-03-2003 09:25

willem,

Ik ben het met je eens maar, mensen die ik echt vertrouw (niet veel dus) en mij ook meerdere malen een gunst hebben bewezen (ook niet al te veel) zal ik zeker me laten genieten als ik een mooie stek heb gevonden.
Dat is een kwestie van gunnen, ik gun ze het zelfde plezier wat ik er uit krijg.
Ik zal ze niet vertellen van hoe maar wel wat ze kunnen verwachten.
Het is natuurlijk niet zo dat ik m'n stekken van de daken schreeuw dat zal je wel begrijpen.
Ach zo ben ik nou eenmaal.

Gr. :wink:
Sander vd Velden
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-03-2003 01:00
Locatie: spijkenisse

04-03-2003 09:42

Op 2003-03-03 20:31, schreef John Pannekoek:



Stel nou dat een mooie stek aan de grote Brielse Maas je thuiswater is. Er bevindt zich een mooie kom waar de eerste 10 m. afloopt van 40 cm. tot 1,5 m. Waarna de bodem sterk naar een meter of 5 afloopt met een zand-ondergrond alwaar in het diepere water zich een zooi waterplanten bevindt en er gaat iemand op het board informatie over vragen.
Is als een nachtmerrie, hoe groot het water ook is. :cry:

John


He , wat is dat nou ?

In mijn topic schreef je dat het louter positief was bedoelt , en nou zit je me achter me rug om me af te zeiken ?

Weet nu dus wel waar de geimpliceerde tekortkoming ligt !! Valt me zwaar tegen .

Wat denk je dat een newbie niet het hele board leest ofzo ?
Of dat ik niet echt op zoek ben naar informatie die me kan helpen een vis te vangen op dit water ? ( maakt niet uit hoe groot die vis is , ben al blij als ik er een vang )

En dat ik een oudere karpervisser afstoot zonder wat van hem te leren is bullshit , je was toch niet van plan ook maar iets prijs te geven , want je bent te vaak teleurgesteld door mensen , maar ben ik er daar dan ook gelijk een van ?

Tuurlijk is het een kwestie van proberen en proberen en proberen , maar wat als je nou eens geen vader of opa hebt gehad die het je allemaal heeft kunnen voorkauwen ? De enige reden waarom ik informatie vroeg is dat ik niet bv de stek wil verzieken door te veel of verkeerd te voeren ofzo .

het ging mij niet om dat ik jullie of andere visers record vis wil afpakken ( of laten afpakken , door mijn omschrijving ) maar om een kleine richtlijn zodat ik de boel niet verziek.

MVG

Sander

( zal het nu wel verziekt hebben hier , maar moest toch FF gezegt worden en zal voortoon me omschrijving beginnen met : ER WAS EENS EEN WATER IN HET ZUIDELIJK HALFROND , HET LOOPT AF VAN 40 CM TOT 1.5 m en .....)
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-03-2003 09:57

Sander,

Chill man. Je moet het niet zo persoonlijk opvatten. Ik verwoord in deze topic alleen maar wat iemand zal denken die daar z'n stekje heeft, of wat ik zou denken als ik daar m'n stek had. En als jij veronderstelt dat ik er vanuit gaat dat een "newby" niet meerdere topics leest schat je me erg laag in. Sterker nog, ik ging er 100 % vanuit dat je dit juist wel gedaan had.
Niet te serieus man, laat humor ook een deel van je visserij zijn.
Die "nog steeds met vriendelijke groeten Sander" kunnen we nu wel vergeten zo te zien? Jij had het in een van je eerdere postigs toch over relativeren?
Jammer, jammer als je bij je standpunt blijft.
Groet,

John




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-03-04 10:02 ]</font>