Twentekanaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-04-2007 10:40

Ik heb er vanaf donderdag tot zondag gevist en weet wel wie waar ongeveer zat. Tegenover de vredestein bedoel ik voor jou fabian.
Hoer zwaar waren de vissen ?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-04-2007 10:45

Hoi Aart,
Ik zal eens gaan kijken wat ik nog aan informatie in oude logboeken heb staan over mijn kanaalsessies. Zal vooral veel info uit 2003 zijn, omdat ik er toen het meeste uren gemaakt heb.
Daarna is het wat afgezwakt tot een nacht of 10 per jaar, meestal kort voorgevoerd of instant.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

23-04-2007 14:22

Nee daar zat ik ook niet Richard,

waren 22 en 25pond
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-04-2007 23:01

Heren,

De vangstregistratie zoals Aart in zijn reactie geeft is echt nodig wil er iets kunnen gebeuren. Aart zal zijn tijd nodig hebben om te herstellen. In de tussentijd kunnen jullie de gegevens naar mij sturen. Dan zal de CBB ze bekijken.

Dus vangsregistratie Twentekanaal naar:

c.ouwehandc@chello.nl

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Roel Schreibeld
Berichten: 12
Lid geworden op: 12-04-2007 21:14
Locatie: Borculo

26-04-2007 00:37

Even een kort bericht. Ik heb mijn vraag bij de rccb van de KSN neergelegd. Ik heb daar een reactie op gehad van S.Dekker en gezien de uitgestrektheid van (nogmaals: 65 km water!) het water met daarbij in verhouding te weinig vissers die er structureel het gehele jaar vissen gaf hij mij gelijk dat vangstgegevens niet erg betrouwbaar zullen zijn.
Laten we daarbij ook niet vergeten dat er ook grote gedeeltes van het kanaal voor vissers niet - meer - toegankelijk zijn, vanwege de aanleg van o.a. natuurvriendelijke oevers, zeer steile taluds langs wegen e.d.

Ik heb mijn in vraag naar hem toe nogmaals mijn zorg uitgesproken dat we niet terug willen naar een campingwater van begin jaren negentig, het gaat alleen om een voorzichtige toevoeging van spiegelkarper (en wat mij betreft mag er ook wel een kuipje hooggebouwde snelgroeiende hongaarse schubtypen bij...), meer niet. Dit moet in samenspraak met de BET best mogelijk zijn

Gezien de omvang van het projekt heeft hij dit bij de Landelijke ccb neergelegd alwaar hij zelf ook in zit.
Aangezien hij nu met vakantie is zal er nu even geen actie plaatsvinden maar vangstgegevens opsturen is dus op dit moment niet nodig.

Daarnaast heb ik hem aangegeven om wel contact op te nemen met Aart wanneer hij weer hersteld is, aangezien Aart ook op de hoogte is van de activiteiten van de beroepsvisser op het kanaal. Laten we hopen dat Aart snel weer beter is!
(NB. Op de kanaalpanden Hengelo / Delden en Delden / Eefde mag deze beroepsvisser alleen electrisch vissen, bijvangsten in de vorm van karper zijn er niet of nauwelijks).

Later meer.
Groeten Roel.
K. van den Herik

26-04-2007 07:54

Roel,

Volgens mij zijn de gegevens van wat en wanneer er is uitgezet wel bekend toch?

Maar anders, is dit niet gewoon een gemakkelijker om

SKP Twentekanalen

op te richten? Zo'n CBB is prima voor info te vergaren, zoals vergelijkingsmateriaal, adressen, voorbeeldbrieven, Handleiding SKP.

Zeker niet voor de uitvoering sec.

The place te be is dan eerder het COS. Via Joris.

Die 65 km is niet zoveel hoor, alleen lullifg dat er sluizen tussen zitten, dan zijn het 9 sukken of zo?

Kan er naast ziiten hoor, heb er ook geen verstand van.

Suc6

Klaas
K. van den Herik

26-04-2007 07:55

tip

Vergeet niet te vermelden, dat je wil monitoren om te zien of er uitwisseling tussen sluispanden plaats vindt. Scoort gegarandeert.

MVG

Klaas
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

26-04-2007 08:18

zijn naar mijn weten 3 sluizen in het kanaal.

Eefde, Delden en Hengelo.

kanaal is dus als volgt verdeeld

Enschede - Hengelo (kleinste gedeelte)

Hengelo - Delden (iets groter als bovenstaande stuk)

Delden - Eefde incl Zijtak Almelo (het grootste gedeelte van het kanaal)

Gr. Remko
K. van den Herik

26-04-2007 08:28

Dus heb je 3 stukken water.

Niet alleen de hoeveelheid gevangen vis zegt iets, zeker zo belangrijk is

- het aantal visuren per aanbeet.
- hoe verhoud zich dat met een aantal jaren terug
- de gewichtstoename van bekende vissen. Hoeven er niet echt veel te zijn voor een eerste indruk.
- de jaarklassen verdeling




MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-04-2007 08:33

K. van den Herik schreef:Roel,

Volgens mij zijn de gegevens van wat en wanneer er is uitgezet wel bekend toch?

Maar anders, is dit niet gewoon een gemakkelijker om

SKP Twentekanalen

op te richten? Zo'n CBB is prima voor info te vergaren, zoals vergelijkingsmateriaal, adressen, voorbeeldbrieven, Handleiding SKP.

Zeker niet voor de uitvoering sec.

The place te be is dan eerder het COS. Via Joris.

Die 65 km is niet zoveel hoor, alleen lullifg dat er sluizen tussen zitten, dan zijn het 9 sukken of zo?

Kan er naast ziiten hoor, heb er ook geen verstand van.

Suc6

Klaas


Joris is ook CBB'er, Klaas. Ik had hier ook het e-mail adres van Joris kunnen geven, maar gaf de mijne maar even.

Laten we de aanzet van Aart vervolgen. De CBB is multi-disciplinair.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

26-04-2007 08:53

Joris is ook COS Cees.

Ik vind dat de CBB niet geroepen is om skp's uit te voeren.

Als jij, Aart of wie ook dat zelf doet ok.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-04-2007 09:22

Moet dat hier op dit moment, Klaas? Vooralsnog is er geen sprake van daadwerkelijke uitvoering maar van coördineren en vervolgen van een actie van Aart.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-04-2007 15:21

Heren,
Ik denk dat het voor de vissers die eventueel hun vangstgegevens moeten gaan afstaan wel zo fijn is als ze zekerheid hebben naar wie nou precies de gegevens moeten en wat daarmee gebeurt.
Jullie discussie draagt daar niet echt aan bij.
Met andere woorden: wie gaat er nou aan de slag en waar moeten we eventuele gegevens naartoe mailen?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-04-2007 16:49

De KSN-CBB is best bereid hier een coördinerende taak te vervullen. Een goed idee van de huidige visstand is essentieel en de vangstregistratie zeer gewenst voordat er iets kan gebeuren. Om dit proces niet op te houden en te laten verwateren stelde ik als voorzitter van de CBB voor op te treden als contactpersoon. Vanzelfsprekend betrek ik Simon en Aart hierbij, zodra dat kan. Maar Roel geeft al aan dat dit even niet hoeft.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Roel Schreibeld
Berichten: 12
Lid geworden op: 12-04-2007 21:14
Locatie: Borculo

26-04-2007 19:09

Ik denk dat het inderdaad goed is dat de ccb eenzelfde stantpunt inneemt, en kan me goed vinden in het voorstel van jou, Kees. Een centraal aanspreekpunt werkt altijd prima. Op dit moment zit ik niet achter mijn eigen pc, maar zal je vanavond even de mailwisseling met Simon toesturen. Daar zit ook het excel bestand van de uitzettingen van de BET bij.

Het kanaal bestaat inderdaad uit 3 panden: Het deel Eefde / Delden is met 33 km + 15 km zijtak Almelo verreweg het grootst. Ik meen dat de twee overige kanaalpanden beide rond de 9 km zijn.

Gr. Roel.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-04-2007 23:46

Nogmaals dan.

Vangsregistratie Twentekanaal volgens Aart zijn eerdere bericht hierboven naar:

c.ouwehandc@chello.nl

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

27-04-2007 08:12

Moest Cees hulp nodig hebben?

Heb nog wel wat raad en daad.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-05-2007 08:51

En wie heeft er weer gevist dit weekend ?
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

07-05-2007 19:13

ik hep wel geneukt van het weekend,das ook leuk :lol:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

08-05-2007 13:28

2 maten van mij hebben van het weekend sessie gemaakt, 2 vissen op de mat
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

21-05-2007 16:34

2 maten van mij hebben er vorig jaar gevist en een van hun heeft twee vissen gevangen, waaronder een dertiger. Dit jaar dus met goede moed weer geboekt en met ons drieen erheen.

Van vrijdag tot en met vanochtend gevist op het twente kanaal. Hadden een huisje op camping de zwaaikom tussen enschede en hengelo. Hadden het vierde huisje van links, daar waar de woonboot heeft gelegen. Hebben vorige dinsdag gepeild en kleine 2 kilo verspreid gevoerd. We kwamen vrijdag aan, hadden we 2 buren die op karper visten rechts van ons, richting de oude ligplek van de woonboot. Links van ons zat een malloot met acht!!!! hengels te vissen. Deze heeft vrijdag 2 stuks 25 liter emmers met voerboilies geleegd bij de eerste boei. Dat zijn die kleurstof gummi balletjes zonder enige voedingswaarde met alle kleuren van de regenboog. We hebben in de vaargeul gevist, op de rand van de vaargeul, in de kom, tegen de bekanting aan de overkant. We hebben gevist met de gevoerde boilies, met fluo pop ups 3 cm van de bodem tot 75 cm van de bodem om op half water zwemmende vissen te onderscheppen, eigen gemaakte boilies, gewone pop ups. Verder heb ik nog 2 avonden en een ochtend met pen langs de kade gevist en tegen de peilers waar de boten afmeren. Dit heb ik gedaan met mais, 16 mm boilie met fluo dip en een huisjesslak. Van te voren beetje gevoerd met duivenvoer.

Mijn maat, die vorig jaar 2 vissen ving, en ik hebben samen een goede 30 brasems geklopt, de ander had 1 brasem. Geen een karper.............
Heb één aanbeet gehad waarbij de waker tegen de hengel sloeg en een meter lijn nam, dat is mogelijk de enige karper aanwezigheid die ik vernomen heb.

Als ik van te voren wist dat het er daar zo aan toe gaat was ik nooit gegaan. Vorige keer was het slecht weer en waren mijn maten de enigen, dat zal ook uitgemaakt hebben.

Heb de hengels geteld, op de eerste 50 meter lagen er 28 hengels inclusief de onze. Over de hele camping en karpervissers bij de stuw komt het op een goede 35 á 40 hengels.

En je kan niet zeggen dat we niet geprobeerd hebben, ik heb er alles aan gedaan maar mijn geplande vis weekend een eindje van huis is mooi in het water gevallen.

Heb ook een jonge kerel gezien op de camping die een busje bij zich had van een of ander aannemers/electricien bedrijf die een grote kuip achterin aan het laten vollopen was.

Ben benieuwd of er anderen nog gevist/gevangen hebben daar. Kwam dinsdag nog twee jongens tegen daar die visten tegen de kade aan en onder de eigen kant, tegenover de camping, ook zaten er zaterdag 3 man op de kade tegen de sluis De Waarbeek aan.

Gr Wiljo
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-05-2007 08:38

ja kon het je van te voren al vertellen dat het daar absoluut helemaal niets is probeer het volgende keer gewoon met een mobile bivvy :lol:
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-05-2007 08:38

Heb trouwens mijn eerste 6 vissen binnen mensen :D :D :D :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-05-2007 19:02

Lijkt erop dat er toch gevangen wordt.

Heren, om een indruk te krijgen van het bestand zijn vangstregistratiegegevens echt gewenst. Tot nu toe niks (nul!) binnen gehad. Waaruit mijn voorlopige conclusie is dat een SKP op het Twentekanaal niet zo hoeft. Er wordt liever over de vangsten gezwegen.

Gegevens kunnen naar mij.

c.ouwehandc@chello.nl

Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

25-05-2007 20:43

Enkelaar richard schreef:ja kon het je van te voren al vertellen dat het daar absoluut helemaal niets is probeer het volgende keer gewoon met een mobile bivvy :lol:


Maar is het zo dan dat als je verder richting enschede gaat dat het beter is? Want voorbij de Akzo zat alles vol dus daar zal de situatie wel niet veel anders zijn. Er is me verteld dat er op het stuk bij de zwaaikom wel dikke vis moet zitten maar zou niet weten waar dan. Bij de camping was niks, maar bij de kade ook niet dus dan zou je echt verder richting enschede moeten maar daar is niks interessants, afgezien van een paar mosselbanken. Ben benieuwd of er nog mensen vis vangen.

Gr Wiljo
Gewoon doen..........8)