Zevenhuizerplas

Plaats reactie
john van duyn
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-03-2011 16:16

20-08-2014 19:46

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een weekendje met een vismaat van mij op de Zevenhuizerplas vissen. Het wordt een eenmalige sessie, dit omdat het gewoon te ver rijden is van mijn huis. Waarom dan hier vissen, zou je denken? Mijn maat woont nog verder bij mij vandaan en dit is zeg maar een " meet you half way" water voor ons beiden.

Wie kan mij een beetje opweg helpen om hier instant een visje weten te vangen. Begreep dat er met maximal 2 hengels gevist mag worden. Gezien het een zandafgraving is zal er veel diepte verloop zijn, dus pijlen is een must. Wrs zal er ook genoeg brasem zitten, dus partikels thuis laten?

PB' s zijn altijd welkom. Hoop op één of meerdere tips.

Thxs alvast.

MVG,

John.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-08-2014 09:56

Ik wens je heel veel succes op de zevenhuizerplas, is heel moeilijk water ;)

geef je 1 tip vergeet die plas en pak een water wat er naast zit in de rottemeren,.. bleiswijckse zoom of lage bergsche bos... :roll:

cheers
Oja joh!!!
john van duyn
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-03-2011 16:16

21-08-2014 19:30

R de Winter schreef:Ik wens je heel veel succes op de zevenhuizerplas, is heel moeilijk water ;)

geef je 1 tip vergeet die plas en pak een water wat er naast zit in de rottemeren,.. bleiswijckse zoom of lage bergsche bos... :roll:

cheers


Bedankt voor je reactie. Rottemeren valt, want deze zit niet in mijn vispas opgenomen. De andere twee is een optie. Las wel berichten dat dit een hoog cmping gehalte heeft. Is dit nog steeds zo? Berichten waren van een paar jaar geleden.

Neem aan dat je wel ervaring hebt op de Zevenhuizerplas, misschien toch een (paar) tip(s)??

Alvast bedankt!

MVG,

John.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-08-2014 20:06

hoi..

ik heb er 2x gevist en keihard geblankt.. en ken wat mensen die er vissen vanaf de boot en die blanken ook regelmatig.
nu hoort dat er bij zeker op groot water, maar aangezien jij 2 dagen zit en je een vis wil vangen geef ik je het advies niet daar te zitten het is moeilijk water. hier moet je echt tijd tijd voor hebben en je er in vast bijten.

dus ja ik zou ergens anders gaan zoals ik aangaf, daar heb je meer kans. en wat betreft camping uhm ja op bleiswijckse heb je kans met goed weer. de lage valt mee er is zat water daar en makkelijker taluds te vinden en te peilen..

succes.
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

22-08-2014 18:18

Je netto vis tijd is gewoon tekort voor de Zevenhuizerplas,.maar mocht je er toch heel graag willen vissen raad ik je het gedeelte aan secundair aan de Wollefoppenweg aan de achterzijde van de woonwijk Zevenkamp,.daar heb je een groenstrook waar je normaal kan gaan zitten,.gewoon aan je eigenkant vissen zo,n 18 meter vanuit de kant waar je een mooi talud heb.
Het nieuwe gedeelte (2e plas) thv de woonwijk Nesselande aan de zijde van de mooie huizen daar heb je ook nog wel een kansje om een vis te vangen maar wat me voorganger al aangaf het is een zeer moeilijk water met een relatief lage visstand.
Wil je succes garantie dan moet je in het lagebergsebos wezen of de bleiswijksezoom,.echter wat je al aangaf een hoog camping en peppie gehalte.
john van duyn
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-03-2011 16:16

22-08-2014 20:59

hallo heren,

bedankt voor de informatie. Ik zit toch wel sterk in twijfel. Het lijkt me een erg mooi water, maar als jullie uit ervaring spreken, zet dat je toch aan het denken. Wat op googlemaps ook een mooi stuk op de zevenhuizerplas lijkt is het gedeelte met de eilandjes naast de tennisvereniging (strandweg), ervarind op dit stuk? Lijkt me een iets ondieper gedeelte. Zijn er verder nog leuke bijvangsten te verwachten, zoals zeelt, meerval, graskarper oid?

Ik hou wel van een uitdaging, maar het is precies wat jullie schrijven, de tijd is de beperkende factor!

Nogmaals bedankt en als jullie toch nog meer tips te binnenschieten, dan lees ik ze graag hier terug!

Volgens de visplanner mag hier niet met drie hengels gevist worden, klopt dat idd? Ik las in eerdere verhalen (maar dat is van een paar jaar geleden) dat er alleen overnacht mag worden onder een open plu, ik kan bij de mijne er ook een voorkantje in ritsen, is dit toegestaan?

Hoor het graag.

Groeten,

John.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

22-08-2014 22:38

Nu ken ik heel die plas niet, maar wat ik wel weet is als de wind lang uit 1 hoek waait je op de windkant de vissen vangt. Ik denk dat je niet moet kijken naar vroegere resultaten (die bieden geen garantie voor de resultaten in de toekomst), ik denk dat je er veel slimmer aan doet om via Google earth te kijken welke kant de wind op staat en dan daar een stek kiezen en dan max een meter of 20 uit de kant vissen (liever nog korter wegens de grootste hoeveelheid natuurlijk voedsel zich dicht onder de kant bevind omdat de wind het water daarheen stuwt)
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-08-2014 16:24

goed komt ie....

zevenhuizerplas is al jaren moeilijk !!
het was in het begin naar schatting een hectare of 100,toen was de vis stand al niet bijzonder goed voor ons(karper),maar op roof vis kom je behoorlijk aan je trekken,vele meter snoeken !
toen werd nesselande gebouwt,en hadden ze zand nodigde oude plas werd afgedamd,en werd er enorm gegraven en verbouwt,de plas is nu op dit moment denk ik anderhalf keer zo groot geworden,maar er is geen enkel karpertje uitgezet geweest !! nog moeilijker dus :)
de plas heeft enorm veel taluds,maar dan ook echt enorm !! dieptes zeer varierend tot 39,8 a 39,9 meter diep ergens tussen de oude en nieuwe plas op de splitsing.

zonder boot,zonder dieptemeter,raad ik je dan ook direct af om er überhaupt een hengel uit te gooien,niet zozeer dat je dan weet op welke diepte je vist,maar meer omdat het gewoon zo goed als niet te doen is om er een vis te landen zonder boot op sommige stukken,bij de taluds zwemmen ze zich vast,en doen ze dat niet,dan doen ze het wel in de enorme wier planten die er groeien !
verder zal ik je een tip geven,bezoek het hoge bergse bos eens,zit genoeg vis,gemiddeld gewicht lager dan op het lage bergse bos,en de bleiswijkse zoom,maar de vis heeft nog hele lippen,de meeste zelfs zonder blauwe bek,en zijn flinke vechters,ik kan geen garantie geven tot vis,maar een beetje visser moet daar zeker wel een visje kunnen vangen.

succes met het water wat je bevissen gaat,maar doe mij en de vis een plezier,en ga niet zonder boot eigenwijs op de zevenhuizerplas vissen,je moet daar de vis gewoon halen met de boot,anders ben jein de meeste gevallen kansloos,en het gevaar van verspelen is het gewoon niet waard om een vis ze bek kapot te kunnen maken.

Cheers!
john van duyn
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-03-2011 16:16

23-08-2014 20:50

Bedankt voor je reactie Rik.

Bij deze zien we toch maar af van de zevenhuizerplas Ik wil er wel binnenkort eens naartoe om te kijken hoe het eruit ziet daar, maar slaan hem nu maar even over.

We gaan dus opzoek naar een ander water. Ik weet nog niet wat en hoe, maar stel het wordt het Lage Bergse bos, een echt cultuur water, zijn hier nog bijzonderheden? Of is het net als elk cultuur water, weinig voeren, modderbodem, weinig bodemverloop, veel dode takken en troep in het water. Zijn hier nog stekken die echt altijd beter vangen dan andere? of is er overal wel een visje te vangen. Ik ben geen targetvisser ofzo, maar gewoon uit nieuwsgierigheid, wat zou het zwaarste zijn wat er rondzwemt?

Ik ga weer ff googlen opzoek naar een leuk water.

Tips, altijd welkom en worden ook erg gewaardeerd. Iedereen alvast bedankt voor e moeite die men neemt met het schrijven van een reply!!!

MVG,

John.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-08-2014 23:58

Vergeet het lage Bergse vos met mooi weer,anders kun je aanschuiven, het hoge Bergse is plek zat,waar dit aan ligt weet ik ook niet,het water is zoals je beschrijft,blubber,metertje diep,overal valt vis te vangen,maar tegen de takken is altijd beter.

Verder is de hennipsloot ook interessant, een kanaaltje ,weinig dressuur,leuke vissen,en vooral veel graskarpers,is ook niet te moeilijk, vergeet vooral niet om in je plu te nachten,controlerende instantie (gzh) is een vrij lastige als het gaat om nachtvissen.mocht je een keus gemaakt hebben wil ik je eventueel nog wel aan verdere info helpen
Plaats reactie