Zijkanaal C weg ((( Buitenhuizen/Velzenbroek )))

Plaats reactie
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-04-2011 23:59

Beste mede boarders,

Begin juli ga ik een weekje slapen in het huisje van me oma op het droom park buitenhuizen.
Nu heb ik achter de camping een kanaal zien liggen.
Deze kanaal die staat in verbinding met het noord zee kanaal,
waar ik in die week dat ik er ben, zo een 3 nachten wil gaan vissen op het,, zijkanaal c weg.
Aangezien het niet in de buurt is van waar ik woon, en ik aardig het idee heb dat het een best harde water is, zou ik graag willen weten of het wel de moeite waard is om er 3 nachten door te maken.
Mijn gevoel zegt gewoon doen !!!

Zelf heb ik er een oude stijger zien staan waar ik die 3 nachten zou willen zitten.

het is een redelijk hard stromend kanaal.
er gaan hele grote schepen doorheen die alles met zich mee sleuren, voer lood, altans volgens mij moet ik echt met 150 tot 200 gram lood daar vissen of nog zwaarder.
een sterke en zware voorslag , aangezien ik gewoon langs de kanten ga vissen maar der toch altijd een kans is dat de karper , mocht ik die haken , de vaargeul in kan duiken met als gevolg een lijn breuk.
Ook ben ik erg benieuwd wat betreft het scheepsvaart s,nachts of het er dan rustiger is dan overdag.

Hopelijk kan iemand mij aanvullingen geven, hoe het beste hier te vissen, en dingen waar ik ook eventueel rekening zal moeten houden.

Natuurlijk mag het ook via PB.
Alvast vriendelijk bedankt

MVG
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

19-04-2011 13:13

Hey,

Volgens mij genoeg te vinden maar zal je een klein beetje op weg proberen te helpen..
De plek die jij beschrijft zou ik nog eens over na denken..barst daar werkelijk van vriendelijke
mannen die zo nu en dan eens de bosjes in duiken met andere mannen.

Het zijkanaal is op zich redelijk te bevissen.
Er zit karper maar om nou te zeggen dat het een top stek is...
Houdt er rekening mee dat er later in het jaar heel veel krabben zijn, het water steeds zouter begint te
worden en er laatst een stuk in de krant heeft gestaan over de waterkwaliteit van het Noordzee kanaal.
Ook de scheepvaart is iets om rekening mee te houden. Sommige zandschepen liggen erg diep en trekken de motor
redelijk hard open. Ik zou eens wat verder gaan kijken b.v. in het IJ nabij Spaarndam, Spaarne of de andere mooie wateren die Spaarnwoude te bieden heeft.

groetjes Taco
Je bent nooit te oud om te leren !!
mario van leeuwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-03-2008 17:57
Locatie: me bivvy

20-04-2011 22:08

ik zou er niet willen zitten...het sterft er van de ratten (dag en nacht).
ik zelf zou toch voor de kanobaan (b-kanaal) kiezen.het heeft vele mogelijkheden daar,enige min punt is dat de bodem er zacht is.maar het bestand dat daar nog op zit is bijzonder leuk te noemen.LET WEL er zit ook verschrikkelijk veel brasem op.

maar als je toch voor het zijkanaal-c kiest wens ik je veel vis plezier toe.
allemans vriend.......
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-04-2011 23:38

heren bedankt voor jullie reactie,s.
sta natuurlijk open voor meer reactie,s of optie,s zoals die van mario.

alvast bedankt :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-04-2011 16:06

Zijn al die karpers op B nog niet weggevist door die knurft met zijn fuiken?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
mario van leeuwen
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-03-2008 17:57
Locatie: me bivvy

24-04-2011 09:55

zoveel fuiken staan daar niet meer.
er zit wel paling op het water...maar deze is uitgezet om te groeien.vandaar dat de fuiken eraf zijn.
en wat betreft het bestand:ga er eens vissen en wie weet.ik zelf heb er leuke ervaring op gedaan.
wil wel ff zegge dat het geen makkelijk water is.maar zeker wel een uitdaging waard.

ps.hou wel de site van de haarlemse in de gaten.in de zomer maanden worden er veel wedstrijden gevist daar.
dan is de baan geheel afgesloten.
allemans vriend.......
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-04-2011 10:05

Vroeger genoeg op B gevist, mij trekt het niet meer.. Vandaar... En krabben? Soms binnen de tien minuten daar man, pleurislijers..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

28-04-2011 22:35

Geen fuiken meer.....
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst gevist hebt maar fuiken staan er zeker.
Zag er laatst zelfs twee in het slootje staan. En nee, makkelijk is het volgens mij
zeker niet. Lijkt wel echt een nachtwater aan het worden.
Probleem zijn straks inderdaad de krabben en er wil nog wel eens een autoruit sneuvelen.
En wat betreft de ratten. Die zitten overal....

suc6 met je keuze
Je bent nooit te oud om te leren !!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-04-2011 23:28

Heren ten eerste bedankt voor jullie antwoorden.
moet wel zeggen het wordt me niet gemakkelijk gemaakt :wink:
maar sta open voor meer sugesties.

mvg
Plaats reactie