karper wateren rondom arnhem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

29-05-2012 01:36

Hallo,

Ik zal me eerst even voorstellen want ik ben net nieuw. Ik heet tom bruijne, ben 15 jaar en ben aan het beginnen met karpervissen. Mijn vervoer is een fiets en binnenkort een scooter. Ik heb tot nu toe 4 karpers gevangen en de zwaarste was 24 pond. Mijn probleem is: ik weet geen goed karperwater rondom arnhem, en weet al helemaal niet hoe ik het moet aanpakken als ik op onbekent water ga beginnen. Kan iemand mij aan informatie helpen?

Groetjes tom
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

29-05-2012 13:19

Dag Tom,

Je zou een goed begin maken door je vraag te stellen in de juiste rubriek, namelijk: vissen in Nederland.

Om je een antwoord op je vraag te geven: Google earth is je vriend. Je woont daar letterlijk tussen de wateren met grote tot zelfs hele grote vissen.

Zoek iets op Google earth, fiets er naartoe en ga eens kijken. :wink:

Succes.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-05-2012 13:32

Verplaatst naar Vissen In Nederland
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

29-05-2012 19:19

hallo,

bedankt voor de tip. ik heb wel wat wateren op het oog ik zal het even opnoemen: de kolken in haalderen, immerloo plas oud zuid, rijkerswoerdse plassen. maar mijn grootste probleem is, hoe moet ik het aanpakken op nieuw water? ik heb namelijk neit veel ervaring..
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

29-05-2012 21:37

Het zijn ook niet de makkelijkste wateren die je noemt hoor, Tom :wink:

Misschien kun je het eens proberen bij het Velperbroekcircuit, zit erg veel karper een ook mooie exemplaren. Als je niet al te gek doet moet je daar wel een visje kunnen vangen. Nachtvissen mag alleen aan de zijde van het tankstation, en niet bij de flats. En anders is er nog Biljoen, een mooi ombost vijvercomplex met een goed bestand aan karper. Voor deze vijvers heb je wel een vergunning van "De Winde" nodig. Tipje van de sluier: probeer ook eens een pennetje of een korstje brood!
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

29-05-2012 23:30

hallo,

bedankt voor je tip, daar had ik zelf nog niet aan gedacht! ik ga het eens overleggen met mijn maat en me vader om het daar te gaan proberen. ik zal het nu eens opzoeken op google earth, om wat mooie stekjes proberen te ontdekken. kan ik daar eigenlijk de hele zomer door wel karper vangen?

groetjes tom
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-05-2012 11:16

tom bruijne schreef:kan ik daar eigenlijk de hele zomer door wel karper vangen?


Dat is iets wat altijd mogelijk is, mits je jouw visserij aanpast op hetgeen je waarneemt Tom. Als de vis hoog zit moet je niet als een ballo maar achter je boiliehengels blijven zitten maar een zak brood tevoorschijn toveren, of wat gesoakte katten- of hondenbrokjes.

Alles staat met je eigen inzicht, en wat je daarmee doet ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-05-2012 16:25

Robert Lamboo schreef:Het zijn ook niet de makkelijkste wateren die je noemt hoor, Tom :wink:

Misschien kun je het eens proberen bij het Velperbroekcircuit, zit erg veel karper een ook mooie exemplaren. Als je niet al te gek doet moet je daar wel een visje kunnen vangen. Nachtvissen mag alleen aan de zijde van het tankstation, en niet bij de flats. En anders is er nog Biljoen, een mooi ombost vijvercomplex met een goed bestand aan karper. Voor deze vijvers heb je wel een vergunning van "De Winde" nodig. Tipje van de sluier: probeer ook eens een pennetje of een korstje brood!



Aan de andere kant mag je ook nachtvissen, mist je in het bezit bent van een "nachtvergunning" deze kost € 5,-.
De rest klopt wel, zitten wel leuke vissen en je kunt als je een beetje nadenkt goed vangen, succes!

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

31-05-2012 21:25

hallo,

ten eerste allemaal bedankt voor al de tips! ik ga het binnenkort met een maand op het biljoen proberen, ik neem dan twee hengels voor statisch vissen mee, maar voor de zekerheid ook een stevige roofvishengel voor als de vissen aan het oppervlak zitten. ik wil eigenlijk gaan voeren met: hennep, mais, mini-vismeelpellets en een paar tijgernoten. aan de haak wil ik met tijgernoten gaan hangen. weet iemand hoe ik hennep en tijgernoten moet klaarmaken? en heeft iemand nog een tip aan de hand voor een goede flavour door de tijgertjes?:$ en nog verdere tips hoe ik moet gaan vissen? ik ga niet om persoonlijke stekken vragen, dit zou ik zelf ook niet leuk vinden als dit aan mij gevraagd werd, plus ik wil er graag zelf achterkomen:)

groetjes tom
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

01-06-2012 08:32

Begin is met een boek te lezen!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-06-2012 13:32

tom bruijne schreef:hallo,

ten eerste allemaal bedankt voor al de tips! ik ga het binnenkort met een maand op het biljoen proberen, ik neem dan twee hengels voor statisch vissen mee, maar voor de zekerheid ook een stevige roofvishengel voor als de vissen aan het oppervlak zitten. ik wil eigenlijk gaan voeren met: hennep, mais, mini-vismeelpellets en een paar tijgernoten. aan de haak wil ik met tijgernoten gaan hangen. weet iemand hoe ik hennep en tijgernoten moet klaarmaken? en heeft iemand nog een tip aan de hand voor een goede flavour door de tijgertjes?:$ en nog verdere tips hoe ik moet gaan vissen? ik ga niet om persoonlijke stekken vragen, dit zou ik zelf ook niet leuk vinden als dit aan mij gevraagd werd, plus ik wil er graag zelf achterkomen:)

groetjes tom


Met even zoeken had je deze antwoorden zo gevonden, maar vooruit. Tijgernoten minimaal 24 uur weken en een half uur koken. Wil je ze extra attractief dan niet met je handen in het kookvocht komen en de hele bende in een afsluitbare emmer gieten en een paar dagen laten staan. Ze gaan dan slijmen, wat een vrij ranzige bende oplevert maar wel erg attractief is. Flavour bij tijgernoten (of eigenlijk bij particles in het algemeen) is nergens voor nodig. Van nature hebben ze genoeg smaak en attractie, ga niet proberen dit te verneuken door allerlei synthetische geurtjes toe te voegen. Hennep is heel makkelijk, je kan het weken, maar is niet per sé noodzakelijk. Kook het tot je de eerste witte kiemen tevoorschijn ziet komen, zet dan het gas uit en laat het langzaam afkoelen. Als het goed is heb je een paar uur later kiemen uit het overgrote deel van de zaadjes. Let op dat de mix die je voorstelt wel extreem witvis gevoelig is. Dat hoeft niet per sé een probleem te zijn maar als je echt te veel witvis gaat vangen kan je misschien beter wat kleine zachte delen er uit laten (bijv de pellets of mais) en wat meer grotere/hardere delen (noten/boilies) toevoegen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

01-06-2012 22:52

hey,

bedankt voor uw manier van tijgernoten klaarmaken. misschien als de tijgernoten gekookt zijn, hennep bij het kookvocht en de tijgernoten gooien, is dit goed? ik ga het allemaal uitproberen :P

groetjes tom
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-06-2012 06:57

Nee Tom niet doen.

Maak hennep afzonderlijk klaar, week het en kook het tot de spruit zichbaar wordt stop dan het koken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

02-06-2012 22:21

Hallo,

Alweer bedankt. Vanavond even een nachtje vissen op me eigen water met 2 maten, ziter nu al een paar uur. Nog geen enkele aanbeet of zo iets...:( hopelijk komt het nog. Laat morgen het resultaat weten!

Groetjes tom
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

03-06-2012 18:51

weer een mooie karper voor mijn foto album erbij! mijn eerste rijenkarper, heb zelfs nog nooit gehoord dat in dit water wel eens spiegel gevangen werd.. maar toch, klein maar wel heel mooi. verder 4 zeelten en 3 brasems. vanavond toch maar nog een nachtje proberen.
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

04-06-2012 22:50

hallo,

ik en een maat willen zondag op het biljoen gaan vissen, maar ben hier helemaal niet bekend. ik heb veel aan alle informatie gehad, maar wil graag nog iets meer. ik heb het op google earth opgezocht, en kwam bij een lange vijver uit die helemaal ombost is, is dit de biljoen vijver? ik heb zondag maar een dagje, en wil graag meteen wel ene beetje kunnen vissen, maar kan op google earth niet zien waar een beetje gevist kan worden, en het is te ver om even heen te fietsen. kan iemand mij vertellen in welke richting ik een beetje moet gaan vissen? er zijn overal weilanden zo te zien, dus ik weet niet wat op loop afstand is van een weg.

groetjes tom
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-06-2012 09:27

Misschien dat iemand zondag ochtend tijd heeft je hengels even uit te komen gooien?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-06-2012 11:58

Te ver om even heen te fietsen? Tja je wil wat of je wil het niet. Ik fiets 3-4 keer in de week 30km om even te voeren, wat is nou te ver?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

05-06-2012 14:51

het was niet de bedoeling om te doen alsof ik niks zelf wil doen, ik wil alleen een beetje weten waar gevist kan worden. ik bedoel hiermee, mag er overal aan dit water gevist worden en is de waterkant overal bereikbaar?
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

17-06-2012 14:03

hallo,

net terug van een weekendje biljoen vissen. een karper gevangen, 21 pond. verder helemaal niks geen aanbeet enzo. is er nog iemand die ervaring heeft met het hoefijzervormige water bij elden en het gelredome?

groeten tom
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Gebruikersavatar
tom bruijne
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-05-2012 01:25
Locatie: arnhem

17-06-2012 14:06

Frans Randolfi schreef:Misschien dat iemand zondag ochtend tijd heeft je hengels even uit te komen gooien?



inderdaad er was iemand die aanbood om voor te doen waar ik me hengels moest uitwerpen! :wink:
vissen zit in je hart en nieren, niet tussen je oren!
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

18-06-2012 07:55

Hoi Tom,
Ik begrijp je enthousiasme maar al te goed, maar zoals je nu reageert kom je als een heppiedepeppie over. Koester je succes op Biljoen. Zoals je reageert kom je op me over als een beginnende visser. 21 Pond is een hele mooie vis. Vroeger, eind jaren 80, zou ik daar een week van wakker hebben gelegen. Ga gewoon door op dit water en begin te leren. Dat werkt niet door dan weer hier en dan weer daar te vissen. Maar nogmaals, ik begrijp je wel.

Als je dan toch wilt waterhoppen, probeer dan niet van alles hier te vragen. Dat komt erg hebberig over. Ga er gewoon op uit en ga eens een avond aan het water zitten. Daar leer je honderd keer meer van dan de antwoorden die je hier krijgt.

Voor info over het Hoefijzer, kun je ook eens op zoek gaan naar het boek van Tonny Buijs dat hij hierover schreef. Al is de info wat gedateerd, door de regels heen valt er vast nog wel wat uit te halen.

Arjen
tijs peters
Berichten: 121
Lid geworden op: 30-03-2012 17:26

05-09-2012 21:45

als je nog info wilt over het biljoen. stuur maar pb
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

28-05-2013 13:15

Tom,

Ik volg deze thread van jou eventjes en je springt van de hak op de tak.
Je hebt nog nauwelijks door hoe je aas moet bereiden of je vist al op allerlei wateren waar je in mijn ogen te weinig moeite voor doet om het te leren kennen. En heb je er gevist, dan vraag je alweer naar het volgende water.

Tips:
* concentreer je eerst op 1 of 2 wateren
* zorg dat dit in eerste instantie dichterbij huis is, zodat je er regelmatig heen kan gaan om te observeren,
maar ook om evt te voeren.
* zoek daar enkele mogelijke stekken op, observeer, loop rond (zover dat mogelijk is), praat met de locals
* geen enkele stek is van jou, dus als je wilt gaan vissen, zorg voor een tweede, alternatieve stek waar je
kunt vissen (vandaar: twee wateren en evt meerdere mogelijke stekken)
* zoek daar uit of het een "vruchtbare stek" is, of het vis oplevert
* zoja, dan moet je daar vis kunnen vangen. Zoniet, dan doe je misschien iets fout. Denk dan na over wat je
gedaan hebt en wat de reden is dat je niets vangt (of wat er verkeerd gaat)
* je vist denk ik (meestal?) statisch, dus probeer mobiel te vissen. Neem niet teveel troep mee, dit betekent: 2 hengels, steunen/piepers in de hand, net, tas met spullen enemmertje aas, en onthaakmat. Scheelt weinig met penvissen, op de steunen en extra hengel na :). Zoek vis op, gooi voorzichtig in,zet hengel op de steunen envissen maar!. Na een uur nog geen beet? verder! Z|o leer je je water kennen. Succes!
alexander nijman
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-02-2006 21:07
Locatie: arnhem

05-06-2013 00:51

Probeer zeker eens het diverse aanbod van cultuurwater in arnhem.. bijna alles daarvan is met de fiets niet meer dan 30 minuten fietsen en als je een scootertje hebt is elst ook zeker een aanrader om eens aan te doen.
Als je dan op het kleinere water je stekjes weet te vinden probeer het dan eens op het grotere water.
De wateren die je in de eerste post noemt zijn niet de makkelijkste wateren en ook in het cultuurwater van arnhem zijn wel 30 ponders te vinden.. althans een aantal jaar geleden wel!
Plaats reactie