Informatie over de Bernisse gezocht

Plaats reactie
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

19-04-2002 09:58

Beste mede-discussieboarders, ik ben vanaf dit jaar van plan intensiever op het Hollands Diep en de Bernisse te gaan vissen. Met name de Bernisse is een water waar ik nog vrij weinig over weet. Zijn er onder jullie karpervissers die ervaring hebben met de Bernisse of het Hollands Diep, dan zou ik die graag horen.
Bij voorbaat dank,
Robert de Wilt
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

18-05-2002 19:39

moeilijk water maar er zit grote vis en je kan er op forel vissen (tegen betaling)
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

19-05-2002 11:16

robert, ik weet wel een paar leuke plekkies aan de bernisse.

mailt maar ff.

cjkroesen@hotmail.com
Martin Monster
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Spijkenisse

18-06-2002 21:05

Op 2002-04-19 09:58, schreef Robert de Wilt:
Beste mede-discussieboarders, ik ben vanaf dit jaar van plan intensiever op het Hollands Diep en de Bernisse te gaan vissen. Met name de Bernisse is een water waar ik nog vrij weinig over weet. Zijn er onder jullie karpervissers die ervaring hebben met de Bernisse of het Hollands Diep, dan zou ik die graag horen.
Bij voorbaat dank,
Robert de Wilt

Martin Monster
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Spijkenisse

18-06-2002 21:41

Beste Robert,

Als je de Bernisse wil aanpakken dan kan je ook het Voedingskanaal en/of de Brielse Maas bevissen want dit staat met elkaar in verbinding.

Nou dan weet je zelf wel wat er voor mogelijkheden zijn. Stekken en vis zat.

Dus je moet zelf uitvogelen wat voor jou een uitdaging is.

Kom je er dan nog niet uit mail me gerust.
l.monster1@chello.nl

Succes,
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

21-06-2002 09:25

De Bernisse ziet er heel goed uit en je denkt dat je daar ook vis kan vangen. Nou het zal je vies tegenvallen. Vroeger werd er heel veel gevangen maar de laatste tijd is het heel slecht.Ook staat er een irritante stroming.Als je 's ochtend wakker word ligt je lijn ineens 20 meter verderop.
Kheb het bijna overal geprobeerd maar tevergeefs. Mijn maat heeft er in totaal twee gevangen. Het Voedingskanaal schijnt beter te zijn. Daar ga ik het ook eens proberen.
Succes
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

21-06-2002 11:56

Stefan,

Kom op jongen niet zo snel opgeven. De Bernisse, mits goed aangepakt, staat garant voor veel vis.

Klein voorbeeldje;
in het najaar 2000 in 6 sessies 27 vissen gemiddeld 19 pond :grin:. Ik was begin september begonnen met voeren volgens een bepaald patroon en ving elke sessie vis. Ik viste anders dan sommige andere, die tijdens sommige voerbeurten op of nabij mijn voerstek zaten te vissen. Deze vissers blankte ook bijna allemaal :lol:.

Overigens kan je het normale nachtvissen vergeten op de Bernisse. Door velen is er een potje van gemaakt en de regels worden streng gehanteerd. Overigens komt dat niet alleen door vissers maar ook overige gebruikers van het recreatiegebied hebben het goed verziekt. Heel vaag hoor ik geluiden dat men oogluikend e.a weer wil toestaan. Echter vorig weekend reed ik er nog even langs en zag weer zo'n eikel met zijn auto naast zijn tent staan :sad:. Kijk dan wordt het dus nooit wat.
Of ik er wat van gezegd heb? Nee ik had daar geen zin meer in. Zulke gasten zien dat toch niet in en ik ben het een beetje moe.

Voor wat betreft het voedingskanaal; dit kan een zeer lastig water zijn waar je soms flink moet doorzetten. Bovendien is het oersaai met weinig goede stekken. De punt bij Spijkenisse wordt/werd flink stevig bevist en is niet zo'n leuke stek om te zitten ivm recreatie. Daar waar de Bernisse uitmondt in het voedingskanaal is een aardige stek. Ook hier kan je last hebben van flinke stroming. Gebruik gewoon zwaar lood >140 gram en je hebt geen enkel probleem.


_________________
Wanna catch'em all,

Arno.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arno Spruit op 2002-06-21 11:57 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arno Spruit op 2002-06-21 12:22 ]</font>
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

22-06-2002 14:15

ik zou wel rekening houden met "vaste stekken" van de locals, die al jaren vissen daaro. (voedingskanaal en brielse meer)
pas op met nachtvissen, juni juli aug. andere tijd, loop je op een fikse bekeuring... dit jaar al hevig gecontroleerd door politie en AID!

de vis is echt wel te vangen hoor :smile:
Cor Blokhof

22-06-2002 16:29

Vasten stekken op het voedingskanaal ? :smile:

Nou dan ga ik binnenkort ook bordjes planten daar!

Volgens mij vist iedereen uit de wijde omgeving daaar gewoon. Er zijn enkele wat betere stekken en die zijn ook over bekend.

En vaste stekken bestaan niet. Iedereen die een visvergunning heeft mag vissen waar die vist en geld gewoon het recht van de eerste. En als je een stek vast wilt bevissen moet je dit in goed overleg doen met de rest van de vissers
Plaats reactie