Karperwateren in Nederland

Johan van Kleef
Berichten: 21
Lid geworden op: 03-11-2012 19:46

15-02-2014 18:41

Inderdaad Sven,
Mensen stop toch aub met het toevoegen van wateren hier!!
Je gooit hier je eigen ramen mee in en trekt alleen maar onnodig mensen naar jouw genoemde wateren.
Moet tegenwoordig maar alles in hapklare brokken worden uitgelegd hoe een water in elkaar steekt en hoeveel en hoe grote vissen er zwemmen??? allemaal btw vissers zeker? opzoek naar gemak en niet het avontuur.
Stap in de auto of op de fiets en ga naar een water toe, ga lekker kijken en observeren, ga desnoods direct peilen, ga voeren, ga vissen, ga keihard op je bek, ga weer vissen, misschien weer keihard op je bek, ga weer vissen en vangen....... kortom maak er een avontuur van en ga niet altijd opzoek naar de gemakkelijke weg, das toch niks aan mensen??[/quote]

Wat een onzin zeg. Wat is er mis met het delen van enige info over wateren. Zijn we bang dat we met z'n allen op een en hetzelfde water gaan zitten omdat er van sommige wateren wordt gezegd dat er een goed bestand zit? Ik denk dat de mensen op dit forum zich echt niet massaal naar bijv. een water begeven omdat iemand op dit forum meldt dat er wat karpers rondzwemmen. Een forum is om info te delen. En waarom niet over wateren, met name informatie over de bodemstructuur etc. wordt gewaardeerd denk ik. Er zijn heel veel beginners die het zeker weten te waarderen als ze op dit forum informatie kunnen verzamelen. Laten we elkaar helpen in plaats van een beetje sneu geheimzinnig te doen. Daar schiet niemand wat mee op. Ik, als beginner, vind het in ieder geval een mooi initiatief en hoop dat er veel mensen zijn die informatie over wateren willen delen. Er worden toch geen stekken prijsgegeven...?
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

15-02-2014 19:14

johan
er word niet geheimzinnig gedaan omdat!
ze willen hier echt wel helpen !!! en zeker beginners
maar er zijn al genoeg wateren naar de kloten gegaan om dat er een mooie zou zwemmen
en men duikt er inderdaad massaal boven op
er komen steeds meer zich zelf noemende karpervissers langs de waterkant
en die maken meer kapot dan je lief is ja , kijk maar om je heen
er zijn wateren die volledig naar de kloten zijn gegaan
zie afgelopen jaar de alba plas (ik weet niets van het bestand)
jaren wilden men hier vissen
zie vorig jaar het mocht na jaren van regelen door verschillende mensen en organisaties
en wat gebeurd er , volgens mij heeft het drie maanden geduurd , dat men er mocht vissen
en was de eigenaar van het water er helemaal klaar mee , en het vissen aldaar is afgelopen
het zal mij benieuwen hoe lang het goed gaat met een water als bv zeumeren
er worden al plaatsen aangeduid waar je nog mag vissen
de rest is al om zeep geholpen
omdat alles tegen de regels in werd gedaan
door de zich zelf noemende vissert
in 2014 zou Bussloo waarschijnlijk aan de landelijke worden toe gevoegd
maar dit is weer uit gesteld voor een jaar
maar op het moment dat het in de landelijke komt gaat er weer een water naar de klote
is dat wat we willen
eigenlijks ben ik blij voor de jongens die daar wel mogen vissen , dat het niet door gaat (en geloof mij , ik persoonlijk baal er wel van, want ik wacht er al een tijdje op)

echt ze willen je hier wel helpen ,maar over dit soort dingen word inderdaad gelukkig weinig gesproken
wees zuinig en vraag desnoods in een pb om informatie

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

15-02-2014 20:03

Plaats: Dongen
Water: Strontvijver
Helderheid: troebel
karper bestand: Goed, meeste rond de 10pond uitschieter 20 pond.
Formaat water: 0,5 hectare
Bodemstructuur: dikke laag prut
Waterplanten: Weinig
Nachtvissen: niet toegestaan
Betaalwater: Nee, maar je moet lid zijn van de Federatie Dongestroom
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

16-02-2014 09:42

Ik vind persoonlijk bepaalde reacties behoorlijk overdreven.
Stel nou dat Bijvoorbeeld alle 15000 leden van carpboard een (groot) water zouden posten met info over het water. Let wel, niet van hun stekjes, maar puur info over het water. Dan geloof ik gewoon niet dat al deze 15000 wateren zo "massaal" bezocht zullen worden. Je geeft immers geen info over hoe je die grote bak eruit haalt en met welk aas en op welke plek je moet ingooien.
Wat mij betreft hoeft het er ook niet bij te staan hoe groot de karpers zijn die er rond zwemmen. daar ben ik het mee eens.

Het zou misschien leuk zijn om samen een soort van compromis te kunnen sluiten als collega vissers.
Welke info kunnen we wel delen en welke niet. Ik ben namelijk niet bang dat ik geen plek meer zal hebben of nix meer zal vangen.

Mocht er overlast zijn van andere vissers....spreek ze er op aan, dat doe ik zelf namelijk wel.
Het hoeft in mijn ogen namelijk niet zo te zijn dat de goede onder de kwade lijden. Dat hebben we met zn allen samen in de hand. En mocht het uit de hand lopen, bel gewoon de politie of sportvisserij nederland (afhankelijk van het probleem). In denk namelijk dat er veel meer "goede" vissers zijn dan "kwade". Omdat een minderheid het voor de rest soms verpest, moeten we daar als sportvisser gewoon alert op zijn. Tevens is die minderheid waarschijnlijk niet op dit board te vinden, zo wel...post hieronder svp :P
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

16-02-2014 12:15

Daaf Wolters schreef:@ Herman: je mist volgens mij totaal de intensie van mijn post, of je hebt geen idee wat er in dat boekje staat.
Het boekje nachtvissen in Frankrijk is niets anders dan wanneer je (delen van) onze lijst van viswateren zou vertalen in een andere taal. Daar heb ik dus totaal geen problemen mee, een opsomming van wateren en regels. Er staat geen info over bestanden en moeilijkheidsgraad in, dus zeker niet een open uitnodiging on met zijn allen op warer x te gaan vissen want daar zwemt x kg en vang je makkelijk.

Ik gebruik het boekje al jaren bij het uitkiezen van mijn bestemmingen en op de meeste wateren kom ik zelden tot nooit andere buitenlandse vissers tegen.


Je hebt gelijk Daaf, naar aanleiding van je reactie het een en ander nog eens terug bekeken, hier sloeg ik de plank volledig mis, stom van me :oops:
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

16-02-2014 12:20

pj otte schreef:Beste Herman,

Zou het betreffende boekje nog maar eens goed na lezen als je het ooit al gelezen heb? Kan er niets in vinden aangaande bestanden aan karper in Frankrijk of het moet de laatste versie zijn?

Kan me nog wel de knokploeg van vroeger jaren bij jullie herinneren die geen vreemde dulden aan het KK. Of dat leuk was nee.

Groet,
Peter


hetzelfde als naar Daaf Peter, ik zat er ff goed naast :oops: , v.w.b. die knokploeg, weet ik niets van, bij jullie? ben slechts een Nederlander hier op bezoek voor werk, wonen en vissen :)