mooie nel

Gebruikersavatar
erikjan van den boogaard
Berichten: 49
Lid geworden op: 13-08-2003 02:00

13-08-2003 23:09

Er zijn een paar visser op de mooie nel een ..... zooitje van maken naast de water kant heb nu al twee keer twee vuilniszakken mee naar huis genomen omdat mensen het zo leuk vinden om te over nachten en dan de bende niet mee naar huis nemen en zeker honderde meters vis lijn.Hou het een klein beetje nestje AUB er willen nog meer mensen een rustig nachtje vissen met die ratten is het geen doen. En nog mooie vissen gevangen op de nel trouwens ?
Gast

14-08-2003 07:25

Erikjan,
Ik ben het helemaal mt je eens man.
Gister ben ik even aan het fietsen bij de Liede het leek daar wel een vuilnisbelt.
Daar stonden gewoon een paar kapotte tuinstoelen en een bbq en nog veel meer bende.
Ook op dat stuk waar die ponny`s lopen als dat vaker gebeurt zullen we er al snel niet meer mogen vissen denk ik.
Helaas zie je dat weer steeds vaker bij ons in de buurt.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-08-2003 07:56

erikjan,

helaas gebeurd het overal! Bedoel je de stek in de bosjes richting Penningsveer? Daar zitten wel is gasten te vissen... ongelooflijk, die maken er echt een zooitje van, laten alles achter en gaan gezellig BBQ'en.... dit soort vissers zou verboden moeten worden! Ik ruim altijd al mijn troep op! Ik wil graag nog terugkomen op mijn visstek en als ik er een vuilnisbelt achter laat zal het snel afgelopen zijn...

Heb zelf een mooie vis gevangen, 'knipwitje' op een mooi gewicht! Ken je die vis?
Erik kent hem ook!!

Groetjes,

Marijn

_________________
Behandel een karper van 10 pond met hetzelfde respect als die van 50!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-08-14 12:36 ]</font>
Gast

14-08-2003 08:37

"knipwitje" wie verzint er nou z`n naam
HaHaha
Mzzl Marijn
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-08-2003 08:50

EUH... Erik, jij misschien...? :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
erikjan van den boogaard
Berichten: 49
Lid geworden op: 13-08-2003 02:00

14-08-2003 08:58

ik ken die vis niet marijn is wel een mooie foto trouwens. En hoe kom je aan zo naam zeg? Is het een bekende vis dan heb er nog nooit iemand over gehoord? Maar mooi dat jullie er over eens zijn.


groetjes

erikjan
Gast

14-08-2003 09:01

erikjan,
Wij hebben die vis gister die naam gegeven ivm de vorm van zijn buikje,die lijkt op een knipwit brood.
Gebruikersavatar
erikjan van den boogaard
Berichten: 49
Lid geworden op: 13-08-2003 02:00

14-08-2003 09:05

ooooo ik snap hem. Een vis maatje van mijn waar ik drie jaar geleden mee gevist heb of zo heb 30.7pond gevangen lijkt er erg veel op en denk ik op de zelde water als jij ga zijn foto is zoeken misschien heb ik hem
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-08-2003 09:11

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-08-14 12:35 ]</font>
Marco van Kampen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-08-2003 02:00
Locatie: Purmerend

14-08-2003 17:43

Zet er gelijk nog wat meer gewichten bij
dan wordt het straks een grote vuilnisbelt
vanaf de windmolens (zitten er nu al tegenover met 10 man naast elkaar, vinden het vast leuk om buiten te zijn want vangen ho maar), tja vroeger was het nog leuk in deze omgeving te vissen, toen kon je er nog op je gemak een voerstek opbouwen. Nu moet dat allemaal stiekum snachts (jaaa want het kan nog wel op plekken waar de meute niet neerstrijkt, want je kunt je auto/scooter er niet naast je neerzetten).
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-08-2003 08:32

Marco, je hebt gelijk! De gewichten heb ik al bij mijn postings weggehaald gister! Het is tegenover de windmolens zeker niet meer te doen om te vissen want het word er doodgevist! Mijn stek was tot dit voorjaar voor mijzelf, had weinig last van andere vissers en als ze er visten vingen ze niet veel omdat ze taludjes niet wisten te vinden! Ik weet van die stek de trekroutes, de taludjes en de mosselbanken en weet er veek vis te vangen, maar na het vangen van een paar mooie vissen is het nu een camping geworden! 4 tenten stonden er vorige week... dat schiet niet op! Wat dat betreft zijn er veel 'ratten' en stekkenpezers die niet de moeite nemen om een eigen stek te zoeken en te onderhouden...


GREETZ...
Marco van Kampen
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-08-2003 02:00
Locatie: Purmerend

15-08-2003 14:58

Klopt Marijn. Vis al twintig jaar met groot plezier in Haarlem & Omgeving. De laatste jaren maar 1 of 2 x per jaar om even wat vissen te vangen als het op onze andere stekken (waar het moeilijker is)wat minder loopt. Kon tot 3 jaar geleden leuk vissen op onze "vaste stek" op het spaarne (t/o de tenten) maar toen het bekend werd dat wij dr aardig vingen zat het snel vol. Nu geen lol meer aan dus vissen we op de onbekendere stekken in het Spaarne. ANyway, waar ik ook niet goed van wordt is dat mensen beweren vissen gevangen te hebben (of via/via hebben gehoord) van fenomenale gewichten / absolute onzin natuurlijk en zo werk je het vormen van een nieuwe bosbaan aardig in de hand.
Allez, als het straks wat kouder wordt verdwijnen de mooi-weer vissers en hebben we weer wat meer ruimte en met een beetje geluk komen ze volgend jaar niet meer terug, want ze hebben natuurlijk nagenoeg niets gevangen dit seizoen.
Sorry moest dit ff kwijt dames en heren.
Gebruikersavatar
erikjan van den boogaard
Berichten: 49
Lid geworden op: 13-08-2003 02:00

15-08-2003 15:14

je hebt wel gelijk marco is ook fout om gewichten op het internet te zetten.Ik vis nu ook hoogstens ook een of twee keer per jaar in haarlem als ik ga is het in feb. en in eind oktober want dan is het rustig zoals je al zei. Maar waar ik me druk om maak dat als ze daar vissen dat ze het helemaal verpeste voor andere er zijn plannen om waar die pony zijn om de af te sluiten en dan mag niemand er meer op. En ook nog word er wel eens gecontroleerd in haarlem ben nog nooit gecontroleerd ,als dat nou eens vaker gebeurt zal die rommel en visser ook minder worden want als je ff op je fiets stapt dan kom je dus VEEL tentje tegen en allemaal met drie hengels een ... bende zo echt helpen.
Gast

15-08-2003 17:50

Bij ons in de buurt mag je toch met 3 hengels vissen???
Die indruk krijg ik wel want meer dan de helft zit met 3 hengels,en als er geen controlle is dan verandert dat ook niet.
Ik zelf vis nooit met 3 hengels maar dat had makkelijk gekunt want ik ben de afgelopen 10 jaar nooit gecontroleerd in Haarlem.
Een keer heb ik een controleur gezien toen ik in het Noorder Sportpark zat te vissen en dat mag niet ik denk dat ik toen 12 was of zo.
Marco onbekende stekken op het Spaarne zijn die er dan???
Het zijn niet alleen de karpervissers die er een bende van maken wat dacht je van die bootjes die overal aanmeren er zijn er bij die er ook wat van kunnen.
En het meest erger ik me aan die stropers met hun staande netten op de nel die moorden echt veel vis uit.
robin schipper
Berichten: 15
Lid geworden op: 21-05-2003 02:00
Locatie: bergen

16-08-2003 11:32

Er is wel een tijd gecontroleerd op de Nel, ikzelf ben in die tijd 2x gecontroleerd, ik spreek nu over een jaar of 5-6 terug. Dit had waarschijnlijk te maken met stropers. De controleurs kwamen in een boot in donkere kleding 's nachts langs met een mega lamp voorop de boot, daarna nooit meer iemand gezien.
robin schipper
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

17-08-2003 15:20

Ja, boys er wordt inderdaad daar weinig gecontroleerd. Vergeet niet dat de AID nu wel een vast punt in IJmuiden inneemt. Alleen ze hebben dit jaar geen tijd gehad vanwege alle perikelen rond ide kippen. Ik mag graag een rondje maken rond het Spaarne, Liede binnen en buiten, de Nel. Het is inderdaad een zooitje. Maar ik zie ook veel witvisspulletjes er tussen liggen en van recreanten. Spreken jullie de vissers er nooit op aan? Lijkt mij, dat dit met een beetje tact moet kunnen.

Vang ze.

Gr. John
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-08-2003 08:40

Ik ben no NOOIT gecontroleerd op het Spaarne of d Nel, wel ben ik 1 keer gecontroleerd in spaarnwoude bij de kanobaan! Er ging een vriend mee vissen en die vist nooit, die ging voor d gezelligheid mee, ik had een hengeltje klaargemaakt voor hem kwamen die eikels in zo´n spaarnwoudewagentje aankarren... hij kreeg een boete omdat hij geen vergunning had en een boete omdat zijn auto niet goed stond geparkeerd... nou een hoop ellende dus!!

Vrijdagnacht weer een mooie blank om mijn oren gehad! Zat op 2.5 meter diepte te vissen terwijl de vissen werden gevangen op 5 meter!

Over de troep in het water...
Ik stoor me er ook heel erg aan, maar je kan niet iedereen achter zijn vodden aanzitten! Ik ruim altijd mijn troep op, je zal niet kunnen zien dat ik ergens gevist! Ik vind dat je je stek schoon moet houden, ik wil er graag terugkomen en als je steeds een troep achterlaar kan het snel afgelopen zijn met de pret...


Enneuh.... Erik...

Heb jij gevist in het Noorder Sportpark? Boefje dat je bent, dat heb ik nou NOOIT gedaan... :wink:
_________________
Behandel een karper van 10 pond met hetzelfde respect als die van 50!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-08-18 08:44 ]</font>
Martijn wiersma
Berichten: 34
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: katwijk

25-08-2003 17:16

hier is het net zo erg ik en mn vismaat ruimen alles netjes op in een vuilnis zak maar we mogen niet meer vissen in de buurt omdat anderen het voor ons verpest hebben dan zie je mannetjes van 15 met een dure set zitten met krat bier erbij en al die flesjes in het gras mieteren grrr heb er zon hekel aan snap ook niet hoe ze aan zon set kunnen komen mag joost weten :S
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

28-08-2003 11:44

Laatst aan het dreggen geweest aan de Ringvaart. Hoop fietsen eruit. Meteen de vuilophaaldienst gebeld. Dag later was het weg. Aan zwerfvuil heb ik elke keer een plastic zak vol. De fietsende en schoolgaande jeugd maakt er ook een bende van.
Marijn, Ook die jongens van Spaarnewoude doen hun werk. Al kan het wat beter (Kijk na een mooie dag bbg-en in de Houtrak) Jouw vriend was per slot van rekening fout. Hij had niets. Al had ie maar een akte gehad. Dat was beter dan de prenten. Bij elkaar had hij gewoon lid moeten worden van de hengelsportver. Voor het geld van de boete ben je lid. Voor dat andere geld had je nog een biertje kunnen kopen.

Succes.

John
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

28-08-2003 17:34

John,

ik geef je wel gelijk, maar die jongen vist 1 keer per jaar...
Tuurlijk, die gasten doen hun werk en als de papieren niet op orde zijn dan krijg je een prent, klaar! Neemt niet weg dat het best balen is!!
Wat de Houtrak betreft is het schandalig! Afgekloven stukken schaap liggen gewoon op het gras en de gloeiende kolen worden ook achtergelaten en niemand die er iets aan doet, helaas!

John, je hebt ook een privebericht!!

Groetjes marijn
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

29-08-2003 12:55

Marijn,

Dat weet ik wel. Maar goed misschien krijgt ook last van het virus. Bekijk je priveposting maar.
Maar waarom ga je dan niet naar een water waar amper gecontroleerd wordt. Je weet, dat ze in Spaarnwoude streng zijn.

Gr. John
Ray Duijn-La Choufe
Berichten: 20
Lid geworden op: 15-03-2004 20:42
Locatie: Haarlem

17-03-2004 11:10

Zo heb ik er ook nog een paar : de mutant (29+) , de kat(28+) , de patient(26+) en nog wel een paar herkenbare vissen.
Maareh over knipwit.... hoe zwaar was hij/zij en uit haarlems water?
Doet me denken aan een witte,bijna lederachtige 24ponder met een geblokte maag.
Oh ja de patient heeft op de linkerflank een gemuteerd schubbenpatroon met een diameter van +/- 15cm , de mutant heeft een afgescheurde rugvin ter midden van de rug over een lengte van +/- 5cm met in het midden daarvan een 2cm diep en 1cm breed gat en de kat heeft een reusachtig hoge rug met een omtrek van 83 cm(en dat voor "slechts"28 pond)!

Met visvriendelijke groeten.......
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

17-03-2004 13:22

ray,

leuk al die gewichten, maar als je de topic even goed doorleest staat er ook een gedeelte over in over het noemen van gewichten... Hierdoor kan je een hoop ellende op je dak krijgen, mensen die naar het water komen omdat ze denken er een zware vis te kunnen vangen...

lees eerst de huisegels eens door, daar staat ook vermeld dat het noemen van gewichten in combinatie met wateren 'not done' is...

Wil je iets weten over knipwitje, doe het dan middels een PB (privebericht)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-03-2004 14:26

Lijken overigens wel kermisattracties. :(

Staat volgens mij niets van in de huisregels, maar wees verstandig en doe het niet zoals hier.
Ray Duijn-La Choufe
Berichten: 20
Lid geworden op: 15-03-2004 20:42
Locatie: Haarlem

17-03-2004 16:31

Zeg Marijn zet je bril eens op of koop anders een nieuwe.
Het moge duidelijk zijn dat ik geen enkel water bij naam heb genoemd en dat ook nimmmer zal doen ivm met mijn eigen rust en visvreugde. Daarbij komt dat de pot(jij) de ketel(mij)verwijt etc...... aangezien je wel zo bent om jezelf met een dikke twintiger hier te laten afbeelden !!!

Gaarne enige consequentie.....

Met visvriendelijke groet.