vraagje over een water

Plaats reactie
marco hoedeman
Berichten: 153
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: purmerend

04-01-2013 17:24

hallo

kan iemand mij iets vertellen over het water bij monickendam
het gaat over de purmer ee

alle info is welkom over dit water qua bestand en bodem gesteld heid en wat voor een soort bodem het is daar


ik hoor graag van jullie

grtn marc
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

04-01-2013 18:21

Denk zomaar dat mensen daar weinig over los zullen laten....
Ik zou zeggen, ga er heen met een boot of peilhengel en maak er een leuk dagje van ;-)
Gebruikersavatar
Anthony Runia
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-10-2009 20:49
Locatie: Heerenveen

11-01-2013 17:45

Maak er inderdaad een mooi dagje van, leer het water kennen door inderdaad zoals Bart al heeft gemeld met een peilhengel. Erg leerzaam, een goed beeld van bodemgesteldheid en eventuele gevonden hotspots kunnen invloed hebben op je vangst. Succes!
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

11-01-2013 18:28

Beste Marco,

De Purmer Ee(beter bekend als Stinkevuil) is een mooi water om te karpervissen.
Ondanks dat er een aantal redelijk grote vissen zwemmen zul je die maar weinig tegenkomen en zul je veel vis vangen tussen de 4 en 9kg. Het is overal ongeveer 1.80 diep op de kanten uitgezonderd. Die zijn wat ondieper. De bodem is er zacht maar er zijn wel harde plekken te vinden. En die moet je hebben om je vang kans te vergroten. Moeilijk is het er niet. En heel veel word er niet gevist. Dit waarschijnlijk door het beperkt aantal stekken. Probeer he er gewoon eens van het voorjaar en zorg dat je dan wat hebt voorgevoerd. Boilies werken er prima. En ook tijgernoten doen het goed. Pas op dat je niet met witvis gevoelig voer gaat zitten want dan word je gek van de brasem.
Plaats reactie