waarschuwing watergoor

a van rijswijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-05-2010 10:32

01-06-2010 08:48

Karl en remon,

Bedankt voor de tip voor wat betreft het ontsmeten van de spullen het is een hele geruststelling om te lezen dat de uitslag van het onderzoek aantoont dat het geen khv of svc is.
Voor wat betreft “waarom de watergoor” kan ik ook zeggen waarom helemaal naar frankrijk?.
Iedereen wil toch altijd groter en zwaarder “ja die je met trots op de foto zet!” en die zwemt nou eenmaal in dat water waar je nog nooit heb gevist maar wel over gehoord hebt TOCH.

Mvg Bram
:wink:
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

28-07-2010 17:46

ik ben zon kleine 2 jaar geleden ook es een paar dagen gaan zitten toen hadden ze al last van vissterfte toen begon het net denk ik wat wij niet wisten en het zon anderhalf uur rijden knapte af 2 visjes gevangen in 3 dagen toen lagen er hier en daar al dooie grote karpers het verbaast mij dat er nu nog op gevist word
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

28-07-2010 23:15

Het onderzoek heeft totaal niks uitgewezen dat er ook maar iets aan de hand is,aannemelijk is wel dat Watergoor een heel groot bejaarde huis is en karpers hebben nu niet het eewigen leven.Dit in samenwerking met de strenge winter die we hebben gehad zijn de zwakkeren karpers nu eenmaal als eersten aan de beurt.Opmerkelijk is ook dat de spiegels die voor drie jaar geleden zijn uitgezet we daar ook een 14 stuks van dood aantroffen. Er is dan ook niemand die hier een juiste verklaring voor heeft ik zelf denk dat bovengenoemde aannemlijk is met afwachting tot het volgende voorjaar geen mens die het weet maar ik zelf denk dat de massagraven achter de put weer geopend zullen moeten worden helaas jammer voor een ieder die er veel gevist en gevangen heeft die dagen zijn voorbij
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

30-07-2010 09:10

Misschien had het bestuur destijds moeten luisteren naar de adviezen van de ovb.. Mja.. blijven witvissers he.. Misschien beetje zwart wit, maar helaas wel waar.

Die put hebben ze veeeeeeeeeeeeeeeel te vol gegooid. Kan me nog jaren herinneren, dat het zomers zo fucking warm was en je gewoon letterlijk OVER de vis kon lopen van de ene kant naar de andere kant. Eigenlijk is gewoon het hele water verkracht, zie nu het resultaat. Aantal dooie Remon? Vorig jaar waren het er bijna 500.. Waar zit de teller van dit jaar op?

Daarnaast vind ik de "smoes" ouderdom een beetje erg ongepast. Aangezien er in de laatste 5 jaar ook meerdere keer is uitgezet.

Misschien toch die spiegeltjes die NIET getest zijn? Want een quarantaine bak is nl geen zekerheid dat de vis virusvrij is.. Mja... volgens bestuur wel.. En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Mijn conclusie is helaas niks meer dan.. Ze hebben het zelf gedaan. Wie zet er op een put van 6 ha. in 25 jaar tijd 30 ton aan vis uit? Goed visbeheer..

Hoop dat ze er de komende 5 jaar in elk geval niks uitzetten!!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

31-07-2010 06:20

Jan willem zolang ik de commisie draai wordt er niks uitgezet doen ze dit wel en willen ze niet luisteren zal ik het bijltje er ook acuut neer gooien.Inderdaad 30 ton echt te bizar voor woorden de teller stondt voor dit jaar op 260
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

31-07-2010 11:42

Dag Jan Willem,
ik lees in jouw reactie alleen maar ze, hun, die, ze moeten, ik wil.
Mischien zou je kunnen denken aan ik ga , ik zal, we gaan met ander woorden ga eens plaats nemen in een commisie ,bestuur en probeer zaken te regelen.
Je bent helaas de zoveelste die het allemaal weet maar niet echt geroepen voelt op echt iets te gaan doen.
denk dat ik je reactie al weet :geen tijd, geen zin, het haalt toch niets uit ,ze willen me niet hebben.
zucht :roll:
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

02-08-2010 13:41

Jan Willem heeft samen met mij de commisie gedraait en de jongen heeft het beste voor met de vereneging maar het is vechten tegen de bierkaai. Dit jaar is jan willem zelf prive druk en heeft er geen tijd meer voor maar heeft ondanks alles heel veel goed werk vericht voor de vereneging
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

02-08-2010 17:14

Blijft vreemd dan dat je vanuit de commisie niets kan regelen,
dat zou ik toch kijken om in het bestuur te komen,
in zijn verhaal blijkt niets dat hij lid is/was in een commisie, vandaar dat ik er vanuit ging dat het weer zo een befaamde zijlijn schreeuwer was.
mijn excuses
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

03-08-2010 09:31

Henk,

In een eerder bericht gaf ik ook al aan divers mail contact erover gehad te hebben.

Ik heb inderdaad in de commissie gezeten met Remon, ook op mijn streven gestaan om wat te doen voor de plas. Bij de meetings geweest enz. Diverse dingen weer opgezet die er 2 jaar niet zijn geweest. Daarnaast vis ik hier inmiddels ook al meer als 10 jaar en kan je het ook mijn thuiswater noemen ;)

Maar verder snap ik je reactie ook! Er zijn teveel schreeuwers en te weinig doeners.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Thijs Dirksen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-10-2014 22:53

22-10-2014 22:55

Hallo

Ik vis hier bijna elk weekend en gaat goed
vang hier ook steur
maar de ziekte is volgensmij nu minder geworden

Gr Thijs