UITVAAR VERBOD AMSTERDAM

killian de bruijne

20-01-2004 22:06

[quote="Henk de Jonge"]

En inderdaad ben ik met je eens dat je met een goeie techniek in het grootste deel van het AHV water een uitvaarboot niet nodig is en zelfs lachwekkend overkomt!

Zelf heb ik geen last van de maatregelen ( zie boven), maar ik kan me voorstellen dat de vissers in Vinkeveen, Gaasperplas, Sloterplas, die géén ruzie maken, maar het risico van overvaren van de lijn nemen als een man, wel problemen hebben.


Henk




[/quote]

raad eens.......


het water waar ik het meeste vis de gaasperplas woon er nml 4 a 500 hondert meters vanaf ! het is dus zegmaar mijn ''thuishaven''

op sommige plaatse weet ik dat je er ongeveer 160 m uit de kant MOET leggen omdat je anders er bijna niks vangt!


t is erg kut dus dat het verboden word ook hebben we VAAK temaken met laag overhangende bomen waar ge nie ken inwerpen :wink: hoe mot ik dat dan doen??

kort om ik negewer het verbod gewoon :x
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-01-2004 23:04

kilian,

Dus je geeft het bestuur voer. "zie je wel, ze doen maar wat ze zelf willen."

Die paar man die er iets aan trachten te doen en het bestuur willen overtuigen, staan dus voor lul.

Was je op de vergadering aanwezig?

tja, wel 50 anderen, die het besloten hebben.

MVG

Klaas
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-01-2004 00:12

Killian,

Wat Klaas bedoelt, is dat je de vereniging "geen voer moet geven" om
tot verboden over te gaan!
Dus als jij nu wel gaat uitvaren, dan zet je je mede vissers aardig in de
zeik, omdat zij juist proberen te voorkomen dat er niet meer uit gevaren
mag worden! Dus beter niet meer doen, ook al ben je er niet mee eens!
Als jij b.v. wel blijft uitvaren, dan zegt de hsv "zie wel die karpervissers
houden zich nergens aan", en dan word alles over 1 kam geschoren!

groetjes Benny
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-01-2004 08:20

merci... :wink:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-01-2004 10:26

Kilian,

voor zover ik het weet is de KSN bezig om de mogelijkheden te onderzoeken wat hiertegen gedaan kan worden. Het uitvaarverbod bedoel ik...

Er zijn een aantal karpervissers die hierin het voortouw willen nemen om de regels betreffende het uitvaarverbod te wijzigen.
Hiervoor is veel inspanning vereist en zullen er veel karpervissers naar de vergaderingen moeten komen van de AHV....
Als er geen karpervisser aanwezig is tijdens deze vergaderingen, dan kan het huidige bestuur beslissen wat zij willen, want er zijn toch geen karpervissers die het bestuur kunnen terugfluiten!

Er zijn een aantal karpervissers die er zelfs wat voor voelen om toe te treden in het bestuur van de HSV, maar als er toch mensen zijn die hun lijnen 'gewoon' gaan uitvaren dan hebben alle inspanningen van deze mensen helemaal geen nut! Je verpest het alleen maar voor jezelf als je je lijnen toch gaat uitvaren!
Ikzelf ben ook de dupe geworden van deze maatregel maar zal absoluut geen bootje meer gebruiken om mijn lijnen 200 meter uit de kant te krijgen...

Hou het een jaar vol en hopelijk mogen we in 2005 weer de lijnen uitvaren!
We doen ons best!
killian de bruijne

21-01-2004 19:06

ik weet wel dat ik niet de enigste ben die het doet en ja ik houd wel rekening met de andere vissers..... vooral de ''wit '' vissers ik vis er zelfs ook wel vaak met de feeder en soms nemen mensen bijna 1/4 van de plas in :x

dit kan ik begrijpen ja dat ze dat storend vinden! maar waar ik vis (op dat gedeelte is een inham nou die vis ik gewoon af.. \ | / gewoon op die manier omdat er zoals ik al zeg egt bijna niemand komt behalve iemand met een hondje om de 3 uur en er ook geen pad loopt :wink: komen er egt bijna nooit wit vissers ben er nog nooit 1tje tegen gekomen altans :o :wink:

overigens is het er ook gen goede brasem en vorentjes plek ben er nml een x wezen vissen en had maar 8 kg brasem ! terwijl je op andere delen van de plas veel meer van die slijmbakken vangt!

het ingooien is er moeilijk (overhangende bomen~!!~) en me burman maakt zelf die bootjes ! dus ik had egt voor en lage prijs zown mooooi bootje...

groeten killian


en meer vertel ik niet over de plek want mensen die redelijk vaak bij de gaaspeplas komen en hem kennen weten al genoeg hoop dat ze er niet morgen zitten als ge begrijp wat ik bedoel :wink:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-01-2004 19:57

Kilian,

Dus je blijft uitvaren.......?

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

21-01-2004 20:09

benny, gevalletje eigenwijsheid ten top, dacht ik zo
groetjes Da Fox
killian de bruijne

21-01-2004 20:22

[quote="Benny van de Werfhorst"]Kilian,

Dus je blijft uitvaren.......?

groetjes Benny[/quote]

zal wel moeten want ken er egt never nooit inwerpe

of mag je legaal een boom omleggen?? :( dat ken ik ook doen ??

en me vis plek op geven?? denk het niet



kortom ikkan niet anders en de keuze tussen me visplek opgeven of de lijnen ongeveer 140 a 150 m uitvaren?? is snel gemaakt en wat doe ik nou iemand iets aan? er komt bijna nooit iemand vissen behalve ik :-?

en dat als je komen trollen (roofvissen op een bootje, weet niet precies hoe dat heet) doen ze er tog bijna nooit vorig jaar maar 1 x gezien alleen dat was aan de andere kant van de plas!


groeten killian
killian de bruijne

21-01-2004 20:24

[quote="Kees Vaags"]benny, gevalletje eigenwijsheid ten top, dacht ik zo[/quote]

ja, ik geef toe er zit wel een klein beetje eigenwijsheid in klopt!


maar ken er niet inwerpen (vandaag dat er weinig mensen zitten!!) dus maak geen overlast door mijn lijen uit te varen :x
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

21-01-2004 20:33

killian,

je lapt dus de regels aan je laars om maar te vangen.
je geeft een smoes dat je er niet kan werpen.
ook al zou je er kunnen werpen, 150 meter is een absurde afstand om te gooien, ken niemend in mijn vriendenkring die daar ook maar in de buurt komt.
tot slot...bedankt voor de vele verboden die nu voor mij en vele andere goedwillende karpervissers nog weer dichterbij komen omdat er argumenten voor zijn!!!!
groetjes Da Fox
killian de bruijne

21-01-2004 20:41

[quote="Kees Vaags"]killian,

je lapt dus de regels aan je laars om maar te vangen.
je geeft een smoes dat je er niet kan werpen.
ook al zou je er kunnen werpen, 150 meter is een absurde afstand om te gooien, ken niemend in mijn vriendenkring die daar ook maar in de buurt komt.
tot slot...bedankt voor de vele verboden die nu voor mij en vele andere goedwillende karpervissers nog weer dichterbij komen omdat er argumenten voor zijn!!!![/quote]

neen idd werpen kan je niet met die overhangende bomen daar



en bedankt voor die vele verboden?? omdat ik mijn lijn uitvaaar moet ik er voor gezorgt hebben dat die kut verboden er zijn>??? ga tog weg man


en ik val er trouwens egt tog egt zeker weten niemand mee lastig behandel de dieren heel goed dus wat is nou het probleem?? :roll:

ja je hebt gelijk vaar men lijnen uit ja daar hebt ge gelijk in en neen het is geen smoesje van ja dan hoef je niet in te werpen ....

die bomen zijn er gewoon en ja me voerplek/visplaats ligt op 140 m (ongeveer!!) op een talud (dat is de verste) de andere ligt op 85m
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-01-2004 20:47

Kilian,

Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt.......! :wink:
Collega karpersvissers worden.......... :(

groetjes Benny
killian de bruijne

21-01-2004 20:56

[quote="Benny van de Werfhorst"]Kilian,

Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt.......! :wink:
Collega karpersvissers worden.......... :(

groetjes Benny[/quote]


tja ik begrijp het een beetje...... maar ik denk ook dat jullie mijn niet helemaal begrijpen op de plek waar ik vis zijn hangende bomen waar ik niet in kan gooien!


80 a 85 m haal ik makkelijk met inwerpen! maar ken er voor de 10 de x dak het zeg niet inwerpe :evil:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

21-01-2004 21:06

Kilian,

Je begrijpt het niet. Dacht ik al! :-?
Het gaat er niet om of je het wel of niet kan werpen, het gaat ergens an-
ders om!
Als jij eigenwijs blijft uitvaren, dan heb je heel veel kans dat het verbod
defenitief blijft, terwijl als iedereen zich zo goed mogelijk aan die regel
probeert te houden, de kans bestaat dat het verbod vervalt.
En voor de vissers die zich volledig inzetten tegen het uitvaar verbod, is
het ook niet echt leuk als iemand toch eigenwijs blijft uitvaren!
Je boort jezelf in de grond als ook anderen.......!

groetjes Benny
killian de bruijne

21-01-2004 21:23

[quote="Benny van de Werfhorst"]Kilian,

Je begrijpt het niet. Dacht ik al! :-?
Het gaat er niet om of je het wel of niet kan werpen, het gaat ergens an-
ders om!
Als jij eigenwijs blijft uitvaren, dan heb je heel veel kans dat het verbod
defenitief blijft, terwijl als iedereen zich zo goed mogelijk aan die regel
probeert te houden, de kans bestaat dat het verbod vervalt.
En voor de vissers die zich volledig inzetten tegen het uitvaar verbod, is
het ook niet echt leuk als iemand toch eigenwijs blijft uitvaren!
Je boort jezelf in de grond als ook anderen.......!

groetjes Benny[/quote]

oke ik snap wat ge bedoelt ik zal niet meer uitvaren !

maaar even over het andere hoe ken zown bestuur nou denken dat je bij de gaasperplas niet uit hoeft te varen??

kijk ik vind het beter om zown bootje te gebruiken dan de natuur te vernielen nml :wink: dat zal; je ook wel snappen

ik vraag me dan ook af of ze weten wat de situatie is :roll:

groeten killian

en wanneer word het verbod dan weer ingetrokken en is er een grote of een kleine kans van?

en je mag tog wel voer op je visplek brengen met een bootje?
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

21-01-2004 22:31

killian,

het zal de bestuurders van de HSV een worst zijn of je ergens wel of niet kan ingooien en zo dus een beetje afhankelijk van jouw boot.
zij zien namelijk de dingen die bootjes met zich mee kunenn brengen. in veel gevallen is dit het extreem ver uitvaren van lijnen en zo het water onbevisbaar maken voor veel andere vissers. gevolg is dat er irritaties ontstaan tuusen (karper)vissers onderling, omdat de niet varende groep ernstig in hun bewegingsvrijheid wordt belemmerd.
vanuit de vereniging komt dan de wens van de leden dat dergelijk gedrag aangepakt wordt. dus moet daar een maatregel op komen. de makkelijkste weg (wel een heel zwart witte) is een uitvaarverbod. hiermee worden mogelijk 10tallen goedwillende karpervissers getroffen, die anderen niet in het viswater zitten, maar waarbij ook die enkele veroorzaker van de irritaties geraakt wordt. zoals zovaak zie je dus dat een enkeling het hier heeft verknald voor de menigte.
met veel pijn en moeite zal een dergelijk verhaal vaak wel op een middenpunt eidigen, bijvoorbeeld een maximum afstand om uit te varen.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

22-01-2004 08:02

Heren,

Stop het overleg met de AHV maar, heeft geen zin op deze manier. Laat al die verboden maar doorgevoerd worden, ik hoop dat er een boel bekeuringen en royementen vallen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
dave schoonenberg
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00

22-01-2004 08:49

Kilian,

Op de Gaasperplas is het absoluut niet nodig om uit te roeien hoor. De dieptes komen op de meeste plekken al vrij vlot. Ik heb over de hele plas geworven en heb nog nooit een boot gebruikt.

Wees wijs en laat de boot thuis, het enige wat je doet is wat Klaas al wijselijk zei: Voer geven voor het bestuur.

Wat Marijn al vertelde, er wordt getracht hier iets aan te doen (of dat lukt is een ander verhaal; dan zullen er een substantieel aantal karpervissers naar de ledenvergadering moeten komen)

Groet
Dave Schoonenberg
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

22-01-2004 09:05

Dave,

De mentaliteit van de groep vissers in dit soort situaties essentieel. Als je die niet mee krijgt is het vechten tegen de bierkaai. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal goed komt, maar als ik de reacties hier zo lees...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

22-01-2004 11:18

De enige mogelijkheid die er is (i mijn ogen) is dat de eigenwijze karpervissers zich is een keer volwassen gaan gedragen en voor één keer gaan 'luisteren' naar deheren van hogeraf, hoe vervelend het ook is.
Als er meer karpervissers komen naar de vergaderingen van de AHV dan moeten er dingen kunnen veranderen, maar als iedereen verstek laat gaan bij deze gelegenheden, dan word de stem van karpervissend Amsterdam (nederland) niet gehoord en kunnnen er dus gemakkelijk besluiten worden genomen als deze...