Meeneemverbod voor karper nu ook bij de Federatie G&E

Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2007 08:38

Peter, helemaal niets aan toe te voegen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-12-2007 10:19

pj otte schreef:boa’s de mogelijkheid te geven na het geven van goedkeuring door de aangesloten leden vispassen te laten innemen na ernstige overtredingen.


Wat zijn dan ernstige overtredingen: wat de één ernstig vindt, vindt de ander weer niet!
Voorbeeld: de 1 heeft wel een onthaakmat, de ander niet want die vindt het onzin.


Gr harnold
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-12-2007 11:30

Is aan de boa/controleur in eerste instantie dan om te bepalen welke maatregelen hij neemt die overeenkomen met de daar geldende regelgeving. Kan me voorstellen (even uit de losse pols) dat een daar toe gerechtigde commissie binnen die federatie na bestudering van het rapportje van de boa of controleur die maatregelen neemt die zij nodig acht (bv inname vispas voor een bepaalde periode)

Is in de bijzondere reglementen opgenomen dat het verplicht is een onthaakmat bij zich te hebben en op gepaste wijze te gebruiken. Kan ik me voorstellen dat na een of meerdere keren te zijn gewaarschuwd dit rede kan zijn bij het hier niet aan te willen voldoen zij de vispas in nemen. Kan niet zo zijn dat een iedere visser zelf gaat bepalen wat hij/zij al dan niet noodzakelijk vindt om aan te voldoen. Personen die dit belachelijk vinden moeten maar een in Frankrijk gaan vissen, dan kom je er achter wat regelgeving inhoud.

Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-12-2007 12:43

Mijne heren het zal echt zo moeten zijn dat een maatregel voor het gehele federatiegebied telt.
Een maatregel zoals het verplicht stellen van een onthaakmat lijkt mij een echte Nederlandse maatregel maw bemoeizucht die nergens toe leidt en oncontroleerbaar zal blijken te zijn.
Bovendien moet je het dan niet beperken tot een karper.

Het promoten van de onthaakmat en de voordelen die de mat heeft lijkt mij een taak voor iedere vereniging, laat dat duidelijk zijn.

Harnold heeft een punt wat ook bij mij sterk leeft, wat is ernstig en wat niet.

Laten wij vaststellen dat een royement op een al dan niet ernstige overtreding, en laten wij dan de wettelijke overtredingen dan maar nemen als ernstig - zou betekenen dat een heel groot deel van de vissers zonder vispas komt te zitten.

3 hengels, overtreding op het nachtvissen, overtreding op het gebruik van enig onderkomen, vissen in verboden gebieden enz. enz.

Heren probeer niet heiliger dan de paus te zijn en vertroetel de karper niet teveel voor je het weet ben je bezig om de geliefde bezigheid de nek om te draaien.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-12-2007 23:53

robert de jong schreef:Als die theorie praktijk is of wordt, kan ik dus net zo goed geen vergunning meer kopen als ik een vis wil zakken?

Beetje een rare regel.

Ik vis 9 van de 9,2 keer alleen, dan is een nachtfoto niet echt een van de eenvoudigste opgaven, zeker niet met een grote vis. ( “maar je hoeft toch geen foto te maken?!” –“nee meneer, je hoeft ze ook niet te vangen…”) Heb al heel veel vissen gezakt, nog nooit problemen mee gehad. Denk er ook wel bij na, dat wel. Zou het wel jammer vinden als ik daarvoor een boete krijg, en dan op de terugweg langs het water weer iemand zonder goede mat een karper zie onthaken, diens bek hevig gehavend door het fout onthaken en het gebruik van een niet goed functionerende rig, flanken wit van het schuim met wat droge plekken ertussen her en der een vinnetje gebroken en om het af te maken de teringzooi rond om de tent die er zeker langer blijft dan de visser in kwestie… “maar ik zak niet”

Een voorn platslaan en vervolgens aan een takel vissen voor een mooie snoek die vervolgens haken op diverse locaties in de bek en kop krijgt?
Geen probleem.

Een wedstrijd voor de witvis organiseren waarbij die vissen met bizarre aantallen samen enkele uren in een leef net moeten bivakkeren om vervolgens elkaar platdrukkend gewogen te worden? Geen probleem

Baars wedstrijden waar talloze baarsjes een paar uur in een akertje moeten rondzwemmen?
Ook geen probleem.

Mensen die vissen boven de minimummaat mee nemen om op te eten? Geen probleem

Een karpervisser die met beleid en alle voorzichtigheid een mooie karper zakt voor een foto?
Egoïstische tyfushond die zonder vergunning moet vissen.

Nee ik kan er geen begrip voor kweken.

Mvg, Robert


AMEN!!!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!