Spuikanaal en omgeving

Plaats reactie
Rudy Rustenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-06-2014 23:36
Locatie: Oudenbosch

09-06-2014 23:51

Hallo,

Via deze weg wil ik vragen of iemand mij op weg kan helpen met het vissen op het spuikanaal te rilland!

Ik heb er nu 2 sessies gedraaid met alleen brasem als resultaat! Ik ga er niet vanuit dat ik de eerste keer slaag want een aantal keer blanken voor het hebben van succes hoort er nu eenmaal bij!

Ik weet dat er karper aanwezig is want tijdens observatie kom ik regelmatig karper tegen :)

Maar mijn gedachte is dat de instant visserij hier de beste methode is???

Ook de stroming! Met name snachts maken we mee dat het water in no time 2 a 3 meter weg trekt en door de stroming wier aan de lijn komt te zitten en zodoende lijn incl wier word mee gesleept!

Mijn vraag hierover is: zou deze stroming zodoende sterk zijn dat het vissen tijdens spuien eigenlijk onmogelijk is? Of is dit aan te passen door zwaarder lood te gebruiken en evt een toplood toepassen??? Vis momenteel met fox griplood van 142 gram!!!

Ik hoop dat iemand mij een zetje in de goede richting kan geven want ik vind dit stukje natuur geweldig alleen ik moet even een beetje op weg geholpen worden! Dus hoop dat iemand mij op weg kan helpen ? Desnoods via een pb

Alvast bedankt met een karpergroet ;)
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-06-2014 13:32

Rudy,

ik ben bekend met de situatie,maar dat is wel héél lang geleden!
* er zit zeker karper
* ik heb er alleen maar instant gevist, nooit iets anders geprobeerd

door de stroming wier aan de lijn komt te zitten en zodoende lijn incl wier word mee gesleept!

Mijn vraag hierover is: zou deze stroming zodoende sterk zijn dat het vissen tijdens spuien eigenlijk onmogelijk is? Of is dit aan te passen door zwaarder lood te gebruiken en evt een toplood toepassen??? Vis momenteel met fox griplood van 142 gram!!!


Het maakt mijns inziens niet uit of je lijn schuin het water inloopt of dmv een toplood over de bodem laat lopen, het wier sleept de lijn toch wel mee. Noot: Destijds had ik geen last van (het) wier.

Zodra het gebeurt 's nachts opnieuw ingooien?

Enne even hier gekeken: http://zoetwatervissen.com/spuikanaalrilland.html
Daar staat dat er 's nachts niet gevist mag worden?
Rudy Rustenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-06-2014 23:36
Locatie: Oudenbosch

10-06-2014 21:10

Oké bedankt voor je reactie ;) ik had dat ook gelezen maar als ik op mijn vis app de check doe en typ bathse spuikanaal komt er te staan dat je er met 3 stokken mag vissen en snachts! Mits benodigde papieren natuurlijk
stephan schraaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-08-2008 19:55

24-06-2014 20:46

rudy: zetje in de goede richting tenzij je veel tijd en geld wil investeren ander water bevissen.

aantal jaren geleden ving je hier mits je in de goede periode zat redelijk vis te vangen na weekje stevig voeren.

Goede tijd is als het water er uit ziet als erwten soep maar dit is niet meer aan de orde omdat ze zout water binnen laten.

ow ja en toploodjes is geen aanrader dikke voorslag wel van 70 00.

Frenk: er zit niet altijd karper

grtz
Plaats reactie