Amsterdam Rijnkanaal, erg moeilijk??

Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-06-2005 22:18

Klaas van den Herik schreef:OK Mourad kijken waar we komen.

Wat is de voerhoeveelheid? Ik weet niet hoe het met jou is, maar 5 of 10 kilo boillies per dag kan ik niet betalen. Dus uit nood voer ik ook particles.

Hoe vaak de ene en hoe vaak de andere methode? Altij dezelfde stek?

en ja, dagenlang de vis houden op je stek, op een kanaal. kan niet anders, want de keren dat ik voorvoerde kreeg ik gemiddeld niet zo lang na het inwerpen al beet. er is geen andere verklaring ervoor.


Evert noemde dit afromen. Hoe vaak en hoeveel voerde vooraf?
Was het echt een stuk recht kanaal of waren er schuimogelijkheden in de buurt ( haven bijv) Dit kan verkalren dat de beestjes bijv pas 's avonds op pad gaan.


MVG

Klaas


de voerhoeveelheid is gemiddeld anderhalf kilo per dag, verdeeld over twee stekken.

mijn vismaat heeft een voerboot met een visvinder (en dus een dieptemeter) en ik voer altijd bij de ene (mijn rechter hengel) op het taludje en de ander aan de overkant tegen een rietkraag aan.

eerste dag 1 kilo partikels en een halve kilo boilies, tweede dag hetzelfde, derde dag 0.8 kilo partikels en 0.7 kilo boilies, vierde dag 0.5 kilo partikels en 1 kilo boilies en EVT een vijfde dag ook hetzelfde.

dit alles op dezelfde tijdstippen (rond 9 uur 's avonds). en niet altijd dezelfde stek, maar ik zoek altijd stekken op die een beetje op elkaar lijken qua bodem en beschoeiing. en de ene keer op een recht stuk kanaal, en de andere keer weer een andere plek.

en echt 9 van de 10 keer begint het pas te lopen zodra het schemerig wordt en met zonsopgang stopt het met de runs.
Chris Kwadijk

07-06-2005 22:58

Nou Dick, ik zal het laten weten hoe het gaat lopen dit jaar,Ik hoop dat het wat wordt! Mocht jij gaan,laat het maar weten.
En verder iedereen bedankt voor de info!En als er nog iemand is die in de buurt van Tiel zit, dan hoor ik dat graag!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-06-2005 23:23

mijn vismaat heeft een voerboot met een visvinder (en dus een dieptemeter) en ik voer altijd bij de ene (mijn rechter hengel) op het taludje en de ander aan de overkant tegen een rietkraag aan.


Dan vis je niet adam rijn kanaal. Godsonmogelijk de overzijde te vissen is het niet van de scheepvaart dan de stroming / nering. Door het damwand. Hooguit een zijtak. Dan hebben we een ander verhaal.



MVG

klaas
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

07-06-2005 23:29

Klaas van den Herik schreef:mijn vismaat heeft een voerboot met een visvinder (en dus een dieptemeter) en ik voer altijd bij de ene (mijn rechter hengel) op het taludje en de ander aan de overkant tegen een rietkraag aan.


Dan vis je niet adam rijn kanaal. Godsonmogelijk de overzijde te vissen is het niet van de scheepvaart dan de stroming / nering. Door het damwand. Hooguit een zijtak. Dan hebben we een ander verhaal.



MVG

klaas


nou, vriendelijke vriend, echt wel. een recht stuk kanaal.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

08-06-2005 13:23

Maarten Niemeijer schreef:Ha die Sjoerd!

Is zeker mogelijk, wil alleen zeggen dat scheepvaart volgens mij een positieve invloed heeft op de vangsten.

Zie je zaterdag weer in Zwolle. Gaat over benadering van klanten ofzo :wink:

Groet,

Maarten.


Gelukkig gaat het tijdens de lunch meer over benadering van karper en snoek :D

tot zaterdag, sorry nu weer on topic!

vr gr Sjoerd
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-06-2005 14:56

ligt aan mij hoor. Ik kan alleen het eerste stuk stortsteen en het tweede stuk damwand ontdekken. Alkleen bij het Nieuw meer nabij amsterdam ben ik de laatste 5 jaar niet meer geweest. Maar daar is het zo breed dat dat ook niet een optie is.

Wij voeren er met 6000 ton voorbij 3 meter diep stalken we zo ongeveer. We liepen er een km of 12. 's nachts harder, veel harder.

Naar de overzijde vissen is geen probleem hoor sorry. :oops:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-06-2005 20:25

Klaas,
liepen jullie dus dit was nog in de tijd van de trekschuiten ? :wink:
Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

09-06-2005 13:46

Chris,

er wordt meer gevangen in Utrecht op het kanaal, maar er wordt ook veel meer gevist. Je zou toch zeggen dat er bij tiel ook genoeg vis moet zitten, de vissen kunnen van de Waal zo het kanaal opzwemmen (als ze door de sluis gaan).

Zelf heb ik ook eens een nachtje op het kanaal gezeten bij tiel maar dat was niet zo'n succes, meerdere vissers gesproken maar je hoort niemand over het A'dam-Rijnkanaal qua karpervissen. Ik zou zeggen, probeer het eens of rij eens langs in het weekend, misschien kom je wel karpervissers tegen die je verder kunnen helpen.

groeten Martijn

P.S Waarom niet de Waal of Maas?
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Chris Kwadijk

11-06-2005 20:54

Ik geloof ook niet dat het verschil zo groot is met tiel of amsterdam.
Je ziet hier inderdaad nooit iemand karpervissen. De waal lijkt me ook wel mooi, maar een stuk moeilijker ivm stroming.
Ik ga zo weg om een nachtje te maken(hopen op een mooie vis!!)ik laat het weten!
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

12-06-2005 14:12

en en en en en en ????????
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

12-06-2005 14:13

sorry gewoon nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

12-06-2005 14:14

Hier nog eentje.
Waarschijnlijk zit tie nog effe in het zonnetje.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-06-2005 19:05

Marijn,

Er zit een duidelijk versichil in het 1e en 2e stuk. Alle vis van het ijsselmeer tot uit de havens amsterdam kunnen het kanaal op zwemmen. Daarnaast monden er nog een aantal riviertjes op uit.

2e stuk wordt afgescheiden door de lek en de waal. Kent van zichzelf geen natuurlijk bestand.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rene Kwadijk
Berichten: 190
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Tiel
Contacteer:

12-06-2005 20:04

Sorry,ik kon niet meer reageren,mijn naam is rene,en wilde dat laten veranderen,maar dat was niet goed gegaan. het was erg druk gister op het kanaal met paling vissers. dus ben op de linge geweest.één kwijt helaas. verder niks.