informatie Biesbosch

Plaats reactie
Mark Hiwat
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-02-2011 20:01

01-02-2011 20:34

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en moet dan ook mijn weg nog even vinden.

Na een kleine 10 jaar totaal niet gevist te hebben en ook het vissen niet gevolgd te hebben is het deze maand toch gaan kriebelen en heb ik zonder te lang na te denken een penhengel en een complete statische uitrusting aangeschaft.

de reden van het niet meer geinteresseerd zijn in mijn toenmalige hobby had te maken met de vele grote vissen die ik toen had gevangen 35 t/m 42 pond en het jezelf steeds weer een soort concurentie druk opleggen om weer groter te vangen etc. ook de echte uitdaging(ontwikkeling op aas en techniek gebied) was er niet langer en het plezier zoals ik in mijn jeugd beleefde was niet meer hetzelfde.

Nu dan toch!! ik heb voor mezelf toch weer een gevoel om wellicht uitdaging te kunnen vinden in en rond de Biesbosch. na de laatste dagen hier een paar keer te zijn wezen kijken en meten wil ik vanaf April tot Oktober intens op dit water gaan vissen. Wat mij vooral aanspreekt is de rust en de ruimte en het onverwachte.

Na onderzoek wil ik graag in contact komen met een of meerdere karpervissers welke ervaring hebben op dit terrein en mij wat bruikbare tips kunnen geven.

wat betreft de ontwikkeling op visgebied ben ik nog niet echtonder de indruk geraakt van aardverschuivende veranderingen dus ik denk dat ik hier wel mee door kan, maar ben vooral geinteresseerd in weersomstandigheden en bijzondere kenmerkingen mbt vangsten ook tips met betrekking tot bodem structuur op bepaalde plekken zijn voor mij van belang.

iemand die wat wil/kan/durft te vertellen??

Mark
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

01-02-2011 21:28

Allereerst welkom op het forum.

Ik kan je helaas niet helpen met info, maar als je dit bericht in de rubriek "Vissen in Nederland" plaatst komt het vast goed. Gebruik ook de zoekfunctie eens, er staat al meer info waarschijnlijk
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Mark Hiwat
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-02-2011 20:01

01-02-2011 21:37

Thanx Peter, ga het proberen....
Plaats reactie