Receratieplas Zeumeren (omgeving Barneveld-Voorthuizen)

Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

13-04-2007 23:39

Ik heb het idee dat er al meer dan een jaar overlegd wordt, maar dat er
niet veel schot in zit. :roll:
Is er nog hoop dat het er dit, of volgend jaar van gaat komen?
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-04-2007 23:03

Dat klopt Herman, helaas gaat alles erg stroperig bij de RGV. Bijkomend probleem is dat de RGV van de normale 6 jarige visrechtcontracten af wil (enkele hebben zij al opgezegd...) en die wil vervangen door 1 jarige contracten. Tegen die opzeggingen gaan de betreffende Federaties dan weer in beroep bij de Kamer voor de Binnenvisserij. Verder wil en kan ik er niets overzeggen maar je snapt wel dat hierdoor de onderlinge verhoudingen op scherp zijn komen te staan en daardoor op korte termijn het nachtvissen niet te realiseren is. Wanneer wel is voor mij net zo'n vraag als voor jou gezien het feit dat de RGV toch de instantie is die t.a.v. het nachtvissen het voor het zeggen heeft.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

01-05-2007 16:31

Aart Lokhorst schreef:Beste Herman, zoals je ziet schuift de RGV het af op de Federatie, maar dat is niet terecht. Ik kan en wil er op dit moment niet zoveel over zeggen, alleen wel dat de Federaties Oost-Nederland (t.a.v. Kievitsveld), Midden Nederland (t.a.v. de Rhederlaag) en Randmeren (t.a.v. Zeumeren) gezamenlijk overleg voeren met de RGV om het nachtvissen met een beperkt aantal nachtvispasjes op deze wateren mogelijk te maken.



Zelfde als op Bussloo dus?