kanalen groningen

richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

17-02-2003 19:11

Pak eens de auto en rij ff rond praat vooral met witvissers die geven je waarschijnlijk meer info dan wie dan ook. Vaste stekken voor mij zeker niet op een kanaal wees vooral mobiel dat is een belangrijk gegeven. Vergunningen,gewoon de normale visakte plus je pachtfondsboekje dat is voldoende bij mijn weten.
carpbusters groningen
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

17-02-2003 20:33

nogmaals ik ben niet op zoek naar stekken, wil alleen weten hoe het met de vergunningen zit op de kanalen in groningen(grote vergunning genoeg, of moet je lid van vereniging worden) en hoe het met de visdruk en witvisstand gesteld is op de kanalen rondom mijn woning. Aangezien ik wil gaan voeren en niet ervan houd op iemand anders zijn stek te zitten of dat iemand onwetend op mijn voerplekje gaat zitten. Bovendien ben ik van plan met mais te gaan voeren(lage kosten en makkelijk te bereiden) en als er een grote witvisstand is, dan heeft het weinig nut om dit te doen en met kilo's mais te gaan sleuren. Maar als jullie me niet eens met zulke kleine dingetjes willen helpen, dan hoeft dat van mij niet..... Ik dwing jullie niet ofzo.

En joost wat ik bedoel met dat soort visserij, hiermee bedoel ik bekendere drukker beviste over het algemeen kleinere wateren waar de vissen meerdere keren per jaar gevangen worden. Ik vis liever op wateren waar ik een paar daagjes van te voren kan voeren zonder er bang voor te zijn dat er iemand anders zit. Kortom geen dressuur, maar moeilijker te vinden vissen.

Niels
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

17-02-2003 22:54

Niels je denkt veel te moeilijk!
Als je bang bent om op iemand z'n stek te gaan zitten wat niet gauw zal gebeuren denk ik moet je gewoon thuis blijven. Weet je wel hoeveel water er rondom groningen ligt? Als ik jou nou eens vertel dat ik vorig jaar maar een keer iemand anders heb gezien op het stuk kanaal waar m'n maat en ik op zaten te vissen, dat was zeker over een lente van vijf kilometer.Een tip ga niet op de gekende stekken dan weet je zeker dat je niet alleen bent. Over het voeren kan ik kort zijn MAIS is prima tuurlijk vang je ook wel eens een brasem maar dat valt best wel mee.Ik zelf voer drie dagen van te voren heel ruim ongeveer een kilo boilies plus een kilo hennep (hoezo bang voor witvis} vierde dag vissen alleen boilies voeren ook weer heel ruim ongeveer 30 tot 50 boilies per hengel, misschien vindt le dit veel maar dit geeft voor ons de beste resultaat.En als het niets is dan schuiven we gewoon door naar de volgende stek .
carpbusters groningen
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

21-02-2003 12:18

hey richard en anderen

Bedankt voor de reacties op dit topic, voor de paar nuttige tips. Volgende week als het gaat dooien ga ik eens een paar keer rondfietsen om te kijken wat mooie plekjes in de buurt zijn, hier heb ik absoluut geen hulp mee nodig. :smile: Laat groningen maar lekker rustig blijven hebben jullie gelijk in, misschien spreek ik jullie nog eens aan de waterkant

Niels