Ringvaart haarlemmermeer

Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-11-2002 13:41

jeroen,
Er zijn op de ringvaart diverse mooie plekken.
in de buurt van Alsmeer kun je het beste proberen in de buurt van de inhammen ,ook gemalen en duikers zijn goed.
als je een specifieke plaats aan de ringvaart aangeeft kun je van mij info krijgen evt prive
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
HansPeter van Ee

25-11-2002 18:59

Henk

De schoonvader van mij broer heeft een aantal volkstuinen langs de Ringvaart.
En of dat privé-terrein is.

met claimende groet

HPE
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

25-11-2002 20:53

hanspeter,
dat uw schoonvader een aantal volkstuinen in bezit heeft,doet niets af van het feit dat je ten alle tijden ,ook al ligt het tussen de volkstuinen in of als je vist van deze tuinen en wil je vissen met twee of speciale hengels een vergunning moet hebben van de rechthebbende.
En dat is de Pos of de hengelaarsbond van Leiden
groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
HansPeter van Ee

25-11-2002 22:56

Henk

Ik heb vergunningen zat en stuur mij maar weg daar als jij denkt dat ik daar niet mag komen.
Mij lijkt het ook heel normaal als er onverhoopt een controleur langs komt, ik gewoon een dagvergunning kan kopen bij de goede man.
Zo werkt dat hier soms ook voor mensen die heel af en toe op bepaalde verenigingswateren komen vissen.

met zwartvissende groet

HPE
Tom Boer

26-11-2002 09:38

hans peter, het is toch niet meer dan normaal dat een controleur je wegstuurt als je geen geldige vergunning hebt?
ik vind het heel slecht dat iemand als jij die zo'n voorvechter bent tegen betaalwateren (wat ik zeer waardeer) en dat je dan gewoon wel zelf zwart gaat vissen, dat is toch bijna net zo erg?

met niet begrijpende groeten, tom
Gast

26-11-2002 10:18

Beste Henk,

Het liefst wil ik in de omgeving van de cruqius vissen. Is het daar een beetje vissen??? Ik heb al 2 mooie stukjes gezien, maar de ene is alleen met de boot bereikbaar en de ander moet je ongelooflijk omfietsen (jaja heb nog geen auto). Ik vis ook het liefst aan de overkant, dus niet aan de kant van de weg aangezien die autos voorbij racen.

Alvast bedankt,

Grt Jeroen
Tom Peeters
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

26-11-2002 17:07

Beste Jeroen,

Ik vis zelf erg veel op de ringvaart (ook in de buurt van Cruqius, maar ook op veel andere stukken).
Je vraagt of het daar in de buurt een beetje goed vissen is. Ik ben zelf van mening dat het op de gehele ringvaart wel "goed" vissen is. Je zal als je een beetje logisch nadenkt nooit echt ver van de vissen afzitten. Ga er een dagje op uit met je fiets en een peilhengel en ga op het oog interessante plekjes eens wat beter onderwater onderzoeken.
En als je naar jou mening wat leuks gevonden heb, ga er gewoon lekker een keertje vissen. Daar leer je, naar mijn mening toch het meest van en leer je ook het snelst het water kennen.

Paar keer voeren kan uiteraard, maar hoeft niet. Een paar plekjes maken en met het pennetje afvissen kan ook leuk werken. Probeer eerst maar een paar keer beet te krijgen voordat je de hele winter op 1 bepaalde plek blijft zitten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes in iedergeval.

mvg Tom
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

26-11-2002 18:05

hallo jeroen probeer het eens waar de ringvaart overgaat in het brede stuk ter hoogte van de eerste woonboten. of anders rij een stuk door waar de ringvaart de snelweg onderdoor gaat is na 75 meter een aansluiting met een ander water het is daar goed begroeid met struiken in een bocht.

Beste hanspeter toch aardig van je dat je zelf toe geeft om zwart te vissen maar wel snel een oordeel klaar te hebben over mensen die echt geintereseert zijn en iets willen doen in de hengelsport.
Ik neem aan dat je geen functie in een HSV hebt?
zoals het spreekwoord luid de beste kapiteins
staan aan wal?
ben benieuwd naar uw afmakertje
met een sportvissende groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend