Kinselmeer

Plaats reactie
peter andrae

05-08-2005 16:53

Piet ik kan niet begrijpen dat er zo word gekloot met die vissen nu is de mazzel dat de vis op een water zwemt waar nog wel het een en ander bij elkaar is te scharrelen en vissers zat zal ik maar zeggen dus er ligt altijd wel iets te eten,het had ook anders kunnen zijn.

Dat de vissen die op de braak zwemmen ook weer overal vandaan zijn gejat dat wist ik al heel lang en is net zo triest,vraag mij ook af wat de mensen beweegt deze vissen te verhuizen.

Niet alleen op het kleine zwemmen overgezette vissen ook op het groote en die uit het kleine willen ze nu weer in het groote zetten,zuchtttt vervelend dat die karpers geen verhuis bericht achterlaten :wink:.

Ruud volendam zeg je die vissen toch alleen maar op paling :lol:,nee hoef niet te weten wie het is is ook niet belangrijk ging mij erom of het waar was of dat het weer zo een karperbabbelbox verhaal was zoals zo vele :lol:,jij krijgt je kans nog wel Ruud om die vis te vangen :wink:,als er teminste geen verhuis bericht op de deurmat valt.

Jeroen sorry man maar die stek is volgeboekt voor het hele jaar :o je kan ook overdrijven met je 369 stekken he.

Mark ik heb de hengels nog die jij toen wou hebben,zal ik ze hier houden voor kleine markie ik vis er niet meer mee maar ze moeten wel ff ondehanden worden genomen,en geen rammelaar geven he en dat soort onzin maar meteen visspullen onder het snoetje houden :lol:,en niet zelf mee vissen he.


Kees wij doen altijd rustig aan 8) jij ook toch he,dat is een berestek vooral in het voorjaar onder bepaalde omstandigheden dan,ik heb karpers daar gekke dingen zien doen heb daar een keer gezeten vlogen de karpers mij om de oren viste ook maar 2 mtr voor het riet en kreeg de ene na de andere fluiter de reden vlak na de paai en aangezien de karper windgevoelig en hongerig was zat ik goed alles lag op dit stuk water.

Ook paait de karper langs de dijkkant zelf gezien en als je dan ziet wat deze vissen allemaal doen,ja zelfs op de stenen kwamen ze terecht :o ik keek meteen even naar mijn onthaakmat wat kan een karper al niet kan hebben dacht ik,en wij maar met clinic of hoe dat heet in de weer zijn zal wel iets zijn om onszelf gerust te stellen dat we het allemaal goed hebben gedaan of een spekkertje voor de kassa vind een onthaakmat meer als voldoende.

Ik ga stoppen niet omdat ik last heb van mijn vingers maar omdat ik anders blijf lullen.

sorry hoor kees ik kan er niks aan doen :oops:,krijgen we er eigenlijk wat voor zeg maar voor de langst lopende topic :D .

mvg peter :wink:.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

05-08-2005 16:55

jaja dieheb je al gehad je cadeautje een mooie vis uit de braak peter :D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-08-2005 17:06

Tja, Peter.

Klopt van die karper, maar die had al meer wateren gezien. Hoop dat ze hem nu met rust laten. Maar ja, een grote karper heeft kennelijk een bepaalde aantrekkingskracht. Er gaan ook weer geruchten van vissen die naar de andere kant van de dijk verhuist zijn?

Blijft een mooi water, maar soms is het er circus. :(

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

05-08-2005 17:08

klopt ook die visser die die spiegel(toenmalige topvis) ving vond dat hij hem te vaak ving op die stek en was bang dat andere vissers op zijn stek wouden gaan zitten of hij vond het zielig voor die vis zoiets (visse ruit den haag Noem maar geen namen :D )
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

05-08-2005 19:00

zin om morgennacht er te vissen peter?
peter andrae

06-08-2005 16:11

Op het ijsselmeer lekker wijs daar valt voor een karper weinig te halen,dat bedoel ik nou iemand anders zijn plezier vergallen omdat deze heren vinden dat zij wel ff uitmaken wat het beste is voor die vis,bah,bah en nog eens bah de hva moet deze heren een verbod op leggen maar ja dat gaat weer ten kosten van de kassa,in een woord samengevat klotenzooi.

Net als die klote uitroeiers die blijven ook steeds aan de gang vergunning inleveren en wieberen jammer dat het niet zo makkenlijk gaat en wat helemaal vervelend is de karpervisser die wel op een normale manier vist is straks weer de pineut ,kijk hier word ik nou heel boos om,wat moeten die gasten uit den haag eigenlijk hier doen is hun voorraad grote vissen soms ook gejat zodat ze nu hier de boel lopen te verneuken,voor diegene uit het haagje die wel serieus vissen is dit niet bedoeld,ik weet wat er aan het kinsel vist move maken ga maar lekker ergens anders de boel verzieken.

:oops: sorry voor mijn uitbarsting maar vind dit niet kunnen eigenlijk moeten ze een pak slaag maar ja daar schiet je niks mee op en bereik je het tegenovergestelde mee,wat moeten we hier nou mee,

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 en uitademen en weer in 8) zo das eruit .


mvg groet aan alle serieuse en niet uitroeiende en karperoverzettende karpervissers.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

06-08-2005 19:26

maar ook de karpervissers uit amsterdam hebben vaak overal schijt aan ik zie ze idd op het kinselmeer ook gewoon nog uit roeien :oops:
Ga je nog vissen p(i)eter post
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

06-08-2005 19:31

peter, misschien is het iets om in de volgende leden vergadering te gooien over dat uitroeien. en als ze dan worden betrapt vergunning inleveren.
je hebt er altijd van die apen tussen die geen nl kunnen lezen. en vaak zijn ze onder het vissen vaak te stoned om het te begrijpen. heb het zelf ook mee gemaakt op de kinsel. ze roeien soms zelfs over je stek heen.
wat een debielen af en toe! en als je dan een vis onder de kant vangt dan beweren ze nog dat het mazzel is en dat je te lui bent om uit te roeien! haha sommige hebben echt een hersencel van een vlieg!
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

07-08-2005 13:52

Moeten er wel controleurs zijn....
Zie al jaren dringende oproepen in het visblad van de AHV staan voor met name noord.

Geen hond die reageert.

Gr,
Jeroen
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-08-2005 14:14

Wat weerhoudt je van jouw reactie?
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

07-08-2005 14:21

Ken je de metaliteit van de vissers in noord?

Gr,
Jeroen
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-08-2005 14:35

Neen,

maar wel van die in Zuid-Holland. :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

07-08-2005 14:39

Om me heen hoor regelmatig de opmerking "als ie moeilijk gaat doen gaat ie zwemmen".
Nou ben ik niet bang aangelegd maar om meerdere malen per dag een droog pak aan te trekken, ik pas....... :D

Gr,
Jeroen
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-08-2005 14:44

Eenmaal een duikpak aantrekken en je kan heel de dag vooruit. :o
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

07-08-2005 14:46

Of voor dat ze wat kunnen zeggen zelf het water in springen :lol:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-08-2005 15:05

ik kom ook uit Noord :lol:
peter andrae

07-08-2005 15:43

8) Ruud die jeroen wil klapje,s denk ik :lol:,ja ook uit amsterdam komen eikels ken er 1 ook overal schijt aan,ik hou niet van mensen die uitroeien richting obstaksels en dan in hun tent gaan liggen omdat ze zo moe zijn van het werken moet je niet gaan vissen maar thuis in je nest gaan liggen.

Jeroen ook ik kom uit noord :wink:maar voel mij niet geroepen om controleur te worden en wat is een controleur laatst aan de sloterplas controle gehad 4 man in een blauwe auto door het gras op de oostoever vrouw eruit legitimeert der eigen en vraagt mijn vergunning geen gezicht sorry maar dat vind ik dus,krijg soms ook weleens controle van mensen in een groene terreinwagen met zwaailichtje,s erop hond achterin kijk das pas controle,en maakt iets meer indruk.

Ben er ook voorstander van om de vergunning duurder te maken om zo controles te verhogen en het uitschot weg te halen van de waterkant ook vind ik dat de boete,s niet hoog genoeg zijn,maar hier loop ik tegen een muur er zijn dan weer mensen die zeggen ja maar het moet betaalbaar blijven,ja tuurlijk en dan mag je straks helemaal niet meer vissen dan heb je wat wat en ga niet zeggen het zal mijn tijd wel uitdienen denk dat je dan fout zit de verboden vliegen je al om de oren en word alleen maar erger alleen het naleven is weer iets anders te weinig controle.

Ruud sorry was gisteren al klaar om te gaan vissen nadat ik de pc had uitgezet zat ik al in de auto :lol:.

Op het kinsel word idd nog steeds uitgeroeit kan je precies vertellen wie hoe wat waar,je ziet mij niet maar ik ben er wel :wink:,lol,ben undercover 8).

Ja de karpers zitten soms dichterbij dan de meeste denken maar dat kan ook niet anders als er steeds op dezelfde afstand word gevist,uitroeien dumpen en wachten tot de pieper gaat,zat er een met een hond bij elke grasspriet die er bewoog begon dat ding te blaffen werd er gek van SHUT UP dacht ik die hond was zo groot die had een tent voor zijn eigen nodig :lol:.

Ruud ik hoor net trouwens dat de prijs voor de langst lopende topic een set van 3 cjw hengels is naar keuze,en een fox rx set neem jij de hengels dan neem ik de foxje,s wel :wink: blijven lullen he we gaan goed.

ik voel weer enige viskriebels opkomen.

mvg peter.
peter andrae

07-08-2005 15:51

:roll: Wie is er eigenlijk begonnen met dat uitroeien op het kinselmeer die pakken we ff aan :lol:.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-08-2005 15:57

Tja en we moeten maar over dat geile kinsel blijven lullen anders sluiten ze hem weer hmmm...
Jeroentje wij in Noord vallen wel mee hoor tenzij je een controleur bent hahaha :wink:
Ik hoop dat die cjw hengeltjes goed zijn opgewassen tegen de beren van het kinsel ik heb al een paar x daar mee kunnen maken dat ze me hengel als een rietstengel door midden hengsten! en over dei fox piepers van jou tja die moeten natuurlijk wel weert opgewassen zijn tegen de enorme regen buien en de golfslag die over je piepers heen slaan, dat kinsel'is natuurlijk met ze open ligging heel wind gevoelig.
Was er gisteren nog even wezen kijken maar half den haag zit er weer( nog geen stapel kratjes gezien ). Was bestwel druk ook bij Teun zaten weer een paar vissers, dus ik w8 nog maar met er te gaan vissen is nog een beetje te druk enigste wat ik niet kon begrijpen waarom ze niet op het korte kantje zaten ( de wind staat er al zeker een dag of drie op als het niet langer is ) Alleen vannacht stond ie op de lange kant. Ja peter ze zien mij erook niet alleen ik ben er toch wel geregeld ondercover, dan komt mijn oude mannen outfit weer uit de kast wandelstok erbij en hij ziet alles :lol:
Was je een nachtje wezen vissen Peter??? Ik kom net zelf terug van een paar uurtjes struinen bij het werkenlozen water ( volgens traanbuis aka frits ) een mooie spiegel, een Dikken schub ( 28+) en een vis die ik niet kon zien. Werp in zie die dikke bek dichterbij komen dichterbij nog 50cm heej waar komt die vis vandaan hup brokken naarbinnen en zie daar de kleinste schub van de breek :lol: Teringlijers maar vanavond nog ff terug kijken of die grotere vissen nog kunnen komen.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-08-2005 16:01

ja wie is er eigenlijk begonnen :D.
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik de vis ergens zie liggen en het is 200 meter verder weg en ik kan er niet zitten dat ik me aas wel er neerleg. Alleen op het kinselmeer gedraag ik me gewooon netjes(A) en dat je ze daar onder het kantje ook heel goed kan vangen is bij sommige vissers al jaren bekend........
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-08-2005 16:21

Peter maak jij gebruik van een een zelfontspanner met vissen heb jij daar nog tips voor mij over?
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

07-08-2005 17:05

uitroeien gebeurde altijd al...... op et kinsel. maar iedereen zette gewoon een markertje op werpafstand of net iets verder. omdat ze gewoon niet verder konden komen door hun kleine molentjes. tot de grote molen mode werd en mensen hun grenzen gingen verleggen. ik persoonlijk ben totaal niet tegen het uitroeien van lijnen en vind et jammer dat et niet meer mag. dat komt enkel omdat sommige mensen zich niet kunnen gedragen. maar dat zie je meer... vannacht wezen vissen op een meer in almere. de hele buurt komt daar vissen en op de terug weg naar huis is et enige wat je ziet lege bierblikken en andere afvalsoorten. nog ff en dan kunnen we allemaal onze hengels aan de wilgen hangen. maar dan gedwongen. dan hoeven we tenminste niet meer te discuseren over het uitvaren van lijnen.
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

07-08-2005 17:06

p.s ... over de mentaliteit van mensen uit noord...... beetje onzin
die mentaliteit vind je tegenwoordig overal.
Plaats reactie