Wat drijft sommige karpervissers om..........

jan van kranenburg

28-11-2003 02:14

Had je inderdaag graag jl. Zaterdag ontmoet.
Maar ja, ik ben nog "jong", dementeer nog niet en wellicht tref ik je nog eens.
Kunnen we 't lekker met elkaar eens of oneens zijn!!.

mvg

Jan
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-11-2003 02:39

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp nog steeds al die ophef niet. En veelal blijven er appels met peren vergeleken worden.
Op alle grotere en grote rivieren in Nederland, Duitsland, Frankrijk en ook op die ene in België zitten dergelijke vissen, geen wereldnieuws toch?
Keuze genoeg dus...En heb ik het nou mis, maar 'veroordelingen' over het bekend maken van dergelijke vangsten op de grote Franse rivieren heb ik hier nog nooit gelezen...!
Selectieve 'verontwaardiging' dus.
Ik ben blij dat de vangst van Darko bevestigd wat we in feite allang wisten.
Niet Darko, maar die zombies die (eventueel) hierop afkomen moeten 'veroordeeld' worden, die zijn n.l. niet goed snik, met zoveel keuze aan dergelijke wateren.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-11-2003 05:41

"ANTWOORD DARKO OP JOHN"

Met alle respect: dit antwoord komt via carpboard????????????

Is Darko met Ché naar de eeuwige karpergronden/hemelen gegaan en kan hij zelf niet meer antwoorden?

Ik was de eerste die de KRITIEK op de vangst/stekinfo die Darko gaf, afkeurde. (pag. 1/ber. 3)

Puur om het feit dat iemand een grote karper vangt en daar dan meteen een negatieve topic aan wordt gekoppeld, en "beschuldigingen" worden geuit over stekinfo en commerciële belangen.

Deze topic is inmiddels 5 pagina's lang geworden.

"Vrienden" van Darko springen in de bres met als absoluut dieptepunt de reactie via Carpboard. Deze reatie was niet fout, maar het feit dat deze via Carpboard kwam wel.

Darko, juist jij moet toch wel man's genoeg zijn om jouw mening hier op het carpboard onder jouw eigen naam kenbaar te maken? Als je ruim 50 pond karper kan tillen dan kan je in mijn ogen ook je eigen mening hier op het carpboard ventileren. Jij hebt er zelf voor gekozen om je vangst hier op dit board mede te delen. De reactie's die daarna volgden had je kunnen verwachten, hoe triest sommige ook zijn.

Beste Darko, zoals uit mijn eerste posting blijkt ben ik superblij voor jou met je mega-vangst en daar is nog niets aan veranderd.

Waar ik minder gecharmeerd van ben is dat je je eigen mening via anderen, Carpboard/dhr. Banjanin geeft.

Kom op Darko,

The river only floats one way.....

met respecterende groet, MB





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Michael Bouman op 2003-11-28 05:43 ]</font>
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

28-11-2003 09:32

Beste Michael,

Darko heeft dit antwoord naar de redactie gestuurd daar hij zelf geen inlog heeft.

Het zijn dus 200% ZIJN woorden. Dacht jij nu echt dat wij zomaar een antwoord zouden gaan bedenken??????????????????????

De brief is toch ook ondertekend door Darko?!?!?!?!?!
Wat heeft dit in vredesnaam met Carpboard te maken?????

Zijn eerdere reactie die op de site staat, waarin hij iedereen bedankt en wat meer uitleg geeft is ook gewoon via Darko bij ons binnengekomen.
Zijn laatste antwoord "Antwoord op John" paste beter in deze discussie dan het op de site te zetten.

Met droevige groeten,
Tjonge jonge jonge.. echt droevige groeten,

Bertil
Branislav Banjanin
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-11-2003 01:00
Locatie: Mijdrecht

28-11-2003 09:53

Beste Michael,

ik denk dat je een paar dingetjes niet goed snapt. Ten eerste mag je me Bane noemen, vind ik prettiger. Ten tweede heb ik puur mijn eigen mening hierover gesproken en aan het einde van de tekts de groeten gedaan aan iedereen, Mart en Darko. Dat mag toch?! Misschien vandaar de misverstand. Of en wanneer Darko zal reageren is zijn zaak, daar heb ik niets mee te maken. Aan het einde doe ik de groeten aan jou, dus schrijf ik niet in jou naam? Snappie?

De groeten aan Michael en natuurlijk iedereen.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

28-11-2003 10:10

Beste Mensen,

Ik denk dat nu onderhand iedereen ze zegje wel gedaan heeft. Niet iedere discussie is uit te komen en eigenlijk is dat maar goed ook, als je erover nadenkt. Vanaf de zijlijn gezien, is het beter om er nu maar mee te stoppen daar het waarschijnlijk een modder gooi wedstrijd gaat worden.

Nogmaals de discussie is in zekere zin terecht. Maar trekt ook een hele hoop ongewenste aandacht. Het is soms beter om deze te vermijden dan te voeren.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-11-2003 10:31

Beste Aart,
Een oordeel over stekinfo in het buitenland heb ik niet,om de eenvoudige reden dat het vissen op karper door mij in die landen niet wordt gebezigd.
Ik zou me dan op zeer dun ijs begeven.

Over water in Nederland heb ik mijn mening echter wel kunnen vormen en kan ik wat mij betreft de discussie wel aangaan.

Het is verdikkeme ook jouw geliefde rivier waar we het nu (toevallig) over hebben. Ik weet ook dat jij je flexibel opstelt als anderen op je stekken komen vissen. Ik weet ook dat de boezem van de IJssel enorm lang is, maar het gaat nogmaals om wat kán gebeuren.

Visstandbeheerplannen, overleg en samenwerking met ecoorganisaties,het behouden van visrechten. Ook jij hebt daar een dagtaak aan.
Zonde als daar de continuering van in gevaar zou worden gebracht door een kleine groep.

De sportvissers in Nederland zijn natuurlijk ook een afspiegeling van onze samenleving, compleet met rotte appelen, maar dat mag niet betekenen dat geen signalen worden afgeven over de bezorgdheid die bij velen leeft.
Die Zombies waar jij het over hebt zijn over het algemeen niet aan te spreken op hun gedragingen, maar door geen stekinfo te vermelden maak je het ze wél een stuk moeilijker.
En hopelijk, wens vader gedachte, zullen ook zij zich de moeite gaan getroosten om zelf op zoek te gaan.
En hopelijk komen ze er dan ook achter dat juist dát het karpervissen zo mooi maakt.

Wat mij betreft is dit tevens het einde van mijn betoog, want op een herhaling van zetten zit niemand hier te wachten.
Wel hoop ik dat deze draad zal bijdragen aan wat meer bewustwording en wederzijds begrip.

Groeten
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Branislav Banjanin
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-11-2003 01:00
Locatie: Mijdrecht

28-11-2003 12:07

Beste Henk (De Jonge)
Als jouw vraag aan mij gesteld is over het prijsgeven van de stek dan geef ik je mijn duidelijk antwoord erop. Nee, ik vind het niet slim, wel moet je je realiseren dat Darko dat ook niet heeft gedaan. Daar heb ik met hem vantevoren over gesproken. Wat verstaat jij over de stek is mij niet helemaal duidelijk. Ik, een bepaalde plek op een gesloten water die makkelijk te vinden is. Ijssel is net zo ruim begrip als Nederland zelf, denk ik. Dat zal wel een impuls geven aan iedereen om daar zijn geluk te proeven maar dat vind ik niet zo bezwaarlijk. Met alle mits wel te verstaan maar dat is meer kwestie van de algemene ontwikkeling en daar kunnen we met z'n allen, denk ik niet zo veel aan doen. Je hoeft met dus niet te keren, ik vond de taal die John gebruikte niet van pas, erg bot en cynisch, laten we zeggen verzuurd en onbeschoft. Vandaar mijn reaktie, dus puur uit het hart en niet in de naam van Darko.
Groetjes en de goede vangst
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

28-11-2003 13:47

LAATSTE REACTIE VAN dARKO

STOP THE BLUE TRAIN…

Als eerste wil ik een ding duidelijk maken waarom ik mijn repliek via de Carpboard doe. Ik ben niet ‘n geregistreerd lid als diskutant en dat zal ik nooit worden. Repliek op John zijn mijn eigen worden, die heb ik opgestuurd naar Bertil Wielink met het verzoek om die op de site te plaatsen. Waarom: ik heb niet zoveel tijd om te discuteren en na mijn eerste ervaringen heb ik eerlijk gezegd niet zo trek in. Afgelopen jaren ben ik zeer actief bezig geweest op de Joegoslavische Website en dat heeft mij zeer veel tijd en energie gekost, ik heb besloten afstand te nemen van al dat gedoe. Ik reflecteer mijn mening niet via Bane, alles wat hij geschreven heeft deed hij vanuit eigen wil. Waarom in zijn eerste reactie mijn naam onder stond weet u inmiddels ook. Deze brief dat ik op dit moment aan tippen ben zal ik ook via de Carpboard plaatsen, tevens de laatste keer.
Bij deze Michael Bouman, tevreden met het antwoord?
Na al dat modder gooien heen en weer nu curieus antwoord voor wat de vangplaats betreft, ofwel bekend maken JA of NEE van mijn kant:
Toen ik in alle euforie de foto van mijn vis naar de karperwereld heb gestuurd heb ik geen moment over eventuele negatieve consenkventies gedacht omtrent de plaats, lees IJssel. Ik dacht dat voor ons “verweg van ons bed show is”. In de karperbladen heb ik kunnen lezen dat zoiets onder ander in Frankrijk plaats vindt. Uit mijn betrokkenheid met de YU Site weet ik dat daar dat soort dingen inmiddels helaas ook voorkomen. Maar, wij in beschaafd Nederland doen dat soort dingen niet! Dus wel. Sorry dat ik naam IJssel heb genoemd. Wat dat betreft ben ik 100% mee eens met Johns standpunt.
John, stop the blue train, ik wil instappen…
Er zijn aantal “locals” die weten waar ik vis, en jullie weten hoe dat gaat. Helemaal verbergen luk je nooit…
Enige tijd geleden zijn bij mij in de straat winterbanden vanaf en auto ontvreemd! Alle 4 welteverstaan. Ik begon onmiddellijk te denken dat hetzelfde lot ook mij kan overkomen. Ik rijd namelijk ook met de winterbanden. Het dilemma: wat moet ik doen? Elke avond voor dat ik naar het bed ga banden van mijn auto afhalen en de volgende morgen voor het vertrek opnieuw plaatsen! Dat kost mij veel tijd en energie, nog minder nachtrust…
Wat wil ik hiermee zeggen: We moeten de rollen niet om gaan draaien. Misschien is juist wel goed de vangstplaatsen te noemen, liefst met de routebeschrijving erbij. Zo kunnen we met ze alle al die sukkels in de kart brengen en eventueel bestraffen… Maar hoe, politie rukt voor dat soort dingen niet uit, plaatselijke verenigingen hebben geen tijd en zien in dat soort verschijnselen. Misschien een idee voor slimmen onder ons.

We moeten met ze alle trots op zijn dat in ons klein landje een rivier is dat zulke mooie vissen verbergt. Mensen, onze IJssel telt mee, hij past in hetzelfde rijtje als Rhone, Saone, Donau, Ebro…

Ik zal in de toekomst jullie niet meer lastig vallen met de noemen van de namen en alles wat in de directe verbinding meestaat. Dus bij deze mijn excuus.

Het betreft mijn eigen mening, via Frank van Doorn op de site geplaatst.


dARKO


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank van Doorn op 2003-11-28 13:48 ]</font>
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

28-11-2003 14:03

Wat een enorme emotionele discussie is dit geworden zeg :sad:....

Laten we wel beseffen dat mensen zoals darko het in de toekomst wel laten om een dergelijke vangst te tonen en dat zou pas EEUWIG zonde zijn, ones in a lifetime en hij laat ons MEEgenieten, ik heb er van gesmuld van die foto, GEWELDIG BEDANKT kerel!!! het geet gvd de burger weer moed om op zo'n enorm water door te stouwen en het gevoel dat ie er zwemt, meestal was het dromen geblazen en twijfelen, moet je nu zien een bevestigende vangst daar wordt je toch helemaal enthousiast van... moet je je voorstellen dat het vele afschrikt die in de toekomst een bak vangen maar het niet meer durven te tonen, dit is toch het laagste wat we elkaar kunnen aandoen binnen de KW... Ik kan niet zonder dit soort vermeldingen/foto's en laten we dat vooral blijven doen, wel zonder een ander scahde aan te doen door excacte stek info te geven, maar daar heeft deze topvisser niet aan mee gedaan de Ijssel loopt door heel oost nederland o.h......
Als ik zeg dat ik op het ijsselmeer een vis heb gevangen dan ben ik daar trots op en weet zker dat andre grootwatervissers dat een flinke duw in de rug geeft, het is al niet gemakkelijk om ze te aan de schubben te komen dus is het dubbel genietn geblaznbe als je een vangst van een ander ziet op zo'n giga-water en al helemaal een 25kg+ vis!!!!!!

laten we zuinig zijn met bakkenvangers die graag hun vangst willen delen anders wordt het wel heel saai hoor allemaal...

Het verbaast mij niets dat DArko een buitenlander is, zijn vaak veel gastvrijer en vrijgeviger dan wij koude kikkers, die man weet niet wat ie meemaakt met al die negatieve reakies... :eek:

wat een gezeik zeg........ :sad:
on-ge-loof-lijk

grrrrrrrrrrrr R