surfplas in Vlaardingen: mooi?

Niels Roelofs
Berichten: 86
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00

14-09-2003 12:31

De surfplas is geen mooie plas maar er zitten wel mooie vissen jammer dat je zovaak bekeuringen krijgt omdat je er niet nacht mag vissen in de gesloten nachtvis tijd.
Je zit er niet voor je rust want in het weekend zitten er soms meer dan 20 tenten.
Ik zou zeggen ga er zelf vissen en je komt zelf teweten wat het voor plas het is.
Mzzl
Niels
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

15-09-2003 10:03

Ik zou zeggen, de oevers van die krabbeplas helemaal volbouwen met nieuwbouwwijken, zodat er amper nog openbaar oeverterrein aanwezig is, zodat er bijna niet meer gevist kan worden. Immers wat is in dit geval nou erger; 30 naar weed stinkende afval achterlatende bivy's of 100 milieuvriendelijke huizen aan het water.
Wat ik hiermee wil zeggen, ik een een aantal keer wezen kijken bij die plas, en we kunnen nog 793 topics aan dat water besteden, maar die situatie daar verbeteren is valse hoop. Het water is verknald, de vissen zitten er nu eenmaal, die hebben in ieder geval dan nog genoeg te vreten(toch nog iets positiefs) en de meeste vangen toch niks. Laat ze lekker met ze allen onder de rook van europoort stekken claimen en pezen! Dan heb ik er in ieder geval geen last van ze op de wat rustigere wateren. Het enige wat ik niet kan accepteren is het feit dat er gestolen vis op zit, ik hoop dat diegene die het doen, met hun kale hersenen toch hopelijk binnenkort zullen inzien dat te veel dertigers en veertigers helemaal de mist ingaat.
Echt waar, de enige optie voor de problematiek van dat water is volledig verbod of vissen aldaar, simpel zat!

mvg,
robert
Gast

15-09-2003 18:17

ik weet waar de vissen vandaan komen stelletje ******lijers zijn het. Zullen vast wel groten spiegel zitten komen uit de kleiput :cry:
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

15-09-2003 18:35

Nou pascal, ik denk dat daar karpers zwemmen die in totaal misschien wel uit 30 verschillende andere wateren afkomstig zijn,zo'n beetje heel zuid-holland en belgie en frankrijk!

mvg,
robert
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-09-2003 19:15

JA en ook een van mijn wateren. Mocht er zo'n pino op het web actief zijn ha stuur mij dan is even een prive mail??? if you dare
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
eric van bruggen
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-09-2003 02:00
Locatie: rijswijk

02-10-2003 22:45

kansloos water wordt altijd in bezit genomen door hetzelfde groepje vissers die het dan voor de rest verzieken door alle goede stekken weken lang in bezit houden en ik spreek uit ervaring
remco vd linden
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-08-2010 19:38
Locatie: vlaardingen

10-08-2010 19:48

nou heb er toch een andere mening over dan de mensen hier blijkbaar....

qua vissen is de surf/krabbe plas lekker maar je vangt er heeel moeilijk iets..

Ga NIET langs het fietspad zitten of op het eilandje dat is voor de N00bs (sja ze moeten het ergens leren)

maar voor de mensen die er echt dag en nacht zitten raad ik je aan om over een periode van 1 a 2 weken.... op de plekken langs het riet, oeverzijde-overkant of de zijkant. van de plas (dit met de rug naar het restaurant)

ik raad je wel aan om grote laarzen aantedoen. want het kan nog wel is nat zijn daar ;)


surfplas = voor mensen die lang vissen en veel gedult hebben.
een mooiere beloning krijg je niet na een weekie zitten een mooie 35pond er uit tetrekken.

voor de rest van de roddels.... niets van aantrekken... hehehe gestolen vis.... lol we krijgen ze hier al jaaaaren van de gemeente/nvsb
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-08-2010 21:22

Toen jij in 2003 16jaar was wist je dit toen ook al?

Er zal iets veranderd zijn maar die gestolen vissen zwemmen er nog hoor.

ondertussen zwemmen ze overal wel hoor gestolen vissen maar goed.

Of heb je je nooit afgevraagd waarom ze de schievis heet bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

10-08-2010 22:07

Het overgooien van de karpers naar de krabbeplas gebeurt nu niet meer , maar heeft zeker 10 jaar geduurd. Vissen uit LageBergseBos, Kralingseplas, A16 vliegveld plassen, Capelle a/d Ijssel, Berkel, Pijnacker, Delftshout zo kan ik nog wel even doorgaan.
Uit Frankrijk en Belgie weet ik niets van.

Alle leuke vissen in- en rond Rotjeknor waren ineens verdwenen, na een geruchtenstroom bleek inderdaad dat veel vissen na enige tijd geindentificeerd werden vanuit diverse hoeken.

Maar goed..het is nu eenmaal zo, probeer er maar tussen te komen met je bivvy.
Alleen doordeweeks maar je een kans. Ga vroeg is mijn advies en laat je niet wegjagen.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
piet vliet

11-08-2010 17:28

he Rody

kan me niet voorstellen dat er van de kralingse plas vissen zijn gestolen,daar de sociale controle onderling zeer groot is ,en er wat vangen sowieso zeer lastig is .

Ken de 'HARDE KERN ' kralingse plas vissers , durf te stellen dat, als je daar vissen probeerd(e) te stelen gelijk staat aan spelen met je leven of in iedergeval met je aangezicht.

Als jij het zeker weet en hier informatie hebt ,over wanneer en nog belangrijker door wie,stuur me maar een pb als je het niet openlijk durft te vertellen ,

Gaan die mannen uit kralingen /crooswijk wel even langs bij die persoon(en).

gr Piet

met kp bedoel ik kralingse plas ,begrijp het misverstand :wink:
Laatst gewijzigd door piet vliet op 11-08-2010 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-08-2010 17:46

Piet,

Rody schrijft precies het tegenovergestelde.

Er is juist vis NAAR de Krabbeplas verhuist in het verleden.

m.vr.gr.
piet vliet

11-08-2010 17:54

Ja dat begreep ik !!


Lees mijn bericht nog eens.!!

vroeg door wie en wanneer !!

kp =kralingse plas, Rody schijft dat daar vissen vanaf zijn gestolen ,misverstand opgelost? :wink:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-08-2010 18:02

Kralingse Plas of Krabbe Plas = beiden KP.

Deze topic gaat over de KrabbePlas dus als je dan wat duidelijker kan zijn en gewoon het beestje ( water) bij zijn naampje noemt gaat de communicatie een stuk makkelijker. :wink:

BTW de meeste vissen zijn al jaren en jaren terug bij elkaar gejat. Dat was destijds en schering en inslag en niet alleen in Vlaardingen overigens. Er zijn nog wel meer van die pikputten in de Rijnmond te vinden.
piet vliet

11-08-2010 18:12

Sorry hoor ,mijn fout(je) :lol:
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

11-08-2010 19:49

Piet,

De Kralingse Plas is groot, dus hoe groot de sociale controle ook was, kennelijk niet genoeg.
Het is al een tijdje geleden (periode 1994-2004), dus nu nog langsgaan heeft niet zo veel zin meer.
Als het nu recent was geweest dan had het nog slagingskans (foute woordspeling).

Ik ben zeker niet bang om namen te noemen Piet, maar het was destijds voor mij wel gedeeltelijk de reden een tijdje te stoppen met karpervissen, waanzin, aggressie, rotzooi vierde hoogtij. Daarnaast is veel informatie van derden, vooral de identificatie van vissen. Met de correctheid van derdeninformatie moet je oppassen, zeker als je even verhaal wilt gaan halen. Zo een hardcore karpervisser ben ik ook weer niet.

Ik accepteer de situatie zoals die is.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
piet vliet

11-08-2010 21:22

Rody Klop schreef:Ik ben zeker niet bang om namen te noemen Piet,



Nagel ze dan maar aan de schandpaal op het board ,om te beginnen.
Gebruikersavatar
Rody Klop
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

11-08-2010 21:46

Piet,

Wat wil je hier nu mee bereiken dan ? Dat ik vissen op ga noemen die geidentificeerd zijn ?
Of de mensen die deze verplaatst hebben, dat zal altijd een mysterie blijven vrees ik, hiermee loopt niemand te koop uit angst voor represailles..
Ik weet alleen dat er vissen verdwenen zijn die ineens in de Krabbeplas opdoken.
Als ik namen zou weten van wie deze vissen verplaatst zouden hebben, dan zou het simpel zijn.
Persoonlijk zou ik dan die mensen -destijds- er op hebben aangesproken. Zonder geweld dat wel.
Stel je voor.......leven zonder vissen....
What a nightmare !!!
piet vliet

11-08-2010 21:51

Rody Klop schreef:Wat wil je hier nu mee bereiken dan ? Dat ik vissen op ga noemen die geidentificeerd zijn ?



Ja graag via pb.
piet vliet

11-08-2010 22:19

Bedankt voor je antwoord via pb,

Geen namen van karpers,geen namen van de daders.

piet vliet schreef:kan me niet voorstellen dat er van de kralingse plas vissen zijn gestolen,daar de sociale controle onderling zeer groot is ,en er wat vangen sowieso zeer lastig is .


feit blijft dat die put vol zit met gestolen karpers van andere wateren ,triest genoeg :cry:

gr piet.
Gerrit Hees

12-08-2010 00:34

Is helaas ook niet de enige put die volzit met vliegende vis in de buurt van rotterdam :(
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-08-2010 01:15

En ver erbuiten.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

12-08-2010 08:04

Ik had voorgesteld om wateren met vissen, uitgezet door de NIETvisrechthebbenden, die te bannen en er nooooit meer te vissen.

Helaas bleek toen geen water meer voorhanden waar wel te vissen zou zijn.


In 32 jaar tijd heb ik echt de allerbeste reden gehoord om vis te verpalen van sliedrechtse greppel a naar greppel b.

"Ik vis liever in greppel b."

En daar ging ie met zijn krantentas met 3 kurpels erin. Reformatorisch dagblad...sic
remco vd linden
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-08-2010 19:38
Locatie: vlaardingen

12-08-2010 13:08

ik vis zelf meer op de binnenwateren (tankval met favo)
surfplas ga ik niet zo vaak maar maar vroeger kwam ik er zoo'n beetje elkeweek...
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

12-08-2010 13:18

Mooi is idd anders..
Loop er regelmatig een rondje om mezelf even uit te laten. Trof een tijdje terug een aardig groepje vissen in een wierbed. Hengels gehaald thuis en een nachtje gaan zitten (shame on me..) Had er 2. Waaronder deze:
Afbeelding
Ook nog een minischubje.
Volgende ochtend half 8 kwam er een jekko met zn auto met 180bpm uit zn speakers 20 meter achter me staan.

Mij zie je daar niet meer (met hengels). Zeker niet na bovenstaand berichten te hebben gelezen. Wist niet dat het zo erg was.
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

14-08-2010 15:31

Vroeger hoorde je er nog wel eens verhalen over lekke autobanden, schietpartijen, vechtpartijen etc.. Maar tegenwoordig valt het volgensmij allemaal wel mee. Ken een aantal vissers die op dat water bezig zijn en dat zijn gewoon prima gasten. Het wordt allemaal zo opgeblazen joh.. Maak van een mug maar eens een olifant, en dan krijg je een topic over de Krabbenplas.

Dat daar gestolen vis zit is zeker. En iedere visser moet voor zichzelf bepalen of hij daar wel of niet op wilt vissen. En het is echt geen easy watertje van eventjes een vissie trekken. Die gasten daar steken er zeker hun tijd, moeite en geld in om vis te kunnen vangen.

Op bijna iedere put in Nederland zit wel gestolen vis. Mensen die daar echt fel op tegen zijn zouden dus alleen nog maar op open water kunnen vissen, kanalen en rivieren dus. En zelfs daar worden vissen versleept. Ik ga het zeker niet goed praten, want het is iets wat niet hoort natuurlijk.

Respecteer ieder zijn visserij en zijn waterkeuze. Ook als dat op de Krabbenplas is.. Maar mij zul je er niet snel vinden.