Karpervissen in 2025

Plaats reactie
Mark de Bondt
Berichten: 30
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Driebergen
Contacteer:

02-07-2003 18:52

Klaas bedankt voor de link.

Het is me duidelijk dat er al het een en ander over besproken is.

Ik geef overheidsinstanties ook gelijk in het feit dat ze rotzooitrappers niet in hun gebieden willen hebben, maar vaak zijn deze gebieden wel opengestelt voor wanderlaars e.d., en waar mensen lopen maken ze zooi (helaas!!).
Maar de kant die ik uit wil met mijn vraag is dat ik het gevoel krijg dat de zogenaamde groene rakkers die het liefs een totaal visverbod willen (vanwege dat vissen zielig is voor de vissen) uiteindelijk op een sluimerende manier hun zin krijgen.

Ieder water wat in handen komt van een overheidsinstantie krijgt als hoofdoel NATUUR. Het gevolg hiervan is dat henglaars verenigingen niets meer in te brengen hebben over het onderhoud. Het gevolg hiervan is weer dat diverse wateren niet eens meer bevisbaar zijn en dan blijven we vanzelf wel weg.

Ik hoop dat ik het helemaal fout heb maar zie het voor de toekomst erg somber in.
jan van kranenburg

03-07-2003 02:36

Het is niet alleen "DE OVERHEID", die water en omgeving verwaarloost.
Heb in de afgelopen maand, heel wat auto kilometers gemaakt om oude stekken, uit een vroeger leven, te verkennen.
Kwam bij een plasje dat vroeger via onverharde weg, goed per auto bereikbaar was. Nu een rimboe-pad; nauwelijks te zien.
Ook de vroeger aanwezige tiptop steigertjes waren totaal verrot en gevaarlijk. Door extreme struikgroei en metershoge brandnetel-velden was een zeer groot deel van de oever niet meer bereikbaar.
Ik kon geen enkel spoor ontdekken van min of meer recente bevissing. Nog geen platgetrapte grasspriet. Ik ga me wel door het oerwoud heen worstelen. Heb dus stek voor mezelf. En dat wil ik wel zo houden.
Terug naar het topic; visrecht zit nog steeds bij dezelfde HSV als 15 jaar (en meer) geleden. Die heeft dus alleen maar contributie geincasseerd!
Plaats reactie