DelftseHout vs Dobbeplas

Plaats reactie
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

30-05-2011 22:07

Heee,
Ga met hemelvaart naar me vader in Den Haag. Hij wou wel een dagje vissen.. Ik vis al wat langer op karper nu ongeveer 3 á 4 jaar. Maarhij zei we kunnen wel aan Delftsehout vissen daar heb ik veel vissers gezien. Ook vertelde hij over dat de dobbeplas er ook erg leuk uitziet. Ik kom er niet om giganten te vangen. Maar ik ga daar gewoon een dag zitten, denk van een uur of 9/10 tot 7 uur 's avonds. Weten jullie waar ik dan t best kan gaan zitten, zou mooi zijn als ik een paar karpers rond de 15 pond zou vangen, meer is altijd welkom. Als deze wateren niks zijn nog aanraders in de buurt? En als het op een van de genoemde wateren is, ander water mag ook. Nog tips? Mvg Kas
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

31-05-2011 08:10

Als je in het delftse hout wil zitten kun je het beste woensdagavond al gaan. hemelvaart staat afgelopen jaren al gelijk aan minimaal 20 tenten. Er zit veel vis, maar met zoveel hengeldruk doet de vis vrij weinig. De dobbeplas is erg rustig als je het vergelijkt met het hout, maar het is er wat moeilijker vanwege wier en het bestand is lang niet zo groot. Dus het wordt veel vis en vervelende drukte of minder vis en lekker rustig zitten.

Als je redelijk makkelijk een visje wilt vangen en niet moeilijk doet over wat kleinere vissen kun je ook op ypenburg gaan vissen. Niet de bosplas of de tedingerbroekplas, maar dat water met al die huizen er aan. Wordt weinig gevist en zit vol met kleinere karper, en ook nog wel verrassingen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

31-05-2011 15:34

Bedankt voor je reactie. Ja dat kan helaas niet :( Ga donderdag naar een boksgala :s Weet neit wat t is maar lijkt me erg tof! Kan dus vrijdag vissen.. Maar op de dobbeplas zitten daar ook wat uistchieters rond de 20 Pond? Kas
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

31-05-2011 18:18

Daar heb ik nou wast aan! not :P Schiet waarschijnlijki niks op met dit onderwerp? :S Moet het vrijdag weten en krijg alleen maar reactie's die mij niet helpen beslissen behalve dan de eerste reactie (: Tog leuk dat je reageert . Kas
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

31-05-2011 18:26

Beste kas,

Om maar met de deur in huis te vallen.....onderwerpen over wateren zijn een gevoelig punt. Veel vissers hebben "hun" stekkie kapot zien gaan na onderwerpen op internet erover. Vandaar dat mensen zo reageren. Ook vragen over gewichten etc. worden niet op prijs gesteld omdat er ook mensen zijn die met vallen en opstaan dingen hebben geleerd over wateren, die jij nu even met een simpele vraag wilt weten.

Kijk, het delftse hout is al naar de klote. Daar vist half zuid holland, en een tentje of 20 is normaal daar. Dobbeplas is door het vele wier en de kleine aantal vissen ook niet bepaald een watertje om even neer te strijken. Dat er weinig vissers zitten zegt toch al genoeg.

Zoals ik al zei kun je in een paar uurtjes best wat vis vangen op dat water aan ypenburg vast langs al die woningen. Er zit veel vis en de kans op een "uitschieter" is er ook. Voor de rest raadt ik je het vallen en opstaan aan.....kan best leuk zijn. Denk niet dat je meer tips kunt verwachten.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Kasper Fen
Berichten: 532
Lid geworden op: 20-05-2011 20:14

31-05-2011 19:46

Daar heb ik wat aan, een eerlijke reactie. Sorry dan... :oops: Zal me best doen verslag hoor je vanzelf! Kas :wink:
Plaats reactie