Noorder ijpolder/ ijplas/ barnegat??

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

21-04-2012 08:17

Goeie morgen medekarpervissers,
Ik rijd al jaren voor mijn werk langs deze twee mooie plassen, heb er ook wel meerdere keren gekeken en eens een nachtje aan de kleine plas gezeten maar dat was helaas voor mij zonder resultaat maar mijn maatje ving er een schub van een kleine 18 pond.
Maar de plas blijft mij trekken en dat is ook simpelweg om het feit dat er zo weinig info over te vinden is en de karpervissers die daar zitten altijd vertellen dat ze niks hebben gevangen.
Daarom probeer ik maar even langs deze weg wat info te verzamelen (reacties mogen ook via pm)
Wil graag op de grote plas zitten en zat te denken om op die grote schiereiland te zitten en dan vervolgens aan de noordkant van de schier te vissen want dat gedeelte lijkt mij een goeie voorjaars stek ivm de vele begroeing daar.
Maar de vraag is: Is die schiereiland toegankelijk? en hebben ze dat gedeelte nu nog niet dicht gegooid ivm de bouw van de noord/zuid en de nieuwe coen? En is het wel een beetje een veilige plek om daar in je eentje te zitten bv. cruisende homo's of criminele activiteiten? Bij de kleine plas waren namelijk veel polen niet dat iedere pool een slechte pool is maar als ergens groepjes mannen rondlopen vertrouw ik het niet zo goed...
Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt, gr Bart
Brendo Uhl
Berichten: 56
Lid geworden op: 16-05-2011 21:25

21-04-2012 16:01

Ik heb op de kleine plas wel een aantal keer gezeten, helaas geblankt wel wat Brasem binnen weten te slepen maar zo blij word je daar niet van(vistv was hier laatst ook nog in een aflevering). Het grote water schijnt weer een stuk beter te bevissen qua karper! Heb wel eens een foto van een albino schubje die daar schijnt rond te zwemmen, Maar de laatste keer dat ik er was (vorig jaar augustus) hoorde ik van een bewoner die daar zijn hond aan het uitlaten was dat er veel sterfte was een aantal maanden eerder.

En wat zijn ze daar nu niet erg druk bezig met verhogen van zand etc bij dat schier eilandje waar jij het over hebt!? Het is er in ieder geval erg druk qua werk verkeer enzo.

Maar in ieder geval succes zie er wel vaak karper vissers het water op trekken met een rubber bootje!

groetjes
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

25-04-2012 20:11

Hey Brendo thanks voor de snelle reactie :wink:
Je hebt gelijk wat betreft de drukte maar ik bedoelde eigenlijk de noordkant van de schier, daar heb je een mooi begroeid stuk water met veel riet en overhangende bomen en mooie ondieptes...
Heb zelf ook geblankt op het kleine meertje maar mijn vismaat had er wel eentje, denk wel dat daar flinke jongens rondzwemmen.
Maar zo wispelturig dat ik ben loop ik ook met de gedachte om op het Noordhollands kanaal te zitten maar heb daar m'n twijfels over of dat nu de goeie tijd is, vaak rond deze tijd trekken de vissen naar het ondiepe en aangezien die stek al gauw 3 tot 5 meter is.... (Daarom zit ik dus te denken om op de Noorder ijpolder te vissen) Maar de temperatuur is de laatste tijd niet bepaald hoog dus heb even op het moment geen idee was ze de laatste tijd rondhangen.
Ga in ieder geval aankomend weekend weer eens voor de eerste keer vissen maar al die keuzes :o lastig hè? Haha!

Thanks voor je pm by the way, zal er eens langs rijden :roll:
Brendo Uhl
Berichten: 56
Lid geworden op: 16-05-2011 21:25

25-04-2012 22:42

Bart beentjes schreef:Hey Brendo thanks voor de snelle reactie :wink:
Je hebt gelijk wat betreft de drukte maar ik bedoelde eigenlijk de noordkant van de schier, daar heb je een mooi begroeid stuk water met veel riet en overhangende bomen en mooie ondieptes...
Heb zelf ook geblankt op het kleine meertje maar mijn vismaat had er wel eentje, denk wel dat daar flinke jongens rondzwemmen.
Maar zo wispelturig dat ik ben loop ik ook met de gedachte om op het Noordhollands kanaal te zitten maar heb daar m'n twijfels over of dat nu de goeie tijd is, vaak rond deze tijd trekken de vissen naar het ondiepe en aangezien die stek al gauw 3 tot 5 meter is.... (Daarom zit ik dus te denken om op de Noorder ijpolder te vissen) Maar de temperatuur is de laatste tijd niet bepaald hoog dus heb even op het moment geen idee was ze de laatste tijd rondhangen.
Ga in ieder geval aankomend weekend weer eens voor de eerste keer vissen maar al die keuzes :o lastig hè? Haha!

Thanks voor je pm by the way, zal er eens langs rijden :roll:



Hey, ja ik heb voor het moment die plas even aan de kant gezet, even wachten tot ik weer een degelijke voerboot + visfinder heb zodat ik de boel een beetje in kaart kan bregen want wat ik weet is er de laatste tijd veel gebeurt op de grote plas qua bouw werkzaamheden.

Maar ik snap op het moment je keuzes wel. ik ga toevalig dit weekend ook weer eens voor het eerst en lig met mijn vis maat ook een beetje in de knoop!
Waar gaan we, het word wel een stuk warmer maar gaan we daar of daar het gaat wel veel regenen willen we een beetje beschutting willen we hinkel afstand naar de auto gaan we met de boot :S mwaah word er lijp van! Maar hoop dat je wat op die stek ziet is een leuke plek.

groetjes en succes van het weekend
Plaats reactie