In goed overleg met Sportvisserij Nederland, Oost-Nederland, Friesland en Hengelsportfederatie Groningen/Drenthe is het nu mogelijk om met 1 NachtVISpas te vissen in de NachtVISwateren van alle drie de federatiegebieden!
Dit geldt eveneens voor het vissen met drie hengels. Je hebt naast je NachtVISpas of Derde HengelVISpas wel altijd een normale VISpas nodig.
De NachtVISpas kost € 10,= en de Derde HengelVISpas € 25,=. Let op: bij onze federatie is het niet mogelijk om een aparte Derde HengelVISpas te kopen. Deze is altijd gecombineerd met de NachtVISpas. Eventueel kunnen administratiekosten berekend worden.
Hou altijd de websites van Sportvisserij Friesland en/of Hengelsportfederatie Groningen/Drenthe in de gaten voor wijzigingen en de wateren waarin je mag nachtvissen of vissen met drie hengels.
Lees hier meer over de Nacht-/Derde HengelVISpas van Oost-Nederland.
Gevonden op de site van Sportvisserij Nederland
Zijn zij zo vooruitstrevend of is de rest zo laks
Groet,
Peter
Uitwisseling nachtviswater in 3 noordelijke federatiegebiede
Kijk eens op http://www.karperbeheer.nl
-
op zich is het geen slecht idee maar een landelijke invoering van dergelijke passen zou ik niet willen het stikt nou al van de (nacht)vissers aan sommige wateren en dat dan al alleen met de plaatselijke (nacht) vispas houders .
ook is overlast van "vissers" een factor die dan mee gaat spelen .
ik denk ook dat er een enorme verwarring zou gaan ontstaan over het feit of men op een bepaald water nou wel of niet mag nachtvissen of een derde mag gebruiken of niet .
los daarvan zou een je een stuk minder betalen aan vergunningen en daarmee ook weer geld weg houdt bij de plaatselijke federaties die met dit geld goede dingen kunnen doen .
daarop kunnen de federaties de prijzen van de vergunningen wel weer duurder maken wat dus ook weer met zich meebrengt het feit dat jij betaald voor water waar je NOOIT van je leven zal gaan vissen .
ik vind dan ook dat elke federatie dit voor zichzelf moet bepalen waar deze regels wel of niet gelden en daar dan passen voor uit moeten gaan geven of juist niet.
ook is overlast van "vissers" een factor die dan mee gaat spelen .
ik denk ook dat er een enorme verwarring zou gaan ontstaan over het feit of men op een bepaald water nou wel of niet mag nachtvissen of een derde mag gebruiken of niet .
los daarvan zou een je een stuk minder betalen aan vergunningen en daarmee ook weer geld weg houdt bij de plaatselijke federaties die met dit geld goede dingen kunnen doen .
daarop kunnen de federaties de prijzen van de vergunningen wel weer duurder maken wat dus ook weer met zich meebrengt het feit dat jij betaald voor water waar je NOOIT van je leven zal gaan vissen .
ik vind dan ook dat elke federatie dit voor zichzelf moet bepalen waar deze regels wel of niet gelden en daar dan passen voor uit moeten gaan geven of juist niet.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 26-04-2012 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
-
Zijn zij zo vooruitstrevend of is de rest zo laks, citaat Peter.
Wat denk je zelf Peter:)
Wat denk je zelf Peter:)
Aart,
Een goed verstaander heeft aan een half woord al genoeg.
Mogelijk kan de commissie die met veel tromgeroffel aan het werk is gegaan hier uitsluitsel overgeven. Of is men de stokken soms kwijt?
Groet,
Peter
Een goed verstaander heeft aan een half woord al genoeg.

Groet,
Peter
Kijk eens op http://www.karperbeheer.nl